• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • PetiteCherie

Hej! Är det någon som vet om det är normalt att man blöder rikligare vid misslyckad ivf än vanlig mens? Tredje dagen nu med riklig blödn.

• Micro
    PetiteCherie skrev 2017-04-20 16:08:53 följande:

Hej! Är det någon som vet om det är normalt att man blöder rikligare vid misslyckad ivf än vanlig mens? Tredje dagen nu med riklig blödn.

Vet tyvärr inte haft ungefär som vanligt.
  • LottaU
    Familjeresan skrev 2017-04-19 12:17:17 följande:
    Denna gång är ju annorlunda då jag äter femanest.. vet inte riktigt om man kan bli lurad av den oxå?! Ingen aning om hur länge man ska behöva ta den heller..

Dagen efter insättning mådde jag tokdåligt. Fick först smygande mensvärk följt av yrsel och illamående? Kan det ha fäst så snabbt? Konstigt iaf då det var samma mängd läkemedel som dagarna innan..

Efter det har jag haft som mensvärk/träningsvärk nästan varje dag. Känt lite knepiga lukter och så men inget mer typ som ömma bröst. (Dock kände jag lnget i brösten på hela förra ggn heller så).

Förra gången var det samma med mensvärk/träningsvärk känsla och jag tror de var dag 10 eller så så kom det en rosaflytning.

Man blir ju nojig pch letar tecken hela tiden tycker jag.

Sist testade jag på dag 21 kan femanest ge utslag och luras?

Sist fattade jag dock inte att det var sant innan första ultraljudet då de kollade att de var en normal graviditet då brast det helt liksom.

Har du haft mkt symptom??

Vad kör ni för protokoll?
    Femanest vet jag inte alls vad det är. Är det ngt du tar bara nu efter insättning, eller har du tagit det innan också?

Vad jag förstått så kan vissa blastocyter vara på väg att kläckas precis vid insättning, och gissar då att de fäster väl ganska snart efter, eller? :)  Hoppas det var så!
    Har du sett sidan www.bubblesandbumps.com/what-happens-after-embryo-transfer-day-3-day-5-transfer-calendar/
    det är väl kanske inte helt vetenskapligt, men ger ett litet hum iaf. :)

Njae, ca ruvdag 3-12 hade jag galet rikliga vattniga flytningar och svag molvärk från och till. Det är fortfarande ganska mycket flytningar, men inte som för bara några dagar sedan. Jag har sedan helgen ungefär varit smått yr/illamående, speciellt vid bilåkning. Och lite mer ömma bröst än vanligt. Men inte mer.

Vi körde på korta protokollet, med menopur och orgalutran. Fick tillbaka ett 3-dagars den 3:e april, och under ruvningen tar jag lutinus. 
  • joga

när jag fick min mens efter vårt misslyckade IVF försök så hade jag sjuk mensvärk (brukar inte ha det) samt väldigt kraftig blödning (som jag inte heller brukar ha)

nu är vi på rd 2 med en blastocyst! 

är det någon som vet hur snart man får försöka igen om FET misslyckas? Dvs att göra en ny FET. Jag är lite orolig att dom ska hinna stänga inför sommaren.. vi har testdag 9/5 (rd 21). Jag har fått köra på stimulerad cykel. 

• Norris

Nu ruvar jag på två fina blastocyster! Testdag den 6 maj :)

Så skönt att det faktiskt blev av. Kliniken ville avbryta detta försök eftersom mitt sjukhus som gjort mina ultraljud hade missat att skicka all information till kliniken. Dom hade bara skickat hur min slemhinna såg ut, men inte hur många/stora äggblåsor jag hade. Så kliniken trodde att behandlingen inte hade fungerat och ville avbryta. Tur min man var uppmärksam att sjukhuset hade problem i sitt system så kliniken fick ringa upp sjukhuset för att få resultatet.

• PetiteCherie
    Norris skrev 2017-04-21 08:06:50 följande:

Nu ruvar jag på två fina blastocyster! Testdag den 6 maj :)

Så skönt att det faktiskt blev av. Kliniken ville avbryta detta försök eftersom mitt sjukhus som gjort mina ultraljud hade missat att skicka all information till kliniken. Dom hade bara skickat hur min slemhinna såg ut, men inte hur många/stora äggblåsor jag hade. Så kliniken trodde att behandlingen inte hade fungerat och ville avbryta. Tur min man var uppmärksam att sjukhuset hade problem i sitt system så kliniken fick ringa upp sjukhuset för att få resultatet.

men vad underbart. grattis till ruvningen! och två st också.. har man större chans att lyckas då? när man sätter in två? Men visst måste man ha "särskilda skäl" ?
  • PetiteCherie
    joga skrev 2017-04-20 20:55:57 följande:

när jag fick min mens efter vårt misslyckade IVF försök så hade jag sjuk mensvärk (brukar inte ha det) samt väldigt kraftig blödning (som jag inte heller brukar ha)

nu är vi på rd 2 med en blastocyst! 

är det någon som vet hur snart man får försöka igen om FET misslyckas? Dvs att göra en ny FET. Jag är lite orolig att dom ska hinna stänga inför sommaren.. vi har testdag 9/5 (rd 21). Jag har fått köra på stimulerad cykel. 

tack för svar! precis så har det varit för mig. sjuk mensvärk och riklig blödning flera dagar.

lycka till med ruvningen! kan tyvärr inte svara på om det när man får göra ny fet när man misslyckats. håller tummarna att du ej behöver göra om det!!!
  • joga
    PetiteCherie skrev 2017-04-21 17:29:50 följande:
    tack för svar! precis så har det varit för mig. sjuk mensvärk och riklig blödning flera dagar.

lycka till med ruvningen! kan tyvärr inte svara på om det när man får göra ny fet när man misslyckats. håller tummarna att du ej behöver göra om det!!!
    Jag mailade kliniken igår och fick svar idag att vi borde hinna med en frysåterföring till innan sommaren OM det inte går vägen denna gång. Tydligen har de bara stängt mellan v28-31. Jag trodde det var minst 2 månader. 

Man vill ju såklart lyckas denna gång , men det känns samtidigt lite lugnande att man hinner med en gång till om det inte gör det. Stressen blir så påtaglig om man vet att man måste vänta flera månader.. igen..
  • Norris
    PetiteCherie skrev 2017-04-21 17:22:21 följande:
    men vad underbart. grattis till ruvningen! och två st också.. har man större chans att lyckas då? när man sätter in två? Men visst måste man ha "särskilda skäl" ?
    Ja tydligen ökar chanserna att lyckas med två st. Vi hoppas att båda fäster, vill hemskt gärna ha tvillingar :)

Vårt "speciella skäl" är tre FET där vi har blivit gravida men fått missfall.
  • PetiteCherie
    Norris skrev 2017-04-21 20:46:41 följande:

Ja tydligen ökar chanserna att lyckas med två st. Vi hoppas att båda fäster, vill hemskt gärna ha tvillingar :)

Vårt "speciella skäl" är tre FET där vi har blivit gravida men fått missfall.

Okej! Men vad spännande. Hoppas bägge fäster. Och om inte, iaf en!