• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Eleora

En del har ju faktiskt nästan inga symptom alls och får alldeles perfekta små bebisar. Tänk positivt!

• Jiie

Nä jag vet men är i v 8, hade räknat med liiite mer:/
    Vul 2/5..nervöst!

• sweetbird

Jiie: oroa dig inte :) alla graviditeter är olika :) denna grav är inte brösten lika ömma än så länge iallafall :D och denna gången är inte illamåendet lika starkt, nog mår jag illa. Men förra va extremt :-/ är bara glad att jag slipper. Är Dock super trött, kan somna ståendes :-/

• sweetbird

här kommer bilder på magen tagna vecka 6+2 är i vecka 7+3 nu

även en Vul bild på våran ostbåge vecka 6+0

• sweetbird

En fråga till er som har foglossning.. vet inte om det är de jag har fått!!
    började för ett bar dagar sen.

har ont i ryggslutet ,strålar ner i benen gör ont när jag böjer mig eller reser mig upp, eller går i trappor , hugger till i ryggslutet när jag lyfter benen. kan inte vända mig utan att fötterna måste följa med annars gör det jätte ont.
    jag har börjat gå helt konstigt . för att de gör mindre ont då. ser ut som en ANKA!

min mamma tror jag fått foglossning, men ja vet ju inte hur de känns?

så ni som har det eller har haft det..  hur känns det ?

jag är i vecka 8 nu

• AllaHemma
    sweetbird skrev 2012-04-26 13:18:39 följande:
    En fråga till er som har foglossning.. vet inte om det är de jag har fått!! började för ett bar dagar sen. har ont i ryggslutet ,strålar ner i benen gör ont när jag böjer mig eller reser mig upp, eller går i trappor , hugger till i ryggslutet när jag lyfter benen. kan inte vända mig utan att fötterna måste följa med annars gör det jätte ont. jag har börjat gå helt konstigt . för att de gör mindre ont då. ser ut som en ANKA! min mamma tror jag fått foglossning, men ja vet ju inte hur de känns? så ni som har det eller har haft det..  hur känns det ? jag är i vecka 8 nu

Fin mage! Vi verkar va ganska jämnstora. Känner du oxå livmodern ung en dm ovanför blygdbenet? Ang ontet så kan det vara antingen foglossning eller ischias.
    Livet är det som händer medan vi väntar på att det ska börja
  • sweetbird
    AllaHemma skrev 2012-04-26 15:26:25 följande:jag
    Fin mage! Vi verkar va ganska jämnstora. Känner du oxå livmodern ung en dm ovanför blygdbenet? Ang ontet så kan det vara antingen foglossning eller ischias.
    tack
    jag känner något där. men ver inte om det är livmodern men det är typ som en kant? kanske man kan säga :D
  • mejo

Jiie: Jag har exakt som dig. Bara ömma bröst, och typ molverk lite svullen.. Är varken trött eller mår dåligt, känenr konstiga smaker.. Äter gör jag regält sedan föru. Och kissar gör jag väl typ varannan  var tredje..timme ungefär.(inte det heller mer än förut..).... Är det såhär det ska vara så är det ju toppen, men om inte... .. vi ska åka och titta imorgon, (6+0) så får vi se om det är något där.. Just nu ligger min lillasyster och Trycker ur sig tvillingar iaf.. Ska bli så smännande, och roligt nu när jag också kan få glädjas för min egen skull..(hoppas vi..)

• Jiie

Mejo: jag ska på vul på onsdag! Håller tummen för dig imorgon! Klart vi har varsitt pyre i magen! Jag försöker tänka positivt...
    Jag i 7+3 idag, läkaren jag ska till vill helst att man i minst 8+0 när man kommer för att inte riskera att man blir besviken!
    Var hos honom för 5 år sen oxå, nästan exakt på dagen, då var jag i 8+3. Han gjorde först vul sen gjorde han vanligt Ul och då såg vi bättre! Sen bad han oss vara tysta och så satte han på ljudet så fick vi höra hjärtat slå!! Gissa om mina tårar sprutade då...

Svar på tråden december bebis 2012