• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Smilla03

Grattis till ert Plus A79 & vårt2012!!!Hjärta

Själv har jag varit dålig att uppdatera här, jag har varit jätte sjuk! , jag fick ju ut 18 ägg förra onsdagen och skulle egentligen upp igen på Fredan för att sätta tillbaka ett litet ägg =) . Men på tors. ringde min läkare och sa att 14 st av mina 18 ägg hade blivit befruktade så de vill vänta tills på måndag så det skulle bli blasto istället =) Jätte bra nyheter! . Och det var nog lika bra för jag har varit så fruktansvärt dålig hela förra veckan. Idag Måndag är första dagen jag har kunnat äta nått! Jag har spytt om vartannat och legat totalt däckad. Men alla symtom i övrigt på överstimulering har jag inte. Idag var vi till Umeå för insättning, och det gick bra! =) Eftersom jag mår bättre gick det bra sa min läkare men hon blev fundersam vad som kunnat göra att jag varit så dålig och tänkte först nästan vänta med att sätta in något idag just pga. att jag varit så dålig. Men nu sitter jag här med en liten blasto i magen hihi =) Imorgon får jag veta hur många som går till frysen. Testdag blir den 11 Maj. Nu ska jag lägga till mig i den fina listan som ni fixat och läsa ikapp mig på vad som hänt sen sist =) Kram allihopa

• Smilla03
    Väntrummet
    * turtle01, har läkartid & infomöte den 24/4
    * Annie79, mannen gör PESA osv. +läkartid 2/5
    * Mustikka- Infomöte 23/4 (första IVF)

Sprayar
    * Emilotta, första ivf

Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5
    *Smilla03 första ivf, TD 11/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • Smilla03
    LindaM skrev 2012-04-23 15:24:20 följande:
    Ny i tråden. Vi gjorde vår första ivf i Umeå nu torsdagen innan påsk, fick ut 12 ägg och var givetvis superglad över det, tyvärr ringde läkare på fredagen och berättade att inget av äggen var mogna:( så det blev inget ET för vår del.
    Nu är vi dock på gång igen och jag är i dag på sprutdag 5.
    Har tidigare kört spray och puregon men har denna gång bytt till menopur och hoppas att det är vad som krävs för att äggen ska mogna, hoppas på äggplock nästa vecka men man vet ju inte med ny medicin det kan ju både ta längre och kortare tid.
    Erfarenheten av Umeå är iaf bra, supermysig personal, man känner sig väl omhändertagen.
    Grattis till er som fått plus och lycka till till er andra.
    Välkommen hit ! Det går säkert bättre den här gången, jag vet att min läkare sa också att det kan ta tid ibland med att justera medicinen, hur mycket man ska ta osv. Nu håller jag tummarna att det går bättre för er. Måste vara skönt att köra igång direkt också, slippa vänta. Jag håller verkligen med dig om att personalen är jätte jätte bra! Kram kram
  • EEJ

Smilla03: grattis till en blastocyst! Fick du veta något om kvalitén på din?

Hur mår du nu efter insättningen?

• Smilla03

EEJ: Nä jag fick inte mer info än att det såg bra ut , Men skulle vilja få hur mycket info som helst egentligen =) Man skulle vilja kasta sig över deras papper och bara lusläsa =)   Jag mår som sagt bättre idag, jag har kunnat äta och så ( lite)  mer mår fortfarande illa. Men inte hela tiden, det mer kommer och går. *usch* 
    Ser att du har test dag 4 dagar innan mig =) RoliiiigtHjärta Min kille har sagt att han ska gömma testet som vi fick från Umeå så jag inte vet vart det är så jag inte testar innnan hihi, han bara suckade nu när jag sa att jag läst att
    det finns dom som testat några dagar innan och fått plus. Nu ska jag bara lägga mig och vila så man orkar jobba imorgon Kram kram

• vårt 2012

Haha, sorry att jag inte kunde hålla mitt test för mig själv :/  Jag tänker som jag sa tidigare testa på testdagen..
    Har fått för mig att det kan åka ut lika fort som det kom in...

Jag hade alltså en massa test hemma, jag har nog provat det mesta i testväg, och ofta köpt på mig gravtest samtidigt, så därav mina tidiga tester! 
    Jag tänker som så, det finns nog en anledning till varför man ska vänta till td man får...
    Troligen säkrare då.. Jag är idag i 3+6 så det kan inte bli så mycket osäkrare!

Smilla: Lider med dig att du blev dålig, men skönt att dom satte in.. Kan tänka mig att tankarna hann svänga förbi besvikelsehörnet innan du fick veta att de skulle sättas in :)

• turtle01

Grattis till er som fått plus!

Jag sitter med en massa känslor i kroppen efter helgen och veckan som innehållit en hel massa både roliga, men jobbiga påhälsningar eller besked. Träffat två olika kompisars barn första gången, varav den ena är två veckor. Fått veta att min kusin fått barn, fått veta att min morbror ska få barnbarn. Och fått veta att min ena kollega ska bli farfar. Känner mig verkligen sist i min omgivning.... 

Imorrn ska vi på vårt infomöte, känner mig nervös och spänd inför detta. Rädd att jag fyllt i den där hälsoundersökningen "fel", eller inte kommer kunna svara på viktiga frågor om mensdatum etc. Funderar praktiskt på hur det kommer gå att ta sprutan när jag jobbar natt.... etc, etc. 

Hoppas det kommer kännas bättre imorrn efter mötet.... 

• EEJ

Då har snart ruvardag 5 gått till ända och jag känner i hela kroppen att det här misslyckats. Visst är det konstigt när den där känslan kommer över en. Total likgiltighet.....
    Det är många här på forumet som plussat på dag 6 med en blaso och det är ju imorgon.....I min värld så kommer det inte att hända!

Svar på tråden IVF Umeå