• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • LottaU
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-26 10:00:42 följande:
    Ja mycket konstigt å i dåligt att vissa får tid 2 veckor efter testdag och andra 3. Ringde kliniken nu på morgonen å begärde en tid så den 18 maj är det vår tur.
    Mycket märkligt är det, så bra att du fått dig en tid nu! <3
  • Micro
    Virrvarr skrev 2017-04-25 19:47:25 följande:
    Hur tidigt UL gjorde du där?
    Jag har gjort båda grav men minns inte riktigt, kanske v 7 i Umeå, har gjort ännu tidigare i Luleå men då syntes bara hinnsäcken inget hjärta men ändå skönt att veta att allt var ok då långt, tyvärr mf ändå andra grav. Ring o fråga på Norrlandskliniken hon var som sagt jättebra.
  • Norris
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-26 10:00:42 följande:
    Ja mycket konstigt å i dåligt att vissa får tid 2 veckor efter testdag och andra 3. Ringde kliniken nu på morgonen å begärde en tid så den 18 maj är det vår tur.
    Så bra :)
    Vilken vecka kommer du vara i då?
  • Ivf-ulrika
    Norris skrev 2017-04-26 11:27:36 följande:

Så bra :)

Vilken vecka kommer du vara i då?

JA blir det n det nog vecka 9 om jag räknat rätt.
  • LottaU

Det verkar vara tryck på ul-tiderna. De ringde mig nyss och bokade om min tid. Så himla drygt att måsta vänta en vecka till då en varit inställd på en tid. :/

• Virrvarr
    LottaU skrev 2017-04-26 14:05:46 följande:

Det verkar vara tryck på ul-tiderna. De ringde mig nyss och bokade om min tid. Så himla drygt att måsta vänta en vecka till då en varit inställd på en tid. :/

När hade du fått tid först?
  • LottaU
    Virrvarr skrev 2017-04-26 15:17:24 följande:
    När hade du fått tid först?
    Jag hade tid den 10:e och fick flyttat till den 18:e.
  • Virrvarr
    LottaU skrev 2017-04-26 15:22:54 följande:
    Jag hade tid den 10:e och fick flyttat till den 18:e.
    Okej då var det inte din tid jag fick.
    Jag ringde dit idag och frågade hur ni andra kunde få tider trots senare testdag så då skulle hon kolla med sin chef. Sen ringde de upp och jag fick en tid den 9:e. Så de kanske upptäckte att det blivit fel i turordningen.
  • Ivf-ulrika

Hej tjejer ni vet ju hur man fungerar man oroar sig för allt som sker i kroppen!

Jag är i vecka 5+1 i dag och slutade med crinone i måndags.

Fram tills i går hade jag spänningar i brösten och de är ömma.

Men i dag är spänningarna borta och nu år brösten bara ömma!

Hur känner ni andra nu som plussat?

Å tror ni progrestoronet kan ha gjort att brösten lixom spände och ilade!

Förutom brösten känner jag inte så mycket kissar kanske lite mer och är något tröttare på kvällen!

I morgon är det 5+2 samma dag som vi fick missfall efter vårt förra försök i februari känner mig jätte orolig att samma sak ska ske nu!

Sen får man ju inte gehör från kliniken när man berättar om sin oro heller.

• Virrvarr
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-26 20:22:01 följande:

Hej tjejer ni vet ju hur man fungerar man oroar sig för allt som sker i kroppen!

Jag är i vecka 5+1 i dag och slutade med crinone i måndags.

Fram tills i går hade jag spänningar i brösten och de är ömma.

Men i dag är spänningarna borta och nu år brösten bara ömma!

Hur känner ni andra nu som plussat?

Å tror ni progrestoronet kan ha gjort att brösten lixom spände och ilade!

Förutom brösten känner jag inte så mycket kissar kanske lite mer och är något tröttare på kvällen!

I morgon är det 5+2 samma dag som vi fick missfall efter vårt förra försök i februari känner mig jätte orolig att samma sak ska ske nu!

Sen får man ju inte gehör från kliniken när man berättar om sin oro heller.

Är super-orolig jag med.
    Har valt att fortsätta med Progesteron eftersom det står på Fass att man ska fortsätta 30 dagar efter bekräftad graviditet.
    Kliniken sa att jag skulle sluta på testdagen, men det vågade jag inte.. så jag kör på i två veckor till.