• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-04-18 21:31:49 följande:

Någon som vet hur man gör vid misslyckad ivf? Går man vidare kommande cykel med att Tina upp och försöka sätta tillbaka ett upptinat? Eller hur gör man?

Tråkigt att det inte gick vägen en här gången!

Hoppas en liten eskimå fastnar bättre!
  • Familjeresan
    LottaU skrev 2017-04-19 09:33:31 följande:

Tack så väldans för dina tummar och tår, de behövs! <3

Har du några känningar nu? Och kände du något under ruvningen förra gången, då det gick hela vägen?

Jag visste från början att jag ej skulle klara av att vänta med att testa - så har kört lite all in. :D Testade första gången på rd4, det var negativt vilket gjorde mig glad för jag ville se när äggslossningssprutan lämnade kroppen för att våga tro på ett positivt senare. (Ja, kanske är lite komplicerad) :) Ett svagt positivt såg jag rd7, som var mer tydligt rd8. Men inte tusan vågade jag tro på det ändå, nu, rd16, har det nästan sjunkit in. Officiell testdag är på fredag, så för mig var det nog bra att tjuvtesta. Men önskar nog jag kunnat vänta, och sluppit oron runt svaga streck. :)

Denna gång är ju annorlunda då jag äter femanest.. vet inte riktigt om man kan bli lurad av den oxå?! Ingen aning om hur länge man ska behöva ta den heller..

Dagen efter insättning mådde jag tokdåligt. Fick först smygande mensvärk följt av yrsel och illamående? Kan det ha fäst så snabbt? Konstigt iaf då det var samma mängd läkemedel som dagarna innan..

Efter det har jag haft som mensvärk/träningsvärk nästan varje dag. Känt lite knepiga lukter och så men inget mer typ som ömma bröst. (Dock kände jag lnget i brösten på hela förra ggn heller så).

Förra gången var det samma med mensvärk/träningsvärk känsla och jag tror de var dag 10 eller så så kom det en rosaflytning.

Man blir ju nojig pch letar tecken hela tiden tycker jag.

Sist testade jag på dag 21 kan femanest ge utslag och luras?

Sist fattade jag dock inte att det var sant innan första ultraljudet då de kollade att de var en normal graviditet då brast det helt liksom.

Har du haft mkt symptom??

Vad kör ni för protokoll?
  • Familjeresan

Någon som vet hur man gör vid misslyckad ivf? Går man vidare kommande cykel med att Tina upp och försöka sätta tillbaka ett upptinat? Eller hur gör man?

Skulle tro att de kan köra nästa ggn om det går att sätta in i naturlig cykel..

Men med de vändor vi gjort i åtanke så tror jag att om ni orkar och vill så kör man på så fort det går..
  • PetiteCherie
    Familjeresan skrev 2017-04-19 12:19:36 följande:

Skulle tro att de kan köra nästa ggn om det går att sätta in i naturlig cykel..

Men med de vändor vi gjort i åtanke så tror jag att om ni orkar och vill så kör man på så fort det går..

Okej. Ja med tanke på att det är som en vanlig mens nu redan så hade de ju varit toppen att få köra denna cykeln. Men får höra till veckan...
  • Frökenankare

Så tråkigt att det inte tog denna gången! Till mig sa dom efter första gången att du måste vänta en cykel innan man kan köra på igen. Detta är på grund av att du inte har en vanlig mens nu utan en framkallad. Du har ju inte haft någon naturlig ägglossning utan du gjorde ett äggplock istället. För oss tog det drygt 6 veckor innan den vanliga mensen kom igång igen.

Kram och lycka till!
  • Kv89

Hej, en fråga till er som gjort långa protokollet och sprayat med synarela från dag 21 i cykeln. Har det någon betydelse om jag hade ägglossning dag 12 istället för 14? Börjar jag oavsett med sprayen på dag 21? Har mejlat Umeå men fick bara till svar att eftersom jag fick mens 7/4 så ska jag börja spraya 27/4 som då är dag 21. Men det är det ju inte? Det är ju dag 20 eller tänker jag fel? Är rädd att allt ska bli fel nu. Vill börja på rätt dag. Nån som vet om det har någon betydelse om jag börjar på dag 20 eller 21? Dom ska ringa upp mig j eftermiddag så får väll svar då men tänkte om nån av er kunde ge mig ett svar.

• Micro
    PetiteCherie skrev 2017-04-19 13:05:59 följande:
    Okej. Ja med tanke på att det är som en vanlig mens nu redan så hade de ju varit toppen att få köra denna cykeln. Men får höra till veckan...
    Jättetråkigt. Jag går visserligen på klinik utomlands men de säger samma, vill att man väntar o börjar vid första riktiga mensen ca en månad efter. Hoppas du får komma igång snart. Jag fick blödning efter minus igår så hoppas på nytt försök i mitten på juni. Mensen borde komma runt 17 maj o sedan medicinering ca 20 dagar på min klinik.
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-04-19 14:05:46 följande:
    Så tråkigt att det inte tog denna gången! Till mig sa dom efter första gången att du måste vänta en cykel innan man kan köra på igen. Detta är på grund av att du inte har en vanlig mens nu utan en framkallad. Du har ju inte haft någon naturlig ägglossning utan du gjorde ett äggplock istället. För oss tog det drygt 6 veckor innan den vanliga mensen kom igång igen.

Kram och lycka till!
    tack för ditt svar! Håller tummarna att den vanliga mensen kommer igång normalt så fort som möjligt.

• PetiteCherie
    Micro skrev 2017-04-20 15:04:04 följande:
    Jättetråkigt. Jag går visserligen på klinik utomlands men de säger samma, vill att man väntar o börjar vid första riktiga mensen ca en månad efter. Hoppas du får komma igång snart. Jag fick blödning efter minus igår så hoppas på nytt försök i mitten på juni. Mensen borde komma runt 17 maj o sedan medicinering ca 20 dagar på min klinik.
    tack för svaret! Håller tummarna att vi kan köra nästa mens redan då..
  • PetiteCherie
    Micro skrev 2017-04-20 15:04:04 följande:
    tack för svaret! Håller tummarna att vi kan köra nästa mens redan då..