• Älva1973

Tips om dhea

Cff: dagen för ET är rd0, så har jag hört att många räknar. Dagen efter rd1.

Tack bambi och Pippi, jag hoppas på att ett digitalt ska börja visa 2-3 snart. Sist jag tog ett digitalt var i onsdags. Är på rd15 idag.

På måndag ska jag ringa min BM och prata lite med henne. Hon borde kunna ordinera ett blodprov för att mäta hcg tycker jag.

• Älva1973
    Pippi70: Hur har det gått för dig nu. När har du BIM? Ni fick ju försöka själva med detta ägg har jag för mig att du skrev.

cff: jag har ju inte heller haft några direkta symptom. Jag testade ju ytterst svagt på RD9, men borde egentligen inte testat då för det fick  mig att bli så orolig i flera dagar. Men eftersom detta var mitt första IVF-försök och med en 5-dagars så visste jag ju inte när det var lämpligt testa. Och om du fick en 2-dagars så borde RD8 vara på tok för tidigt.

Jag testade också med "First respons 6 days early". De är verkligen extra känsliga och de har väl gjort mig mer trygg i mina resultat nu på sista tiden. Samtidigt som de billiga stickorna med extra känslighet på 10 mIU bara har varit ren skit. Så vad kan man då säga... jo att alla tester ger olika resultat.
    Det var först på RD 14 som jag fick nästan lika starkt streck First Respons.

germany: Jag testar så gott som alltid med morgonurin, men gjorde ett undantag med ett digitalt och då det gav positivt på ett eftermiddagskiss kändes det ju ganska bra ändå Flört
    Undra när jag borde kunna få 2-3 på digitalt? Är enligt uträkning på v5+0 nu, men vet ju inte om ägget fäste sent. 

Eftersom jag är lite av testgalning så tog jag testet jag fick av kliniken på testdagen i fredags. Fortfarande lite svagt tycker jag. Den hade känslighet på 25mIU. Men det är väl inte många som får fullt utslag på sin testdag?

Har inte testat något mer, varken i går eller idag.
    Mentalt börjar jag tro att jag är gravid, men det är ett stort steg. Om jag får 2-3 kanske jag kan börja acceptera det helt. 

bambi: Jag har chillat ner lite och inte svarat på det mejl jag fick, men komer först att boka in mig på KK och se att jag får det VUL jag blivit lovad där. Kan ju som sagt vara bra att ha lite extra progesteron. De kostar mig ju inget så om jag inte behöver allt kan jag ju hämta ut dem och ge bort till bättre behövande brudar Cool

kattflickan: Klia tillbaka ordentligt så bebis börjar sprattla Flört
  • Älva1973

Vi4: jag tog ett digitalt i morse och det visade 2-3 :D

Jag har inte heller några större symptom, skulle bara säga att jag känner lite trötthet, ytterst lite extra kissnödig och lite känslig för lukter.
    Kanske är bra att inte känna så mycket i början så kan det bara bli mer och mer.
    Jagar min BM nu för att prata lite med henne, hon hade tydligen bytt vårdcentral från den privata till landstingets. Så nu byter jag tillbaka igen ;) Man Bill ju ha att göra ned personer man trivs med.

Har även fått kallelse för att ta cellokonsert nu i veckan, men ska ta det med min BM när jag pratar med henne.

Håller mina tummar hårt nu i veckan för både Pippi och cff :)

• Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-02-19 12:25:26 följande:
    Älva, SÅ skönt med utslag v2-3! Jag ska försöka hinna köp ett sådant i dag som jag kan ta i morgon. Då är jag 5+0. Oroar mig väldigt mycket har knappt sovit i natt, mådde lite mer illa i morse, men nu märks det inte av.
    Vi4: Ja lite lugnar det... förstunden känns det som.
    Jag har ett kvar som jag tänkte ta om en vecka eller mer, bara för att se att jag får 3+.
    Håller mina tummar för dig i morgon.

Pippi: Jag håller tummarna för dig i morgon. Jag har ju så gott som inga känningar så det behöver inte betyda att det gått dåligt. Progesteronet kan säkert luras lite, framför allt så med extra trötthet.

Germany: Jag har kräkfobi så jag önskar verkligen inte att må illa och kräkas, men man kanske får ta en för laget om det skulle hända. Flört Fick faktiskt ett litet sug av hunger i magen typ en halvtimma efter jag ätit lunch. Kändes ganska positivt.
    Till saken hör att jag inte mådde särskilt dåligt med de andra två när jag väntade dem. Blev mest illamående av lukter. Nu är det ganska länge sedan och allt känns nytt för mig nu, som att börja om från början Glad 

