• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Längtar 77

Är i vecka 25. Har fått foglossning som inte är från den värld.. Ryggen skall vi inte prata .... Vet inte hur jag skall ligga och sova för hur jag än ligger så gör det ont i ryggen...

• sweetbird

Vet hur det är med foglossning :( jag är sjukskriven nu pga det, men kan starkt rekommendera akupunktur! Det har hjälpt mig ! :)

• rebeccaj

Jaaaa, det tänkte jag också på idag sweetbird!
    Ska bli så roligt och spännande och se vem som blir först av oss, och få höra allas förlossningshistorier m.m
    För vi fortsätter väl uppdatera varandra även när vi är i mål? :D

• Gutan

Klart vi ska fortsätta! Idag är det riktigt ordentligt med liv i magen. Så underbart Hjärta Imorse såg jag tom att magen rörde på sig vid en spark. Love it!

Tänker en hel del på det där med att snart ska jag ha en liten. Men kan liksom inte fatta det. Längtar, samtidigt som jag känner lite panik inför att det är så kort tid kvar. Men känner verkligen att jag blir mer och mer lugn och trygg i vad som komma ska ju närmare det kommer. 

• rebeccaj
    Gutan skrev 2012-09-09 10:35:29 följande:
    Klart vi ska fortsätta! Idag är det riktigt ordentligt med liv i magen. Så underbart Hjärta Imorse såg jag tom att magen rörde på sig vid en spark. Love it!

Tänker en hel del på det där med att snart ska jag ha en liten. Men kan liksom inte fatta det. Längtar, samtidigt som jag känner lite panik inför att det är så kort tid kvar. Men känner verkligen att jag blir mer och mer lugn och trygg i vad som komma ska ju närmare det kommer. 
    Vad härligt, förstår känslan! har varit ett par dagar med ett väldigt stohejande i magen ;) Har sedan någon vecka också kunnat se utanpå magen, de är SÅ häftigt!! Har din käraste fått känna på nån spark än ? Om inte så kommer han med all säkerhet känna snart nu när du fått se utanpå :)

Har exakt samma spännings-panik-känsla som du.. det är så olika från dag till dag. Ena dagen kan man känna vad tusan man gett sig in på, men för det mesta är det bara positiva känslor. Särskilt då jag umgås med barn så känner man guuud vilket härligt och roligt liv det kommer bli! :) Min systerson har precis tagit sina första steg och det är helt otroligt att se hans stolthet och glädje.. man blir tårögd :) Tänk då när de gäller ens egen..
  • Gutan
    rebeccaj skrev 2012-09-09 12:05:28 följande:
    Vad härligt, förstår känslan! har varit ett par dagar med ett väldigt stohejande i magen ;) Har sedan någon vecka också kunnat se utanpå magen, de är SÅ häftigt!! Har din käraste fått känna på nån spark än ? Om inte så kommer han med all säkerhet känna snart nu när du fått se utanpå :)

Har exakt samma spännings-panik-känsla som du.. det är så olika från dag till dag. Ena dagen kan man känna vad tusan man gett sig in på, men för det mesta är det bara positiva känslor. Särskilt då jag umgås med barn så känner man guuud vilket härligt och roligt liv det kommer bli! :) Min systerson har precis tagit sina första steg och det är helt otroligt att se hans stolthet och glädje.. man blir tårögd :) Tänk då när de gäller ens egen..
    Han har känt en gång. Annars så slutar den alltid sparka så fort jag säger till honom eller så fort han lägger handen på magen. GRYMT irriterande Tungan ute

Ja, alltså själva grejen med att det ska komma en bebis är nästan bara positivt. Det som kommer som panik är oftast ekonomin (och då har jag ett välbetalt jobb men kan tänka att jag borde ha sparat mer etc), tror det har att göra med att jag tidigare varit tillsammans med killar som inte tagit nåt ansvar alls och allt därmed legat på mig. Min sambo nu är inte alls så, men jag antar ofta att han ska vara som de tidigare.

Sen kan jag få panik ibland över bundenheten som kommer med barn. Dvs kommer vi ALDRIG kunna göra något ensamma (jo, det finns gott om barnvakter runt om kring) eller kommer jag aldrig att få vila (jo, det kommer nog min sambo se till att jag får).  Så jag antar att det är mest knäpphormoner som sätter igång tankarna. Och de blir helt enkelt inte helt rationella.
  • sweetbird

Visst är det mysigt med alla sparkar, hela min mage studsar och det ser as konstigt ut när han trycker ut rumpan och huvudet så man ser det på utsidan, häftigt när
    Man känner den lilla foten på utsidan av magen , min sambo känner ofta på magen och pratar med honom . Vad väntar ni ? Flicka eller pojke? :)

Svar på tråden december bebis 2012