• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-02-22 17:25:28 följande:

Men din stackare. varför var du på UL igår om det var inatt du tror att du fick missfall? Eller var du där pga blödningen? hoppas att det inte var missfall. :( håller alla tummar!

Har varit på många kontroller sen jag började blöda den 10 februari.

Men i torsdags konstaterades missfallet.
  • BK1986
    PetiteCherie skrev 2017-02-27 22:36:09 följande:

Kan de kan jag tänka mig att det är en berg - och dalbana. Glad för er skull att ni äntligen lyckats!

Jag ska ta två sprutor, första sprutan gonalF och sedan tillägg med orgalutran på dag 5. Vet ej om det är korta eller långa protokollet.. dem sa aldrig vad det kallades. Vad har du tagit för Sprutor ?

Känns såklart skönt att få börja men samtidigt lite jobbigt. Hade inte trott att det skulle behöva bli ivf. Så de är jobbigt men samtidigt tänker jag att man äntligen får hjälp så det känns bra.

Då är det korta protokollet. Då börjar man med medicinerna i den egna cykeln. Vid långa protokollet får man först nedreglera kroppen med nässpray, och när den egna hormonproduktionen är avstängd sätter man igång med sprutorna. :)

Vi har haft Menopur alla gånger, men kört två korta och två långa protokoll.

Förstår precis hur du menar. Jag var jätteledsen när det blev klart att vi skulle IVF:a. Det är så många känslor som ska bearbetas och det är helt normalt att känna så. <3 På oss hittade de inga fel heller, så den där känslan av att allt är så orättvist är ständigt närvarande.

När får ni köra igång? :)
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-28 08:03:42 följande:

Har varit på många kontroller sen jag började blöda den 10 februari.

Men i torsdags konstaterades missfallet.

Så ledsen för din skull. Hoppas att allting blir bra och att det kommer lyckas snart.
  • PetiteCherie
    BK1986 skrev 2017-02-28 12:46:20 följande:

Då är det korta protokollet. Då börjar man med medicinerna i den egna cykeln. Vid långa protokollet får man först nedreglera kroppen med nässpray, och när den egna hormonproduktionen är avstängd sätter man igång med sprutorna. :)

Vi har haft Menopur alla gånger, men kört två korta och två långa protokoll.

Förstår precis hur du menar. Jag var jätteledsen när det blev klart att vi skulle IVF:a. Det är så många känslor som ska bearbetas och det är helt normalt att känna så. <3 På oss hittade de inga fel heller, så den där känslan av att allt är så orättvist är ständigt närvarande.

När får ni köra igång? :)

Okej. Tack för den infon.. känner mig helt grön i det här och känns tufft att behöva gå igenom de. Orättvist. Sprutorna är inga problem då jag är sjuksköterska men det är hela grejen som känns jobbig.

Vi skall köra på nästa mens som beräknas vara i slutet av mars. Så det är ju "bara" några veckor kvar nu då..
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-02-28 18:46:19 följande:

Okej. Tack för den infon.. känner mig helt grön i det här och känns tufft att behöva gå igenom de. Orättvist. Sprutorna är inga problem då jag är sjuksköterska men det är hela grejen som känns jobbig.

Vi skall köra på nästa mens som beräknas vara i slutet av mars. Så det är ju "bara" några veckor kvar nu då..

Välkommen in i IVF mars 2017 om du vill bolla med några som är på samma datum.
  • Kvinna32

Det fanns en liten böna på 13 mm precis så stor den ska vara. Med ett hjärta som slår!! Vilken lättnad

• BK1986
    Kvinna32 skrev 2017-03-01 09:14:03 följande:

Det fanns en liten böna på 13 mm precis så stor den ska vara. Med ett hjärta som slår!! Vilken lättnad

Åh! Grattis! <3
  • PetiteCherie
    Kvinna32 skrev 2017-03-01 09:14:03 följande:

Hån grattis grattis grattis!!
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-02-28 22:03:24 följande:

Välkommen in i IVF mars 2017 om du vill bolla med några som är på samma datum.

Tack. Ska leta den gruppen.
  • Vårivfresa
    Kvinna32 skrev 2017-02-26 15:54:50 följande:

Hur är det med alla? För mig är det en enda lång väntan på första ultraljudet som är på onsdag och förhoppningsvis så får vi se ett hjärta slå. Vi har varit med en gång om att det inte gör det så vi tar inte ut nåt i förskott...

Här är det bara bra! Är i v21 (20+1). Gjorde rul förra fredagen som visade en sprattlig liten tjej :) min man blev så rörd att glädjetårar kom!
    Känner sparkarna väldigt tydligt och jag blir lika chockad varje gång hon sparkar haha