Nu har jag precis ringt för att boka tid till mitt VUL som läkaren ville att jag skulle göra i v.8. V.8 är tydligen 8 fulla veckor, inte 7+ något, så kommer få vänta ända till 11 mars. 
  • Älva1973
    germany skrev 2013-02-19 13:10:35 följande:
    Älva - Jag har nog missat...eller glömt bort....Drömmer att du har 2 barn sedan tidigare.
    Hur gamla är dom? Kul för dom också att få ett småsyskon :) 
    Jag har två pojkar som är 13 och 15 år (men fyller 14 och 16 lite senare i år). Så de är väldigt stora. Vet inte om de kommer tycka det är så jätteskoj då de har haft en liten hos sin pappa ett tag nu, men som är ca 6 år nuFlört
    Jag är lyckligt lottad som har dem och fått uppleva lyckan att över huvud taget få barn, men det var aldrig en speciellt bra relation med barnens pappa och det har satt ganska djupa spår. Har bara fått träffa dem varannan vecka sedan de var 2 och 4 år (han bestämde sig för att bli världens bästa pappa efter vi separerat, medan vi bodde ihop så var jag mer en hemhjälp och var med barnen 110%). Sedan efter det skulle jag aldrig skaffa fler barn, men nu i och med min nya kärlek som gärna vill ha ett eget barn så har gnistan tänts på nytt. Eftersom jag visste att jag hade svårt bli gravid började vi försöka ganska direkt och det har ju tagit sin lilla tid nu kan man säga. Trodde helt säkert att jag var för gammal. Att då veta att jag hade PCO-äggstockar var som att vinna högsta vinsten. Det förklarar dessutom den oregelbundenhet jag haft hela livet.

cff: Jag fick min blödning på RD13. Min BM sa att en blödning är ingen blödning. Jag förstår den hopplöst jobbiga känslan, den hade jag också förra veckan. Har det kommit något mer?

Nu har många av er gått igenom flera IVF och jag bara en. Känner mig så orättvist lyckligt lottad i detta sammanhang. Men hoppas att det ger en gnista av hopp till alla er andra. Kram!

Jag kan som inte slita mig från er för ni är mina verkliga idoler och riktiga kämpar. Inte som man läser i andra BIM-trådar där 20-åringar gnäller på att det inte tar på 4:e försöket Foten i munnen
  • Älva1973

Vi4: jag fick 2-3 v.5+1. Kan ju vara så att det fäst lite sent eller att man är lite mer låghormonare som gör att man inte får 3+ direkt vid veckoövergången. Vill man vara säker på få 3+ ska man nog vänta några dagar extra. Du hade ju väldigt starkt plus på din CB plus så då kan du ju ta ett likadant och se om du får snabbare och starkare plus. Och sedan avgöra om di ska ta det digitala.
    Håller mina tummar för dig nu :)
    Jag har inte ännu bestämt när jag ska ta mitt digitala för att få 3+

• Älva1973

Kom precis från toa nyss och såg tre små fläckar brunt i trosskyddet. Vill bara börja gråta, tårarna har börjat rulla sakta Gråter
    Vet inte vad som händer. Känns så jobbigt. Mina minnen från mitt MA kommer tillbaka, hade brunt skräpigt då också. Jag tror inte att min kropp vill släppa ifrån sig något utan det blir liggandes kvar även om det slutar växa. Nu vill jag bara åka hem och gråta. Jag känner ju inget alls, det känns så tomt.

Pippi: Så tråkigt Rynkar på näsan Kram  {#emotions_dlg.flower}

• Älva1973
    Bambi2 skrev 2013-02-20 14:14:30 följande:
    Älva - fy vad jobbigt! Kan du inte få ta hcg-blodprov för att bli lugnad? Där borde det väl synas om graviditeten fortskrider eller avstannat.

Kram!
    Ska träffa min BM i morgon, verkar vara så svårt att få kontakt med sjukvården...alla dessa telefonköer, remisser hit och dit. Måste förska stå ut till i morgon,
  • Älva1973

Germany: Tack för stödet och dina kloka ord. Om jag inte haft en så negativ upplevelse innan så hade jag säkert klarat det bättre. Jag ska träffa mon BM imorgon som lovat mig hcg-prov, sedan har jag fått boka ett VUL i V8+1, men det känns så länge dit.

Mitt MA avstannade i v. 6+3 förra gången men jag upptäckte det inte förrän i v. 9. Det började med bruna skräpiga flytningar. Hade inte kommit en droppe innan dess. Ingen smärta inget. Jag tar progesteronet till jag får annat besked.

Jag känner att jag inte funkar normalt nu. Jag brukar vara stark och bita ihop, men det här är för mycket för mig känner jag.

• Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-02-21 07:41:40 följande:
    Starkt fint plus idag iaf, tack och lov. Så jag ska försöka tänka att det inte finns några tecken på att det gått snett än. Försöka...
    Skönt att höra Solig
    Ja, vi får nog hålla handen nu i detta. 

Jag testade nu i morse med alla mina tre tester och fick starka och tydliga streck samt 3+. Jag försöker också tänka att det är bra tecken. Det håller för stunden, men kommer säkert tillbaka om jag får mer brunt på pappret. Kollade inte så noga i morse på pappret. För övrigt så fotade jag testerna också så att jag kan ta upp telefonen och kolla på dem när jag känner att det blir jobbigt att tro.
    cff skrev 2013-02-20 22:17:38 följande:
    Älva - håller tummarna så hårt jag bara kan för att allt skall visa sig vara ok. Bra att du får träffa din BM, förhoppningsvis kan hon lugna dig.
    Ja , jag hoppas det för gårdagen går till historien. Krokodiltårar rullade hela tiden i omgångar.
    Hur går det för dig nu?

Jag läste på förpackningen till Progesteron MIC-supparna att man även kan ta dem i rumpan. Tänkte om jag är för känslig inne i slidan och livmodertappen för att ta dem där? Det borde väl ge samma effekt?

Svar på tråden Tips om dhea