• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • gempan

Här varierar det från dag till dag med hur mycket och ofta jag behöver äta! Inatt vaknade jag och var tvungen att käka en banan, men då åt jag inte så mycket igår under dagen :P

• Jiie

Skönt att man inte är ensam

92 dgr kvar och enligt appen Babycenter så är det "dags" att hitta på namn.
    Jo tjena... Vi är på varsin sida haha
    Enda sedan plusset har det bara funnits ett namn för mig, Benjamin. Ingen aning om varför... Mannen är inte alls på min sida
    Jag kom med ny förhandlingsteknik nu hehe
    Han vill ha vitt hus och jag grått.
    Ok sa jag. Du får vitt hus och jag får Benjamin
    Det går sådär

• gempan

Hahaha, det är inte lätt med namn alltså! Eftersom jag har 79 dagar kvar idag ska jag väl redan ha bestämt namn då :P
    Vi diskuterar ofta namn och gillar faktiskt många lika. Men jag tycker inte att det går att bestämma innan man får se hur han ser ut. Dock ligger Sigge ganska högt upp på listan nu tillsammans med Melker :)

• Jiie

Vi har några som vi gillar båda 2 men jag vill komma på ett namn som man bara känner "DET" för direkt. Som Benjamin
    Vi har även Charlie, Kian, Felix, Casper...Jag gillar faktiskt Kalle oxå! Lite småcoolt.
    Finns massa coola namn...Milo, Neo, Tino, Tim...
    Ska passa med storebrors namn tycker jag, dessutom ska det ju harmonisera med efternamnet!

• gempan

Jag gillar verkligen namnet Charlie. Dock heter min katt det så det är liksom redan förbrukat :P Kalle är också fint :) De sista fyra tycker jag nog är lite för "coola" ;)

• rebeccaj

Jag tycker också Charlie är fint, men det är så många bekantas barn som heter det där vi bor!
    Annars gillar jag också namnet Felix! och Emil gillar jag jättemycket men det heter tyvärr blivande farbror :P

men vi har ett som vi lite grann snöat in oss på, o det är Kevin.. men de kanske inte alls är en kev sen :) så försöker ha lite olika som förslag..

• jemi01
    rebeccaj skrev 2012-09-12 08:55:56 följande:
    där är jag också nu, haha! för några veckor sen kunde jag äta väldigt små portioner, sen var jag tok mätt och dröjde länge innan jag åt igen.. men nu är det tvärtom, ALLT går ner!b :P
    Känner igen det där jag också..  det gick knappt ner nånting veckor sen... 
  • Gutan

namn är jättesvårt. Vi hade två förslag på killnamn som vi både gillade Arvid och Anton. Och bestämde båda på var sitt håll att om det blir en kille så får det bli Anton som första :)

Tjejnamn däremot är vi inte alls överrens om. Vi har sagt att vi får sätta oss snart med varsin lista och se om vi kan hitta nåt vi båda gillar.

• Niillis

Hej alla det var ett tag sedan men har följt er.. Jag är i vecka 27 snart 28 och mår okej psykolog hjälp och sjukskriven 25% .. Kommer gå på semester och fl den 26 oktober.. Inatt Blev en bekant änglamamma för andra gången känns förjävligt.. Var på flöde och tul idag och bebis väger 920g ca och flödet var bra.. Ska till spec imorgon prata lite om fortsatt sjukskrivning och en eventuell igångsättning framåt... Hoppas alla mår bra

• Längtar 77

Har en Anton på snart 19 månader.. Alla tre börjar på AN så vi får väl fortsätta med det nu till lill*n i magen.. Vecka. 26 sen igår. I morgon är det Jobb och senare mvc besök på schemat.

Svar på tråden december bebis 2012