• Jiie

december bebis 2012

Brie och salami får du väl äta? De gjorde kompisen iaf...

• Jiie

Salami är ju typvanlig korv.., det har jag ätit båda graviditeterna! Parmaskinka får man äta om den varit frusen men tyckte inte den va lika god:)
    Sen är det nog mycket överdrivet oxå... Så jä*la rädda för att i Sverige!

• Jiie

Jag undrar om jag kan äta salami när jag är gravid?

Svar:

Visst kan du det... men se alltid till att köpa salami och andra charkprodukter direkt ur delikatessdisken. Då kan du vara säker på att varan är fräsch och har varit kyld och behandlad på ett bra sätt. Om salamin är lufttorkat, så är det bra om du fryser den i cirka 3 dagar eftersom det helt tar bort risk för bakterier. Det är oerhört liten risk för listeria, då det endast inkommer ett par fall per år.

• Jiie

Hoppas alla haft en bra helg!
    Har tokboat i hela huset, varit ute och firat en kompis med massa tapas och som grädde på moset har jag övergett blondinklubben och gone brownie

• Jiie

Mysigt!!
    Älskar ju att fixa och alla mina listor hehe
    Mannen ska jobba hela nästa helg så jag och Alexander ska ha en riktig myshelg! Men jisses va grejer vi ska hinna haha... Bio, äta lunch på stan, göra pepparkakshus, pynta och på söndagen får vi hit första adventsmys-gäster på glögg och sånt! Vilket innebär att jag måste hinna baka pepparkaksmuffins... Hmm inte konstigt att listan bara blir längre

• Jiie

Jag har bakat krämiga kokostoppar och chokladbollar precis! Söndagsfrossa!!

• Jiie

Nääää mer sport att föda hemma eller i bilen
    Håll oss uppdaterade!!
    Trådens första bebis kanske?!!

Svar på tråden december bebis 2012