• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Smilla03
    vårt 2012 skrev 2012-04-23 19:23:34 följande:
    Haha, sorry att jag inte kunde hålla mitt test för mig själv :/  Jag tänker som jag sa tidigare testa på testdagen..
    Har fått för mig att det kan åka ut lika fort som det kom in...

Jag hade alltså en massa test hemma, jag har nog provat det mesta i testväg, och ofta köpt på mig gravtest samtidigt, så därav mina tidiga tester! 
    Jag tänker som så, det finns nog en anledning till varför man ska vänta till td man får...
    Troligen säkrare då.. Jag är idag i 3+6 så det kan inte bli så mycket osäkrare!

Smilla: Lider med dig att du blev dålig, men skönt att dom satte in.. Kan tänka mig att tankarna hann svänga förbi besvikelsehörnet innan du fick veta att de skulle sättas in :)

Du ska absolut inte känna så att du skulle behållt testet för dig själv, det är bara roligt att läsa vad alla har för sig! Och det är ju det som är bra att här får vi prata om allt! =) Jag håller tummarna att det är ett plus även på testdagen Hjärta
  • Smilla03
    EEJ skrev 2012-04-23 21:28:46 följande:
    Då har snart ruvardag 5 gått till ända och jag känner i hela kroppen att det här misslyckats. Visst är det konstigt när den där känslan kommer över en. Total likgiltighet.....
    Det är många här på forumet som plussat på dag 6 med en blaso och det är ju imorgon.....I min värld så kommer det inte att hända!
    Jag förstår din känsla, den har nog vi alla, man har hoppats så mycket förut under alla år men bara fått ett streck eller negativt resultat så därför vill man inte tro att det kommer att fungera nu heller, men jag tror att det kommer att gå vägen! Det har ju börjat super bra för dig, med blasto och allt! =) Både du och jag gör ju vårt första ivf, nu får vi önska att allt går bra =)
  • drömmer om ett barn
    A79: GRATTIS till plusset!! {#emotions_dlg.flower} Hade på känn att det skulle gå bra för dig då du ännu inte fått någon mens på TD men ville inte säga för mycket ifall det skulle bli minus! Solig Vad underbart med två gravida i tråden redan, detta gör att man blir lite hoppfull även om det kanske inte kommer fungera på första försöket.

EEJ: Även om många har plussat på dag 6 med en blasto så gör inte alla det, ge inte upp hoppet! Tänk på hur bra allt har gått hittills med dina ägg.

FaithHopeLove: Hur går det för dig? Testdag i övermorgon.. har du lyckats hålla dig från att testa fler gånger? Glad

Smilla03: Grattis till den fina äggskörden och att du kom så långt som till insättning med blasto! {#emotions_dlg.flower} Måste vara en härlig känsla när man vet att äggen är av så bra kvalitét. Har kliniken hört av sig om hur det blir med nedfrysning? Hoppas ni får ett helt gäng till frysen också! Skrattande

Emilotta: Jag håller tummarna för dig gällande blodprovet imorgon! Glad

turtle01: Hur gick det på infomötet idag? Blir det långa eller korta metoden? För mig gick det bra att ta sprutan när jag jobbade natt, tog den innan jobbet. Under natthelgen går vi längre skift så jag fick ta två sprutor på jobbet men det gick bra det också trots att jag inte tagit dessa själv tidigare utan mannen fick göra det åt mig.

Vad tungt det måste ha varit med alla dessa bebisbesök och gravidbesked du har fått på kort tid.. Rynkar på näsan Det är svårt att försöka vara glad när "alla andra" får det som man önskar mest av allt. Inte helt lätt att hålla masken alla gånger.. Men nu är det på gång för er och jag hoppas verkligen att det snart blir din tur att komma med en glad nyhet! Solig

Mustikka: Hur går det med sprayandet?

LindaM: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Vad tråkigt att det inte blev någon ET trots att dom fick ut bra med ägg.. Rynkar på näsan Skönt att ni fick börja igen på denna cykel. Hur länge dröjde det tills du fick din mens efter äggplocket? Håller tummarna för att det går bättre med menopur! Glad När blir det blodprov och VUL?
  • Mustikka

Åh vad är det för härligt jag ser! Ett till plus i vår tråd!!Glad{#emotions_dlg.flower}

GRATTIS A79!!! {#emotions_dlg.flower}

Och Grattis Smilla till en blasto! Solig

turtle01: Gick det bra på mötet? Förstår dina känslor innan, man tänker och grubblar massor och stressar upp sig. Det känns så mycket bättre efter mötet:) De är så härliga där på kliniken Glad

Jag är fortfarande lite orolig för det där med sprutan och jobbet, eftersom jag jobbar skift och nog måste ta den på jobbet. Vill helst ta den i hemmets lugna vråGlad

EEJ: Har du testat? Håller tummarna superhårt! Det kommer att gå bra! Men förstår din oro, efter så många minus så är det svårt att tro att man får ett plus en dag.

