• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Anemonee
    Jiie skrev 2012-08-27 08:20:37 följande:
    Och allt jag tänker på är vad jag ska äta men i vilken ordning Denna veckan är det BM-besök på onsdag:) Får se vad värdena säger... Har lite symptom som stämmer med lindrig havandeskapsförgiftning men hoppas de e övergående! Ska bli kul att mäta magen! Läste att livmodern ska gå ca 2-3 cm ovanför naveln...det gör INTE min typ 8 cm :D Har stooor kula hehe

Usch vad jobbigt, hoppas det inte är det! Får jag fråga vilka symptom du känner? Är själv livrädd att jag ska ha det men de hittade inte något på sista urinprovet så jag antar att det är lugnt , dom ska väl ta nytt nu på torsdag när jag ska på kontroll ..min livmoder går oxå en bra bit över naveln:) min mage är gigantisk tycker jag :))
  • Jiie

Hoho... Vart är alla??

V 27 idag, var hos BM i måndags. Sockret högt och blodvärdet lågt:(
    Hon började prata om glukosbelastning, men det försökte jag göra förra gången men gick sådär om man säger så...

Sf-måttet va i 25+4 28 cm... En bit över normalkurvan om man säger så
    I fredags frågade receptionisten på Audi: nu är det inte många veckor kvar va?
    Hmm, joooooo!!

• sweetbird

Jo då jag är här :D jag har fått order om att göra ingenting , magen har börjat sjunka tappen är mjuk och 1 finger öppet. Ska på koll om senast 2 veckor igen . Men vi hoppas han stannar minst några veckor till! :)

• Jiie

Dom sätter väl sånt cerlage eller vad det nu heter, om de behövs?

• Gutan

Pust och stön. Jag läser ibland. Är så slut. Supermycket på jobbet vilket väl gör sitt. Hoppas att han stannar ett tag till Sweetbird. Vilken vecka är du i? Hur vet man om man öppnat sig?

• sweetbird

Det hoppas vi med! Är i v 28 . Jag har super koll på min tapp och den har varit hård och lång tills för några dagar sen . Nu är den mjuk och svampig och jag får in ett finger i tappen. Va hos barnmorskan och hon sa att jag öppnat mig . Så dom vill kolla
    Mig nu :-/ hur är det med er ?
    Jiie vad gör dom åt blodvärdet?

• Jiie

Järntabletter... Äter gravidtabletter nu, hoppas de hjälper. Inte sugen på mer förstoppning av niferex liksom..,

Svar på tråden december bebis 2012