• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-03 20:16:20 följande:
    Vore ju helt galet om det är det jag känner..
    Hur tänker du med test? Kommer du vänta tills off testdag?
  • Kvinna32

Hej! Har testat flera gånger sen dess testade faktiskt riktigt svagt redan på dag 6 om man räknar transferdagen som dag 1. Starkt positivt dag 7....
    jag känner mig gravid mår lite illa är trött och brösten ömmar på kvällen samt molande värk i tjejmagen. Hoppas det ska gå hela vägen, längtar till ultraljudet för att få se att hjärtat slår....
    hur är det med er andra?

• Ivf-ulrika
    Micro skrev 2017-02-06 21:23:22 följande:

Hur tänker du med test? Kommer du vänta tills off testdag?

Jag har med testat först för å se om ägglossningssprutan gått ur kroppen och det hade den i söndags.

I dag på ruvardag 6 såg det ut så här första testet gjorde jag insättningsgarantin test två i söndags å sista på bilden är från i dag!

• Ivf-ulrika
    Kvinna32 skrev 2017-02-07 08:50:25 följande:

Hej! Har testat flera gånger sen dess testade faktiskt riktigt svagt redan på dag 6 om man räknar transferdagen som dag 1. Starkt positivt dag 7....

jag känner mig gravid mår lite illa är trött och brösten ömmar på kvällen samt molande värk i tjejmagen. Hoppas det ska gå hela vägen, längtar till ultraljudet för att få se att hjärtat slår....

hur är det med er andra?

Hur många dagar är de sen insättningen för dig nu?
  • Ivf-ulrika
    Kvinna32 skrev 2017-02-07 10:49:58 följande:

15 menar jag

Ja i dessa samanhang är dagarna sjukt viktiga hahah..men bara säga grattis till dig..jag hoppas mitt streck är starkare i morgon då det är dag sju än va det var i dag!
  • Micro
    Kvinna32 skrev 2017-02-07 08:50:25 följande:

hur är det med er andra?

Känner mig tyvärr inte positiv inför test. Ska försöka hålla ut några dagar till, bara dag 5 idag.
  • Kvinna32

Jag är juh sån att om man räknar när ÄL borde varit så testade jag positivt på dag 12 och från 14 dagar efter ÄL så borde man få ett positivt resultat om man är gravid så jag klarar inte att vänta längre än så jag vill oxå veta om det skulle bli ett tidigt missfall om jag varit gravid eller inte, det ger mig hopp inför framtida behandlingar....

• Ivf-ulrika
    Kvinna32 skrev 2017-02-07 13:43:01 följande:

Jag är juh sån att om man räknar när ÄL borde varit så testade jag positivt på dag 12 och från 14 dagar efter ÄL så borde man få ett positivt resultat om man är gravid så jag klarar inte att vänta längre än så jag vill oxå veta om det skulle bli ett tidigt missfall om jag varit gravid eller inte, det ger mig hopp inför framtida behandlingar....

Håller med dig..sen om man testar ofta avdramatiserar man själva testandet och visar det negativt under en period blir man kanske inte lika bestört som om man byggt upp en grej och förväntan inför själva officiella testdagen!

Klart man blir besviken men man är mer förberedd!