• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Ivf-ulrika
    Micro skrev 2017-02-08 16:45:18 följande:

Kunde inte hålla mig, hade dålig magkänsla o testade idag på rd 6 minus. Så det är en tung dag idag.

Nej ge inte upp..men se de posetivt om du tagit ovetrelle så är den ute ur kroppen nu och får du ett plus så kan du lita på det!

Kram
  • Ivf-ulrika
    BK1986 skrev 2017-02-08 18:58:13 följande:

Hej tjejer. Idag gjorde vi ultraljud (12+0). Där fanns en liten sprattlande sak med armar, ben och minst en fot. ;) Så fantastiskt att få se att allt såg bra ut. Barnmorskan mätte krabaten till mellan 12+1 och 12+3, så storleken var också perfekt. Vi är så glada och vågar nu kanske hoppas på att det faktiskt kommer en bebis i augusti. <3

Så underbart:) vilken läkare hade du?
  • BK1986
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-09 11:44:15 följande:

Så underbart:) vilken läkare hade du?

Alla behandlingar har Nils-Gunnar varit ansvarig för. Men plocket och återförandet gjorde Sofia denna gång. Är så obeskrivligt tacksam för att hon lät oss sätta tillbaka de två embryon som såg finast ut, annars kanske vi inte hade varit här idag. <3
  • Ivf-ulrika
    BK1986 skrev 2017-02-09 12:37:42 följande:

Alla behandlingar har Nils-Gunnar varit ansvarig för. Men plocket och återförandet gjorde Sofia denna gång. Är så obeskrivligt tacksam för att hon lät oss sätta tillbaka de två embryon som såg finast ut, annars kanske vi inte hade varit här idag. <3

OK vi hade han hela vägen och skulle med fått tillbaka 2 men på insättningsdagen fick vi veta att de ena inte delat sig så bra så fick bara ett:) men hoppas det va guldägg vi fick tillbaka!
  • Micro

Testade igen idag o fortf minus, som förväntat. Bara att bryta ihop o komma igen.

• Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-10 09:18:40 följande:

Å jag har fått en rosa blödning i dag.. Visst är det härligt med motgångar :(

Ja, det är såååå roligt:) Är ju vanligt m blödning trots att d går bra, men inte roligt. Hoppas det upphör o går bra.
  • Ivf-ulrika
    Micro skrev 2017-02-10 11:25:35 följande:

Ja, det är såååå roligt:) Är ju vanligt m blödning trots att d går bra, men inte roligt. Hoppas det upphör o går bra.

Tack...det är riktigt svårt att hålla hoppet uppe..men inget man kan göra..blir det nu missfall så betyder det ju att något är/har varit galet.

Hoppas du snart får ditt pluss...hur känner du dig förövrigt?
  • Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-10 11:31:15 följande:
    Tack...det är riktigt svårt att hålla hoppet uppe..men inget man kan göra..blir det nu missfall så betyder det ju att något är/har varit galet.

Hoppas du snart får ditt pluss...hur känner du dig förövrigt?
    Det känns ganska jobbigt, tur att sonen finns, är en solstråle<3 vi har 2 embryon kvar, ett försök. Vi gör äggdonation, osäkert om vi kan få samma donator att ge fler ägg, skulle vilja ha ett helsyskon men går d inte väljer vi en annan. Syskon viktigast. vet att d snart känns bättre snart o jag fokuserar på att få blödning efter avslutat medicinering o sen vänta in nästa mens för att börja behandling igen inför nytt försök. Fokus framåt gör d lättare.
  • Ivf-ulrika

Hej

Vill bara uppdatera vad som hände mig dag:)

Känner mig glad men lång väg kvar innan man kan slappna av!