• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • LottaU
    Norris skrev 2017-04-25 12:25:08 följande:

RD5 idag och positivt test!! =)

Kan ändå inte slappna av än på grund av alla missfall, men det börjar ju bra i alla fall =)

Yaay! Grattis! Hoppas de bäddar in sig ordentligt och stannar resten av året! <3

Visst har du koll att ägglossningssprutan gått ur?
  • Norris
    LottaU skrev 2017-04-25 14:15:43 följande:
    Yaay! Grattis! Hoppas de bäddar in sig ordentligt och stannar resten av året! <3

Visst har du koll att ägglossningssprutan gått ur?
    Tack, ja det hoppas vi verkligen =)
    Jag behövde inte ta någon ägglossningsspruta eftersom jag fick egen ägglossning i tid =)
  • Norris
    ijo skrev 2017-04-25 13:55:47 följande:
    Åh vad kul :) Håller tummarna att det fortsätter vara positivt! :) När har du TD?
    Tack! =)

Inte förrän 6 maj, men jag kan aldrig hålla mig till testdag. Har testat RD5 på alla våra försök =)
  • LottaU
    Norris skrev 2017-04-25 14:38:47 följande:

Tack, ja det hoppas vi verkligen =)

Jag behövde inte ta någon ägglossningsspruta eftersom jag fick egen ägglossning i tid =)

Perfekt!

Så himla glad för din skull!! <3 <3
  • LottaU
    Familjeresan skrev 2017-04-24 21:03:04 följande:

Ja ledsamt verkligen man tappar gnistan men nu ska jag försöka vara lite positiv tills nästa måndag iaf.. Hur går det för dig?

Sista rycket med positivt tänkande! Jag hoppashoppas för dig!

I fredags hade jag testdag, och det var positivt. Sån himla overklig känsla! Överväldigad och tacksam. Och förväntansfull. Ul inbokat om 2 v, då är det v 8 om jag räknat rätt.
  • Virrvarr

LottaU: Grattis till plusset :)
    Jag hade testdag den 17 april som var plus. Men jag får ingen tid för UL för de säger att det inte finns några tider... konstigt då du verkar ha fått som hade testdag flera dagar efter mig..

• LottaU
    Virrvarr skrev 2017-04-25 15:58:24 följande:

Jag hade testdag den 17 april som var plus. Men jag får ingen tid för UL för de säger att det inte finns några tider... konstigt då du verkar ha fått som hade testdag flera dagar efter mig..

Åh, grattis på dig med! Vad kul att vi är så nära i tid då. :)

När jag pratade med dem i fredags, på min testdag, fick de precis schemat för den veckan. Alltså under samtalet, hon sa först att de inte kunde boka in mig men sedan fick de schemat innan vi lagt på. :)

Kanske har de bokat in dig och skickat papper om det? Ring dem imorgon och kolla!
  • Frökenankare
    Virrvarr skrev 2017-04-25 15:58:24 följande:

Jag har också fått UL tid den 8/5 och jag hade testdag den 19 april. Hoppas du också får tid snart!