• Jiie

december bebis 2012

Sweet: samma här, lugn som en filbunke...liiite för lugn för min smak hehe

På väg hem fr bion, den va jättebra!! Sonen älskade den!
    Har räknat fel på tiden idag, har plötsligt en timme MER!! Aningen gött!! Något säger mig dock att den kommer försvinna i nåt fixarjox

• Jiie

Det vore väl för bra
    Fast vår barnvakt är inte bokad förrän torsdag hehehe

• Jiie

Typ.. Min son är född 27/12 och självklart är det lättare för dom att hamna lite efter de i samma klass som är födda tidigt på året.
    Därför har vi just nu världens strid med kommunen om att sonen ska få gå mer än 15 timmar/veckan efter lillebror. Han behöver den stimulansen, utvecklingen och pedagogiken som förskolan ger. Han behöver ju inte halka efter mer än nödvändigt! Inte för att han är stendum men på 10-11 mån skiljer de ganska mycket i de lägre åldrarna. Nästa vecka ska "utredningen" vara klara. Ska bli spännande att höra deras motivering... Försökt få svar på en fråga hela tiden utan att lyckas: ur vilken pedagogisk synpunkt är det bättre för honom att gå 15 timmar än t.ex 25 timmar? Ingen svarar mig på det. Ingen.
    Vi har sagt att vi betalar maxtaxan till och med för det är värt det för Alexanders skull! Annars hade vi gärna sparat de 840 kr i månaden!
    Andas Jie, andas....

• Jiie

Och ang magen. Visst är det häääärligt när man träffar folk och det första de utbrister är : men herreguuuuuuud!!
    Seriöst. Tror dem verkligen 1.inte att man är medveten om storleken på magen själv? 2. Att det är det man vill höra?

Vi ska ha massa folk här om en stund... Kanske ska stålsätta mig redan

• Jiie

Folk kommer alltid ha åsikter och det kommer alltid finnas synvinklar....
    En kompis va här idag på fikan och hon bara "de e sista gången jag ser din mage"!
    Vi bor snudd på grannar och har barn på samma dagis..

• Jiie

Sweet: det låter JÄTTESKÖNT haha...fy fasiken, hoppas skruttis kommer snarast då!!
    Operation vräkning påbörjad?

Gutan: det rullar framåt!
    Hmm vad är jag på tro...38+4 minsann! På torsdag ska han fasiken ut!!

• Jiie

Eller hur..hjälp!!
    Undrar varje dag vad jag gett mig in på haha

Girls, håll alla tummar, tuttar och tår nu för att igångsättningen blir av på torsdag morgon!
    Jag vet så väl att det finns en risk för att vi blir hemskickade...fy hemska tanke
    Om tre kvällar vill jag sitta där med lillebror och gosa!!

Svar på tråden december bebis 2012