Drömmer om ett barn: Ja jag kan inte fatta hur snabbt allt gått! hänger inte riktigt med själv hihi:)
    Sprutan var inte alls så farlig som jag trodde, kändes inget! Men jag känner fortfarande ett obehag att måsta titta på när sprutan går in i magen. Det är därför jag stressar lite över att behöva göra det på jobbetObestämd 
    Vill ha lugn och ro, inte fumla med allt på jobbtoaletten. Men försöker inte tänka på det, är ju en bit bort.

Hur känns det för dig idag?

LindaM: Välkommen! Tråkigt att dina ägg inte var mogna. Sa de vad det kan bero på? Hoppas det går bättre med menopur! 

• Mustikka
    Väntrummet
    * turtle01, har läkartid & infomöte den 24/4
    * Annie79, mannen gör PESA osv. +läkartid 2/5

Sprayar
    * Emilotta, första ivf
    * Mustikka (första IVF)

Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5
    *Smilla03 första ivf, TD 11/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • Mustikka
    Drömmer om ett barn: Det går braGlad Inga konstiga biverkningar än! Lite ont i huvudet men det beror på att jag försöker dra ner på kaffedrickandetKaffe Är ett riktigt kaffemonsterSkrattande Och man har ju läst att det inte är bra med för mycket kaffe om man vill bli gravid.
  • drömmer om ett barn
    Mustikka: Härligt att det går fint med "puffandet"! Glad Vad bra att du försöker trappa ner med kaffet, det sägs ju inte vara bra i för stora mängder. Jag har insett nu i efterhand att mina näsblödningar hade med nässprayen att göra eftersom jag inte haft dom problemen sen jag slutade. Och jag som brukar blöda ofta i vanliga fall..

Håller med om att det känns obehagligt att se när sprutan går in i kroppen. Tittade aldrig när min man satte nålen, men när jag skulle göra det själv hade jag inte mycket till val! Glad Men det gick bra ändå, hade oroat mig helt i onödan. Du kommer klara det galant när det är dags!

Imorse hade jag ovanligt mycket "mensvärk" och var helt säker på att en blödning var på gång. Har sprungit på toa flera gånger bara för att dubbelkolla men ingen mens och nu har värken försvunnit. Jag blir galen snart av denna ovisshet.. vet inte hur jag ska klara av att vänta tills måndag innan vi (förhoppningsvis) får ett svar. Vilka problem man har va? Tungan ute
  • Mustikka

Drömmer om ett barn: Sprayen är ganska stark, så inte konstigt att du fick näsblod. Jag kände redan igår efter andra omgången puffar att det smakade blod i munnen. Och imorse kunde jag inte somna om efter eftersom det sved så mycket i näsan. Men men vad gör man inte för en egen liten knodd:) Skönt att det blivit bättre i näsan för dig nu!:)
    Tror också sprutan går bra sen när jag fått börja med dem, men som vanligt stressar man upp sig innan:)

Mensvärkskänningar kan ju vara symptom på annat än mens;)

• A79

Tack alla va gulliga ni är!!{#emotions_dlg.flower}

Dom verkar ha mycket & göra på IVF här i umeå nu!
    Man får aldrig tag på dem via telefon, så ja svängde förbi där efter jobbet idag för att tala om mitt plus! 
    Det var smockfullt med folk i väntrummet men ja fick smita in till farbron som sitter vid ingången.

Så nu vet dom om att jag plussat iaf :) 
    Hur som helst tänkte jag..( undrar om någon av dom som sitter här är med i våran tråd ) hihi

drömmer om ett barn
    Jag är precis som du!! Springer ständigt på toan för att dubbelkolla!
    hade oxå sjukt mycket mensvärk tidigare men det började avta förra veckan fast har fortfarande ont i buken el äggleden??.. ja där nånstans iaf.. jaja all smärta i världen bara för att få ett barn! Glad & jag hoppas innerligt att vi alla här i tråden får plussa!! Ja shit.. känner mig så sentimental dom senaste dagarna grinar för allt & inget.. faktist lite besvärligt.....snart är det din TD:) så spännande!! kan inte alla ha TD NUUUU!! hihi

& Mustikka Jag är oxå ett kaffemonsterKaffe  dricker bara morgon koppen nu.. men den måste jag ha! 

• FaithHopeLove
    Drömmer om ett barn:  Det går bra! :) Men började blöda i Fredags som slutade i går, så hoppet liksom försvann. Så därför har jag heller inte smygtestat, men jag testar på Torsdag i alla fall :) Är det inget så får jag hoppas att det lyckas på det andra försöket :)
Svar på tråden IVF Umeå