IVF Umeå
Mars: i vårt fall bytte vi från gonalF till menopur vid tredje IVF...och då blev jag gravid, hade fina ägg innan, men fick ännu bättre med menopur...
Mars: i vårt fall bytte vi från gonalF till menopur vid tredje IVF...och då blev jag gravid, hade fina ägg innan, men fick ännu bättre med menopur...
Längta: varför skulle det inte funka att fortsätta behandlingen?
Jo det kan bli så, men om man inte blir alldeles för överstimulerad brukar det oftast bli återföring ändå, men om de sagt att det kanske inte blir det så...de vet ju bäst... Jag hade 22 ägg första IVF som vi gjorde, men var inte överstimulerad, hoppas det går bra för er!! Jag har läst i vissa forum att det kan vara lättare att bli gravid om man är lite överstimulerad...
Längta: ja det är mycket att sätta sig in i IVF... Hoppas och tror att det löser sig för er, första IVF då jag hade så många blåsor, minskade jag också dosen och då gick det bra...
Härligt längta, nu är det nära!!!!
Bra inställning!!! Jag hade inga problem vid något ÄP, det var mest nervöst för man ville veta resultat...
hoppas allt går bra, och att ni snart ruvar på ett guldpyre!!!
Vi höll på så länge med IVF att det blev en del av livet, känns konstigt nu när det är över, nu har man förträngt lite hur jobbigt man hade också...
Jaj13: vi har fått två IVF-döttrar efter alla år, har gjort många försök... Vid sista förlossningen blev det komplikationer så det slutade med att de opererade bort livmodern, så nu är det slut... Vi hade bestämt innan att det skulle bli sista försöket, och tack och lov gick det vägen!!!
Har svårt att slita mig härifrån dock, kul att se era resor, och hoppas få läsa om många plus!!! Kanske kan bidra med svar på några funderingar efter totalt ungefär 4 års erfarenhet inom IVF...
Orsaken för oss var att mannen inte hade spermier vid testet, de fick operativt ta ut dessa, så vi kunde omöjligt klara oss själva... Det var extremt jobbigt att få ett brev hem som bara förklarade att inga spermier fanns... När de senare ringde från kliniken och berättade att man kunde ta ut dem på annat sätt om han hade spermier i testiklarna så kändes det bättre, annars hade vi ju inte kunnat lyckas utan donator...
Det jobbigaste under hela tiden har varit ruvartiden då jag gått från hopp till förtvivlan hela tiden, och tiden efter negativt resultat tills jag fått planera nytt försök har varit värst! Under behandlingarna har jag mått bra och varit laddad, provat att träna mer, provat akupunktur bland anat för att ev öka chanserna...det har känts bra då jag gjort något som att spraya och spruta, och känna att det händer något...
förut var jag lite spruträdd men det har jag kommit över...
Om embryot är odlat två dagar så blir fet två dagar efter omslag på ÄLtest... Omslaget räknas som ÄP...
Ja precis... :)