LottaU skrev 2017-04-19 09:33:31 följande:
Tack så väldans för dina tummar och tår, de behövs! <3
Har du några känningar nu? Och kände du något under ruvningen förra gången, då det gick hela vägen?
Jag visste från början att jag ej skulle klara av att vänta med att testa - så har kört lite all in. :D Testade första gången på rd4, det var negativt vilket gjorde mig glad för jag ville se när äggslossningssprutan lämnade kroppen för att våga tro på ett positivt senare. (Ja, kanske är lite komplicerad) :) Ett svagt positivt såg jag rd7, som var mer tydligt rd8. Men inte tusan vågade jag tro på det ändå, nu, rd16, har det nästan sjunkit in. Officiell testdag är på fredag, så för mig var det nog bra att tjuvtesta. Men önskar nog jag kunnat vänta, och sluppit oron runt svaga streck. :)
Denna gång är ju annorlunda då jag äter femanest.. vet inte riktigt om man kan bli lurad av den oxå?! Ingen aning om hur länge man ska behöva ta den heller..
Dagen efter insättning mådde jag tokdåligt. Fick först smygande mensvärk följt av yrsel och illamående? Kan det ha fäst så snabbt? Konstigt iaf då det var samma mängd läkemedel som dagarna innan..
Efter det har jag haft som mensvärk/träningsvärk nästan varje dag. Känt lite knepiga lukter och så men inget mer typ som ömma bröst. (Dock kände jag lnget i brösten på hela förra ggn heller så).
Förra gången var det samma med mensvärk/träningsvärk känsla och jag tror de var dag 10 eller så så kom det en rosaflytning.
Man blir ju nojig pch letar tecken hela tiden tycker jag.
Sist testade jag på dag 21 kan femanest ge utslag och luras?
Sist fattade jag dock inte att det var sant innan första ultraljudet då de kollade att de var en normal graviditet då brast det helt liksom.
Har du haft mkt symptom??
Vad kör ni för protokoll?