Min dotter dricker sig redlöst berusad om helgerna
Min dotter på 15 år har börjat dricka alkohol på helgerna, jag tycker absolut inte att det är bra och har haft den diskussionen med henne. Förra fredagen så fick jag hämta hem henne väldigt berusad då jag fick samtal om att hämta hem henne för hon var berusad. Jag for och hämtade hem henne, i bilen på väg hem svamlar hon på att "kör mig till festen" m.m vi kom i alla fall hem. Och hon fick gå och lägga sig (ingen ide att ta diskutioner med någon som är full) och ställde en hink vid sängen som hon slutligen kräktes i.
Dagen efter (lördag) hade vi diskutionen och hon verkar inte bry sig så mycket om vad jag säger, lyssnar bara på med säger inget. Så kvällen kom och hon for ut, och festade igen (sov hos en kompis) och jag vet att hon dom drack eftersom att när jag ringde henne vid 23-tiden lät hon lite onykter.
Jag är rädd om vad som kan hända. Jag har själv varit tillsammans med en man som drack nästan varje helg, och det slutade med att jag också drack och var full på helger. Vilket också känns fel att jag då ska "argumentera och diskutera" detta med min dotter, eftersom att hon vet att jag och min förra sambo drack på helger. Denne man är jag inte tillsammans med nu mer.
Jag vet att ungdomar vill festa och ha roligt, men nu har det börja spåra ur. Hon dricker varje helg, och om det då hade varit att hon drack 1 öl eller 1 cider, men eftersom hon nu dricker så pass mycket så är det oroväckande. Jag är även rädd, att hon kan bli utnyttjad av äldre killar när hon är redlöst berusad. Men hon vill inte lyssna på mig. När jag pratar om det, så sitter hon bara tyst och inte säger något, eller ber mig hålla käft!
Jag har även försökt prata med henne om preventivmedel eftersom jag vet att hon har sexuellt umgänge. Varför jag vet det, är för att när jag kom hem från jobbet på kvällen så hörde jag dem ha sex. Och jag hoppas hon vet konsekvenserna om hon inte skyddar sig. Detta är kanske ett känsligt ämne för henne att ta upp, så jag har försökt prata om det. Men jag vet att det inte är kul att lyssna på när sin mamma predikar sånt och kan kännas pinsamt så har det blivit att jag inte pratar sex med henne..
Hur hade ni agerat i mina "kläder"?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 19:14
Glömde skriva att i december - 2011 så körde polisen hem henne p.g.a fylla.