• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • PetiteCherie
    Norris skrev 2017-04-21 20:46:41 följande:

Ja tydligen ökar chanserna att lyckas med två st. Vi hoppas att båda fäster, vill hemskt gärna ha tvillingar :)

Vårt "speciella skäl" är tre FET där vi har blivit gravida men fått missfall.

Okej! Men vad spännande. Hoppas bägge fäster. Och om inte, iaf en!
  • Lillaninorr
    Norris skrev 2017-04-21 20:46:41 följande:

Ja tydligen ökar chanserna att lyckas med två st. Vi hoppas att båda fäster, vill hemskt gärna ha tvillingar :)

Vårt "speciella skäl" är tre FET där vi har blivit gravida men fått missfall.

Hoppar in här. Fundersam då vi blev nekade att sätta tillbaka 2 st pga att det kunde innebära ökad missfallsrisk, det var då vad läkaren i Umeå sa till oss. Har 2 MA bakom oss det senaste året så han tyckte att vi bara skulle sätta tillbaka 1. Det var under sportlovet, så var inte nilsgunnar eller Sofia, kommer inte ihåg vad han heter. Håller tummarna för er iallafall, vore ju toppen med 2!
  • Familjeresan
    LottaU skrev 2017-04-20 17:05:14 följande:

Femanest vet jag inte alls vad det är. Är det ngt du tar bara nu efter insättning, eller har du tagit det innan också?

Vad jag förstått så kan vissa blastocyter vara på väg att kläckas precis vid insättning, och gissar då att de fäster väl ganska snart efter, eller? :)  Hoppas det var så!

Har du sett sidan www.bubblesandbumps.com/what-happens-after-embryo-transfer-day-3-day-5-transfer-calendar/

det är väl kanske inte helt vetenskapligt, men ger ett litet hum iaf. :)

Njae, ca ruvdag 3-12 hade jag galet rikliga vattniga flytningar och svag molvärk från och till. Det är fortfarande ganska mycket flytningar, men inte som för bara några dagar sedan. Jag har sedan helgen ungefär varit smått yr/illamående, speciellt vid bilåkning. Och lite mer ömma bröst än vanligt. Men inte mer.

Vi körde på korta protokollet, med menopur och orgalutran. Fick tillbaka ett 3-dagars den 3:e april, och under ruvningen tar jag lutinus. 

Är ngt hormonpreparat..

tappad helt när jag började blöda i fredags:(

Blödde under dagen men ingen värk.. dagen efter var det som borta och som om de aldrig hänt... vart så himla ledsen då allt känns kört och min sambo inte vill påbörja ett nytt ivf...

Sen började jag igår få nya symptomer som luktkänslighet och illamående:..

Hoppet är tillbaka men känns som att varje ggn de kommer flytningar så springer och och kollat om de är mer blod..

Blir inte klok på detta då jag trodde man skulle blöda mer vid ev tidigt missfall??

Ska iaf försöka se lite postitivt fram till testdagen.. på måndag och hoppas på att blodet bara var ngt blodkärl som brustit.. men troligtvis finns de inget i magen längre..
  • LottaU
    joga skrev 2017-04-20 20:55:57 följande:

när jag fick min mens efter vårt misslyckade IVF försök så hade jag sjuk mensvärk (brukar inte ha det) samt väldigt kraftig blödning (som jag inte heller brukar ha)

nu är vi på rd 2 med en blastocyst! 

är det någon som vet hur snart man får försöka igen om FET misslyckas? Dvs att göra en ny FET. Jag är lite orolig att dom ska hinna stänga inför sommaren.. vi har testdag 9/5 (rd 21). Jag har fått köra på stimulerad cykel. 

Håller tummarna för att er blastocyt fäster och mår bra! <3

Hur känner du dig?
  • LottaU
    Norris skrev 2017-04-21 08:06:50 följande:

Nu ruvar jag på två fina blastocyster! Testdag den 6 maj :)

Så skönt att det faktiskt blev av. Kliniken ville avbryta detta försök eftersom mitt sjukhus som gjort mina ultraljud hade missat att skicka all information till kliniken. Dom hade bara skickat hur min slemhinna såg ut, men inte hur många/stora äggblåsor jag hade. Så kliniken trodde att behandlingen inte hade fungerat och ville avbryta. Tur min man var uppmärksam att sjukhuset hade problem i sitt system så kliniken fick ringa upp sjukhuset för att få resultatet.

Åh, spännande med två!! Håller tummarna för dem båda! :)

Är det första försöket med insättning av två för er?
  • LottaU
    Familjeresan skrev 2017-04-24 12:55:50 följande:

Är ngt hormonpreparat..

tappad helt när jag började blöda i fredags:(

Blödde under dagen men ingen värk.. dagen efter var det som borta och som om de aldrig hänt... vart så himla ledsen då allt känns kört och min sambo inte vill påbörja ett nytt ivf...

Sen började jag igår få nya symptomer som luktkänslighet och illamående:..

Hoppet är tillbaka men känns som att varje ggn de kommer flytningar så springer och och kollat om de är mer blod..

Blir inte klok på detta då jag trodde man skulle blöda mer vid ev tidigt missfall??

Ska iaf försöka se lite postitivt fram till testdagen.. på måndag och hoppas på att blodet bara var ngt blodkärl som brustit.. men troligtvis finns de inget i magen längre..

Obehagligt med blodet! Fortsätter ändå hålla mina tummar! <3

Luktkänslighet och illamående är inget en i vanliga fall hejar på, men det låter ju lovande!! :D

Kan inte uttala mig om missfallsblödning, har inte varit med om det. Men känns som att alla är så himla olika!
  • Familjeresan
    LottaU skrev 2017-04-24 15:43:16 följande:

Obehagligt med blodet! Fortsätter ändå hålla mina tummar! <3

Luktkänslighet och illamående är inget en i vanliga fall hejar på, men det låter ju lovande!! :D

Kan inte uttala mig om missfallsblödning, har inte varit med om det. Men känns som att alla är så himla olika!

Ja ledsamt verkligen man tappar gnistan men nu ska jag försöka vara lite positiv tills nästa måndag iaf.. Hur går det för dig?
  • Norris

RD5 idag och positivt test!! =)
    Kan ändå inte slappna av än på grund av alla missfall, men det börjar ju bra i alla fall =)

• Norris
    LottaU skrev 2017-04-24 15:38:58 följande:
    Åh, spännande med två!! Håller tummarna för dem båda! :)

Är det första försöket med insättning av två för er?
    Tack! =)

Vi har satt in två en gång tidigare men det slutade med missfall i vecka 7. Vi hann inte göra nåt ultraljud då för att se om båda fäste, men troligtvis var det bara en.
  • ijo
    Norris skrev 2017-04-25 12:25:08 följande:

RD5 idag och positivt test!! =)

Kan ändå inte slappna av än på grund av alla missfall, men det börjar ju bra i alla fall =)

Åh vad kul :) Håller tummarna att det fortsätter vara positivt! :) När har du TD?