• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • BK1986
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-12 20:22:00 följande:

Hej

Vill bara uppdatera vad som hände mig dag:)

Känner mig glad men lång väg kvar innan man kan slappna av!

Stort grattis! :)
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-12 20:22:58 följande:

Missade ju bilden :)

Grattis grattis grattis!!! Åh så underbart de måste kännas.

Vi har nu också fått komma på första träff inför IVF. Det gick fortare än vi hoppats på. Vi kommer köra igång i slutet av Mars. Längtar ????????????????
  • Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-02-13 22:25:32 följande:

Grattis grattis grattis!!! Åh så underbart de måste kännas.

Vi har nu också fått komma på första träff inför IVF. Det gick fortare än vi hoppats på. Vi kommer köra igång i slutet av Mars. Längtar ????????????????

Tack jo känns bra! Men man vågar inte va för glad.. har små blödningar då och då..men hoppas det är biverkning på vaginaltabletterna man tar!

Va kul för er å härligt att få komma igång med behandlingen! Stort grattis till er med :)
  • joga

vi har precis gjort vår första IVF i umeå. vi fick ut 19 ägg varav 11 blev befruktade och 5 stycken till frysen. Är idag på ruvdag 6 och ska försöka hålla mig att testa till lördag morgon iaf, så jag och sambon kan kolla tillsammans, vill inte åka på jobbet antingen med den bästa nyheten inom mig på 3 år, eller åka på jobbet med en fet ångestklump i magen och bara vilja grina. så hoppas kunna hålla mig till lördag. 
    Jag har dock dåligt med symptom tycker jag, visst jag är trött (ligger redan i sängen för kvällen sen en stund sen) men jag är upp 05:30 på morgonen, har ömma bröst men det har jag haft sedan sprutorna, mår illa ibland men inte märkvärdigt, kan lika gärna vara inbillning, får kraftig mensvärk i ca 15 sek ett par gånger om dagen och haft så sedan ET eller någon dag efter... dock en märklig grej som jag upplevt senaste dagarna är en känsla av astma, alltså inte alls mycke utan bara en sån där känsla av att ha tungt att andas fastän jag sitter still, känns som att det kittlas i halsen eller att jag just svalt en mentol tablett som "kyler" . väser också när jag andas ut hårt. 

men ni vet ju hur det är, man letar efter varje liten känsla i kroppen som kan vara ett litet tecken....

• Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-12 20:22:00 följande:

Hej

Vill bara uppdatera vad som hände mig dag:)

Känner mig glad men lång väg kvar innan man kan slappna av!

Så fantastiskt, jättegrattis. Så glad för don skull.
  • Ivf-ulrika
    Micro skrev 2017-02-21 23:51:36 följande:

Så fantastiskt, jättegrattis. Så glad för don skull.

Detta gick nog inte bra fick nog missfall i natt.har blött sen 10 februari till och ifrån. Varit på VUL senast i går å då såg de en hinnsäck som satt längst ner i livmodern..som nog då var på väg ut!
  • PetiteCherie
    joga skrev 2017-02-15 19:44:41 följande:

vi har precis gjort vår första IVF i umeå. vi fick ut 19 ägg varav 11 blev befruktade och 5 stycken till frysen. Är idag på ruvdag 6 och ska försöka hålla mig att testa till lördag morgon iaf, så jag och sambon kan kolla tillsammans, vill inte åka på jobbet antingen med den bästa nyheten inom mig på 3 år, eller åka på jobbet med en fet ångestklump i magen och bara vilja grina. så hoppas kunna hålla mig till lördag. 

Jag har dock dåligt med symptom tycker jag, visst jag är trött (ligger redan i sängen för kvällen sen en stund sen) men jag är upp 05:30 på morgonen, har ömma bröst men det har jag haft sedan sprutorna, mår illa ibland men inte märkvärdigt, kan lika gärna vara inbillning, får kraftig mensvärk i ca 15 sek ett par gånger om dagen och haft så sedan ET eller någon dag efter... dock en märklig grej som jag upplevt senaste dagarna är en känsla av astma, alltså inte alls mycke utan bara en sån där känsla av att ha tungt att andas fastän jag sitter still, känns som att det kittlas i halsen eller att jag just svalt en mentol tablett som "kyler" . väser också när jag andas ut hårt. 

men ni vet ju hur det är, man letar efter varje liten känsla i kroppen som kan vara ett litet tecken....

Hej! Hur går det för dig? Hoppas på positiva resultat. :)
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-22 06:55:23 följande:

Detta gick nog inte bra fick nog missfall i natt.har blött sen 10 februari till och ifrån. Varit på VUL senast i går å då såg de en hinnsäck som satt längst ner i livmodern..som nog då var på väg ut!

Men din stackare. varför var du på UL igår om det var inatt du tror att du fick missfall? Eller var du där pga blödningen? hoppas att det inte var missfall. :( håller alla tummar!
  • Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-22 06:55:23 följande:
    Nej!!! Fy vad tråkigt. Styrkekramar<3