• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012
    EEJ:  Det känns kanon bra! Ja, allt beror ju på hur man räknar, jag gjorde uttaget en tisdag så från det är det 12 dagar, och insättning en tors så 10:e ruvardagen.. 
    Appen jag har heter din graviditet idag, och kommer från babycenter så sök på det..
    När man har installerat den på tel så kan man ta fram en widget på startsidan :)

Mustikka:Tack!
    Nu hoppas jag att mitt stannar kvar å att ni andra snart får ruset av ett Plus  :)

• Emilotta

åh grattis vårt 2012!!! måste vara en underbar känsla att få se det där plusset!!! så glad för er!

• vårt 2012

A79: har du hållit dig  hela vägen fram?! Imorgon äre din dag :) Spännande!!!

• A79
    vårt 2012 skrev 2012-04-22 21:22:12 följande:
    A79: har du hållit dig  hela vägen fram?! Imorgon äre din dag :) Spännande!!!
    Jo!!! Jag höll mig ända till idaaaag!!!!!
    Teststickan funkade alltså INTE!!!
    Fick alltså varken minus el plus!!!!!!!
    Blir toooookig!!!!!
    Gjorde exakt enligt beskrivning menmen!
    Då måste ja vänta tills arbetsdagen är över & skynda köpa nytt test då!!!
    surt....... 
  • vårt 2012

A79: Åhh, jag skulle blitt skvatt galen!!
    Då håller jag tummar å tår för ikväll!

• Mustikka

A76: åh nej va irriterande! Köp ett helt gäng med test för säkerhets skull;)

Nu har vi varit på första mötet! Helt overkligt att allt redan börjat.
    Är på dag 22 så fick ta första sprayen direkt när jag hämtat ut den från Apoteket!
    Blev alltså långa metoden för oss.
    Vågade tom sticka mig själv när jag fick testa:) Helt sjukt! Trodde jag aldrig skulle våga, är ju livrädd för sprutor!

• vårt 2012

Mustikka: Du ska se de kommer gå bra med sprutorna! Jag brukar tom svimma när jag ska lämna prover, men att ta sprutorna själv gick hur bra som helst! Skönt att få börja på en gång :)

• drömmer om ett barn
    vårt 2012: Hur känns det idag, har det sjunkit in att du faktiskt är gravid? Glad Visst finns det risker men jag tycker att du bara ska försöka njuta och ta vara på denna fantastiska tid. Glöm inte att ändra i våran lista och lägga in dig under "gravida"! {#emotions_dlg.flower}

A79: Nämen vad tusan, ett trasigt gravtest en viktig dag som denna! Rynkar på näsan Vad frusterande! Gissar att du går som på nålar i väntan på att sluta jobbet och kunna fara och handla ett nytt test. Är det jätteviktigt att testa med morgonurinen? Tänkte så du inte behöver vänta tills imorgon.

Nu blev jag lite nojjig.. har testdag på måndag och tisdag är röd dag = stängda affärer. Kanske också borde köpa på mig ett extra test ifall mitt också krånglar.

Mustikka: Vad härligt att ni fått det första mötet avklarat och att du dessutom fick börja med sprayen direkt! {#emotions_dlg.flower} Mycket snabbare än så kan det verkligen inte gå att komma igång med behandlingen, toppen! Vad modig du var som vågade sticka fast du är spruträdd! Glad Visst var det inte så farligt som du föreställt dig?
Svar på tråden IVF Umeå