• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • BK1986
    Vårivfresa skrev 2017-03-01 20:34:17 följande:

Här är det bara bra! Är i v21 (20+1). Gjorde rul förra fredagen som visade en sprattlig liten tjej :) min man blev så rörd att glädjetårar kom!

Känner sparkarna väldigt tydligt och jag blir lika chockad varje gång hon sparkar haha

Så mysigt! Grattis! <3 När började du känna sparkarna? :)
  • Vårivfresa
    BK1986 skrev 2017-03-02 07:20:45 följande:
    Så mysigt! Grattis! <3 När började du känna sparkarna? :)
    Har känt av och till sen v18 men nu känns det rejält där man har handen :)
  • BK1986
    Vårivfresa skrev 2017-03-02 17:51:02 följande:

Har känt av och till sen v18 men nu känns det rejält där man har handen :)

Så härligt! Längtar så mycket tills vi är där. :) Hur mår du i övrigt?
  • Vårivfresa
    BK1986 skrev 2017-03-03 12:14:21 följande:
    Så härligt! Längtar så mycket tills vi är där. :) Hur mår du i övrigt?
    Jag längtar såå himla mycket tills hon äntligen är här!
    I övrigt mår jag bättre tack vare medicin från sjukhuset som gör att jag inte kräks, det händer bara ibland men jag kan jobba och ha ett fungerande liv :) Hur mår du? Känner du av den lilla?
  • BK1986
    Vårivfresa skrev 2017-03-03 16:51:00 följande:

Jag längtar såå himla mycket tills hon äntligen är här!

I övrigt mår jag bättre tack vare medicin från sjukhuset som gör att jag inte kräks, det händer bara ibland men jag kan jobba och ha ett fungerande liv :) Hur mår du? Känner du av den lilla?

Förstår det. :) Ah, du har ett sånt där jobbigt illamående som inte ger sig? :/

Jag mår toppen! Har bara någon slags ligamentsmärtor eller möjligen foglossning. Ska till BM på måndag och kolla så att allt är OK. :) Känner inget än, men det är bara vecka 16 än så det kommer väl.
  • Vårivfresa
    BK1986 skrev 2017-03-03 20:48:32 följande:
    Förstår det. :) Ah, du har ett sånt där jobbigt illamående som inte ger sig? :/

Jag mår toppen! Har bara någon slags ligamentsmärtor eller möjligen foglossning. Ska till BM på måndag och kolla så att allt är OK. :) Känner inget än, men det är bara vecka 16 än så det kommer väl.
    Ja! Åkte in och ut från sjukhuset under flera veckor, kunde inte behålla något alls. Första gången åkte jag in på akuten (10mil enkel resa) Hade en puls på 150, kunde knappt stå upp, kräktes trots att jag inte hade något att kräkas upp längre men dom skickade hem mig för de sa att det var ett virus.. Fick åka in dagen efter och blev inlagd. Hade fått lergigan comp men dom gjorde allt värre. Nu har jag fått primperan och en munsöndrande tablett så jag har fått tillbaka livet! Låg i 9 veckor i sängen och gick ner 7kg... men nu jobbar jag så gott det går :)

Det kommer! Det första jag kände var liksom fladder men nu jäklar sparkar hon heeela tiden :)
  • LottaU

De ringde från ivf-kliniken idag och frågade om vi kunde komma redan på onsdag morgon och träffa läkaren för uppstart. Tydligen någon som avbokat sin tid. Så himla nervös och förväntansfull på samma gång. Äntligen!

Är det någon som har koll på långa och korta protokollen; typ vad som avgör vilket en får göra? Och när en börjar - på första mensdagen eller så många dagar efter..? Jag är helt grön och tacksam för allt. Beräknar mens nästa vecka och kan inte låta bli att hoppas på att vi får sätta igång direkt! :)

• LottaU
    Vårivfresa skrev 2017-03-04 10:17:12 följande:

Ja! Åkte in och ut från sjukhuset under flera veckor, kunde inte behålla något alls. Första gången åkte jag in på akuten (10mil enkel resa) Hade en puls på 150, kunde knappt stå upp, kräktes trots att jag inte hade något att kräkas upp längre men dom skickade hem mig för de sa att det var ett virus.. Fick åka in dagen efter och blev inlagd. Hade fått lergigan comp men dom gjorde allt värre. Nu har jag fått primperan och en munsöndrande tablett så jag har fått tillbaka livet! Låg i 9 veckor i sängen och gick ner 7kg... men nu jobbar jag så gott det går :)

Det kommer! Det första jag kände var liksom fladder men nu jäklar sparkar hon heeela tiden :)

Men urs, vad obehagligt det låter! Skönt att det ordnat sig för dig nu! Och hoppas hon sparkar mest på ställen som inte gör så ont. :)
  • BK1986
    Vårivfresa skrev 2017-03-04 10:17:12 följande:

Men usch! Är så obeskrivligt glad att jag sluppit illamående. :/

Vad skönt att det blivit bättre också! Lider verkligen med dig!
  • BK1986
    LottaU skrev 2017-03-06 16:41:24 följande:

De ringde från ivf-kliniken idag och frågade om vi kunde komma redan på onsdag morgon och träffa läkaren för uppstart. Tydligen någon som avbokat sin tid. Så himla nervös och förväntansfull på samma gång. Äntligen!

Är det någon som har koll på långa och korta protokollen; typ vad som avgör vilket en får göra? Och när en börjar - på första mensdagen eller så många dagar efter..? Jag är helt grön och tacksam för allt. Beräknar mens nästa vecka och kan inte låta bli att hoppas på att vi får sätta igång direkt! :)

Härligt! Skönt att få komma sig igång. <3

De brukar testa lite olika. Vi gjorde först två korta och sen två långa. Beror lite på vad orsaken till problematiken är, samt hur det går också. Vi hade dålig befruktningsgrad och efter att vi bytte till långa blev det bättre.

Vi har haft Menopur alla försök vilket ska ge en bättre äggkvalitet. Men ja, det är ju väldigt olika det där.

Håller tummarna för att ni snart får starta! :)