• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Kvinna32

Hur är det med alla? För mig är det en enda lång väntan på första ultraljudet som är på onsdag och förhoppningsvis så får vi se ett hjärta slå. Vi har varit med en gång om att det inte gör det så vi tar inte ut nåt i förskott...

• BK1986

Hej allihopa!

Kvinna32: Spännande! Håller tummarna för att allt går bra och att där finns en liten ärta med hjärta. <3

Här rullar det på. Är i vecka 15 och magen börjar växa lite smått. Vi har fått tid för RUL den 20/3 så bara tre veckor kvar! Känns helt sjukt. Mår bara bra och längtar verkligen tills jag börjar känna lillfisen. Det skulle kännas mycket lugnare. Nu känns det mest som att jag inbillar mig alltihopa.

Hur går det för alla er andra?

• PetiteCherie
    Kvinna32 skrev 2017-02-26 15:54:50 följande:

Hur är det med alla? För mig är det en enda lång väntan på första ultraljudet som är på onsdag och förhoppningsvis så får vi se ett hjärta slå. Vi har varit med en gång om att det inte gör det så vi tar inte ut nåt i förskott...

Åh lycka lycka till. Längtar tills det är vår tur. Om vi får uppleva det någon gång. :) vi inväntar min nästa mens och kommer då köra igång med sprutorna. Har du någon koll på vad det kommer kosta när man hämtar ut alla

Sprutor (inklusive lutinus). ?! Landstingsfinansierad ivf.
  • PetiteCherie
    BK1986 skrev 2017-02-26 19:47:56 följande:

Hej allihopa!

Kvinna32: Spännande! Håller tummarna för att allt går bra och att där finns en liten ärta med hjärta. <3

Här rullar det på. Är i vecka 15 och magen börjar växa lite smått. Vi har fått tid för RUL den 20/3 så bara tre veckor kvar! Känns helt sjukt. Mår bara bra och längtar verkligen tills jag börjar känna lillfisen. Det skulle kännas mycket lugnare. Nu känns det mest som att jag inbillar mig alltihopa.

Hur går det för alla er andra?

Oj så spännande med RUL. Är det första barnet för er? Gjort ivf flera ggr? Vad kul att det lyckats för er. Vi inväntar nästa mens och skall då köra igång. Första ivf och första barnet för oss.
  • Kvinna32

Medicinerna kommer kosta upp till högkostnadsskyddet direkt, sprutorna är svindyra.
    Vi har en son som snart blir 3 år som blev till på 5:e försöket varav 2 missfall. Denna blev till på 1:a frysta återföringen. Är i v 8 så hoppas ett hjärta slår på onsdag.

• BK1986
    PetiteCherie skrev 2017-02-26 21:04:23 följande:

Oj så spännande med RUL. Är det första barnet för er? Gjort ivf flera ggr? Vad kul att det lyckats för er. Vi inväntar nästa mens och skall då köra igång. Första ivf och första barnet för oss.

Jo det är första barnet för oss. Känns helt overkligt att vi kommit oss såhär långt!

Vi har gjort 4 hela IVF:er och 3 återföringar. Det är en berg- och dalbana med IVF, och jag hoppas verkligen att det får gå vägen för er redan nu. Men kom bara ihåg att det är en behandling som kan behöva upprepas. Endast en tredjedel lyckas på första försöket.

Hur känns det inför starten? Vilka mediciner blir det för dig?
  • U Bet I Am

ÄNTLIGEN! Nu har vi fått tid - den 15 mars!

Börjar kännas på riktigt nu. :)

Men en undran..

Vad har vi att vänta?

Vad jag förstår ska man börja med någon medicin när man får mensen?

Min mens är beräknad till 1-2dagar efter det besöket. Tror ni att man får köra igång då eller måsta vänta tills nästa mens, alltså i april?

/tacksam & förväntansfull! <3

• PetiteCherie
    Kvinna32 skrev 2017-02-27 06:52:42 följande:

Medicinerna kommer kosta upp till högkostnadsskyddet direkt, sprutorna är svindyra.

Vi har en son som snart blir 3 år som blev till på 5:e försöket varav 2 missfall. Denna blev till på 1:a frysta återföringen. Är i v 8 så hoppas ett hjärta slår på onsdag.

Och högkostnadsskyddet är på vilken summa? Bara gör att ha en aning...

Åh, stort grattis. Hoppas det håller hela vägen nu. Lycka till!!
  • PetiteCherie
    BK1986 skrev 2017-02-27 10:04:14 följande:

Jo det är första barnet för oss. Känns helt overkligt att vi kommit oss såhär långt!

Vi har gjort 4 hela IVF:er och 3 återföringar. Det är en berg- och dalbana med IVF, och jag hoppas verkligen att det får gå vägen för er redan nu. Men kom bara ihåg att det är en behandling som kan behöva upprepas. Endast en tredjedel lyckas på första försöket.

Hur känns det inför starten? Vilka mediciner blir det för dig?

Kan de kan jag tänka mig att det är en berg - och dalbana. Glad för er skull att ni äntligen lyckats!

Jag ska ta två sprutor, första sprutan gonalF och sedan tillägg med orgalutran på dag 5. Vet ej om det är korta eller långa protokollet.. dem sa aldrig vad det kallades. Vad har du tagit för Sprutor ?

Känns såklart skönt att få börja men samtidigt lite jobbigt. Hade inte trott att det skulle behöva bli ivf. Så de är jobbigt men samtidigt tänker jag att man äntligen får hjälp så det känns bra.