• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-07 14:18:24 följande:

Här kommer en länk på hur vi som gjort IVF ska räkna!

Nils-Gunnar sa att jag räknades som vecka 2 när ET precis va gjord.

Å enligt denna sida så stämmer ju det!

www.fertilityfriends.co.uk/index.php

Här kommer en till länk som oxå kan anv vid ivf som jag använt o tycker är bra, kan även anv vid fet. Räknar även fram när tex v 12 infaller mm.
    www.babymed.com/pregnancy-due-date-conception-calculator
  • Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-07 13:57:12 följande:
    Håller med dig..sen om man testar ofta avdramatiserar man själva testandet och visar det negativt under en period blir man kanske inte lika bestört som om man byggt upp en grej och förväntan inför själva officiella testdagen!

Klart man blir besviken men man är mer förberedd!
    Håller oxå med, jag har testat hemma fr dag 8 o ca dag 14 vill kliniken att jag kollar hcg m blodprov. När jag testat hemma är jag inställd på om hcg kommer vara negativt/ lågt. Kändes bra att redan veta.
  • Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-07 14:18:24 följande:

Här kommer en länk på hur vi som gjort IVF ska räkna!

Nils-Gunnar sa att jag räknades som vecka 2 när ET precis va gjord.

Å enligt denna sida så stämmer ju det!

www.fertilityfriends.co.uk/index.php

Bra med info om fosterutvecklingen:)
  • Micro

Kunde inte hålla mig, hade dålig magkänsla o testade idag på rd 6 minus. Så det är en tung dag idag.

• BK1986

Hej tjejer. Idag gjorde vi ultraljud (12+0). Där fanns en liten sprattlande sak med armar, ben och minst en fot. ;) Så fantastiskt att få se att allt såg bra ut. Barnmorskan mätte krabaten till mellan 12+1 och 12+3, så storleken var också perfekt. Vi är så glada och vågar nu kanske hoppas på att det faktiskt kommer en bebis i augusti. <3

• Micro
    BK1986 skrev 2017-02-08 18:58:13 följande:

Hej tjejer. Idag gjorde vi ultraljud (12+0). Där fanns en liten sprattlande sak med armar, ben och minst en fot. ;) Så fantastiskt att få se att allt såg bra ut. Barnmorskan mätte krabaten till mellan 12+1 och 12+3, så storleken var också perfekt. Vi är så glada och vågar nu kanske hoppas på att det faktiskt kommer en bebis i augusti. <3

Åh vad fantastiskt härligt, jättegrattis<3
  • Kvinna32

Åh vad kul för er bk1986 längtar till ultraljud jag med då kanske man kan tro på att man är gravid

• BK1986

Tack så mycket Micro och Kvinna32! <3

Micro: Har du testat något mer?

Fortsätter hålla tummarna för att allt får gå bra för er!

Kvinna32: Ja vi gjorde ju även ultraljud i 8+0 men det har ändå känts overkligt. Det kommer det nog fortsätta göra fram tills jag känner sparkar tror jag.