• jennyz

IVF Umeå

De har alltid gjort så för oss under alla års försök, att de ringt om inget blivit befruktat, annars har de berättat resultatet vid ET, har varit dryg väntan men jag vande mig eftersom det alltid var så... Grattis till sju ägg, när jag hade det antalet sist blev jag gravid

• jennyz

För oss blev det ung lika många försök för syskon som första barnet, jag sa innan att jag inte skulle göra så många försök, men kunde inte ge upp... Jag tappade räkningen på antal försök faktiskt, tror att det blev tre ET och ett gäng FET (4 kanske, varav vi betalade för 3), vi började med syskonförsök när dottern var ett år, och strax innan hon fyllde fyra föddes vår andra dotter...men vi hade en längre paus innan sista försöket... Lång tid, totalt 4-5 år har vi varit i IVFkarusellen, men det är det värt nu!!!!

• jennyz

När jag tog lutinus försökte jag ta dem med 8 Tim mellanrum, men om detta inte passade så tog jag lite tidigare eller senare, försökte dock vila lite varje gång, en timme om det gick, de försök jag lyckades kunde jag det på morgon och kväll...vet inte hur mycket det påverkar, men mitt psyke mådde bättre av att ha provat...

• jennyz

Jag tycker att lutinus läckt ut minst, men tyckte att de var lite obehagliga att ta...
    Mars: hur lång tid tog det för er attlyckas med första barnet? Det är väl olika för olika personer, själv var jag inte redo att ge upp syskonförsök, kunde säga att detta blir sista försöket, men efter negativt test och massor med tårar så gullade jag med sambon igen... (Han tyckte att vi skulle ge upp tidigare, han var nöjd med ett barn...) jag minns hur uppgiven jag var efter tre ET då jag testade minus RD 16 typ, med första barnet, då trodde jag aldrig att vi skulle få något barn alls, tänkte ställa oss i kö för adoption, men plussade sedan på TD tack o lov,
    För mig har behandlingarna bara varit spännande och fyllda med hopp, jag hade inga problem med spray, sprutor ÄP osv, endast neg test har varit jobbigt, och det har jag lättast fixat med att planera nytt försök... Och pengarna såklart!!!
    Hoppas ni lyckas snart!!!!

• jennyz

Grattis tusa!!!!

Om ni är intresserande av att få 2 återförda så prata med Dr i tid, senast vid ÄP, när vi gjorde IVF fick vi det när vi ville, hade dr Solensten... (Bland annat) inte vid första försöket, men det kanske de inte vill...

• jennyz

Jag hade 8kg gravidkilon kvar när jag blev gravid, och är inte smal annars heller... jag har dock gått på akupunktur inför många försök, efter jag provade första gången fick jag vår första dotter! Jag kan ju inte säga att det var därför vi lyckades, men tycker att det varit skönt att veta att jag provat, och jag mådde bättre när jag gick på akupunktur, är annars en rätt stressad tjej... Sist gick jag många ggr, bland annat direkt efter både ÄP och ET...

• jennyz

Trombyl har jag ätit alla försök utom första, inkl båda graviditeterna så det är ingen fara, jag äter det inte annars utom bara vid IVF... :)

• jennyz

Pyret trivs bäst i dig thesse, trivdes kanske inte på labbet... Tror och hoppas på er!!! Jag fick inte heller några till frysen denna sista gång då jag blev gravid på tredagars odlat pyre!!

• jennyz

Thesse: de sa aldrig hur många celler det var, de sa att det såg bra ut, men vid några andra ET har de sagt att det såg väldigt bra ut och då blev det ingen graviditet... Jag vet bara att alla såg fina ut dag två, alla hade befruktats och utvecklats som de skulle så jag hade 7 st fina tror jag, och ingen klarade sig till frysen så jag fick tydligen guldägget!!! Jag hade för övrigt inga symtom förrän RD 14 ung då jag kunde känna pyttelite illamående ibland, trodde dock att det var kroppen som lurades då jag så gärna ville lyckas, det var sista försöket vi skulle göra för syskon...och hade tidigare försök fått blödningar innan dess, inklusive första graviditeten...så hoppet levde, testade ung RD 16 tror jag...

Svar på tråden IVF Umeå