• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • cindy03
    sweetbird skrev 2012-08-26 11:16:38 följande:
    Hoppas det tar sig snart Cindy! Många lycko önskningar!
    TackHjärta
  • Gutan

Hej tjejer! Är totalt värdelös på att hänga här nu. All energi går åt till att jobba, kissa och säga "jag vet inte" när sambon frågar vad jag vill äta :P V 23 idag. Blev ju flyttad på RUL. Så nu blir det decemberbebis. Kanske redan skrivit det förresten. Hr minne som en guldfisk, på en bra dag.

• rebeccaj
    Gutan skrev 2012-08-27 08:03:09 följande:
    Hej tjejer! Är totalt värdelös på att hänga här nu. All energi går åt till att jobba, kissa och säga "jag vet inte" när sambon frågar vad jag vill äta :P V 23 idag. Blev ju flyttad på RUL. Så nu blir det decemberbebis. Kanske redan skrivit det förresten. Hr minne som en guldfisk, på en bra dag.
    Känner verkligen igen det där.. I lördags när sambon frågade vad vi skulle äta, så efter mycket om och men, det enda jag kunde komma på var typ det enda vi INTE kunde äta, Langos :P så det var inte mycket till hjälp..

När har du bf..?
  • Jiie

Och allt jag tänker på är vad jag ska äta men i vilken ordning

Denna veckan är det BM-besök på onsdag:)
    Får se vad värdena säger... Har lite symptom som stämmer med lindrig havandeskapsförgiftning men hoppas de e övergående!
    Ska bli kul att mäta magen! Läste att livmodern ska gå ca 2-3 cm ovanför naveln...det gör INTE min typ 8 cm :D
    Har stooor kula hehe

• Gutan

BF 30 december :) Kan ofta komma på något som jag är sugen på. Typ morötter. Men det är ju svårt att få det till en hel middag. Grantäpple är en annan favorit :) Men idag är jag ledig. Har jobbat 7 dagar förra veckan. Så ledig idag. Jobbar tre dagar och sen ledig tredagarshelg. Så ikväll ska jag nog överraska med en Lasagne eller liknande. Efter att jag spenderat dagen med att kolla på film i kombination av att tvätta :)

• sweetbird

I mat väg så kan jag inte bestämma mig . Är inte sugen på nån speciell mat. Men choklad däremot kan jag äta mängder av :O hihi.

Sen har jag foglossning från helvete . Ska på akupunktur på fredag igen , men jag kan knappt gå. Jag kommer inte upp när jag sitter ner utan det tar jätte länge innan jag kan ta mig upp och det blir många grimaser och aj aj aj. Hör om natten skulle jag dricka vatten och satte mig upp i sängen och så låste de sig! Gjorde fruktansvärt ont! Så jag fick väcka mannen så han fick hjälpa mig :(

• Gutan

Usch vad jobbigt det låter sweetbird! Har du provat tens? En kompis använder det nu och känner att det hjälper henne.

• sweetbird

Jo då , jag kör med TENS varje dag, men det hjälper bara när den är på , bär man stänger av den så börjar de göra ont igen :( kan inte ha på den hela dagen , huden domnar ju bort hehe

Svar på tråden december bebis 2012