• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Höst 76
    AllaHemma skrev 2012-04-25 09:45:02 följande:
    Kul med fler som väntar storfamilj!

Såg att du väntar ditt 5:e barn, vad roligt. Hur gamla dina andra barn?
  • Höst 76
    sweetbird skrev 2012-04-25 09:28:33 följande:
    Höst 76 : välkommen!! Hoppas du kommer trivas här, :)
    Jag har BF 10 feb, blev flyttad 3 dagar, men de lär man ju bli igen vid RUL :)

Tack det kommer jag säkert att göraGlad

Förrra gången jag var gravid så ville jag göra ett ul, för att kolla att allt var som det skulle eftersom det kändes inte riktigt. Kommer inte ihåg vilken vecka , tror att jag var i v 14 men blev flyttad bak 2 veckor, men fostret levde och vi fick en bild. Tyckte det var väldigt konstigt att bli flyttad så mycket och fick inte det att stämma med äl. Men 2 veckor senare så fick jag missfall och själva missfallet påminde om en förlossning. Så någon gång mellan de 2 veckorna hade fostret dött. Men den graviditeten var väldigt annorlunda jämfört med de andra.

Men nu hoppas vi att det ska gå vägen denna gången iallafallGlad 

Just nu är jag väldigt trött och kan må illa till och från, tar det som ett positivt tecken då jag inte mådde så här förra gången.      

• AllaHemma
    Höst 76 skrev 2012-04-25 15:23:43 följande:
    Såg att du väntar ditt 5:e barn, vad roligt. Hur gamla dina andra barn?
    Japp det är nummer fem som ligger på jäsning!

Jag har barn födda -03, -05, -07 och -09. Känner mig lite ringrostig.. Känns som det är nåt annorlunda med den här graviditeten jämfört med de andra. Kan inte sätta fingret på vad riktigt..
    Hur känns din jämfört med de tidigare?

Härligt med stor familj! 
    Livet är det som händer medan vi väntar på att det ska börja
  • AllaHemma
    Tjingeling77 skrev 2012-04-25 15:04:49 följande:
    Har gått illa för mig med. Ligger och väntar på operation då dom inte kan hitta själva graviditeten även om jag borde var i V8 nu och jag + fortfarande samtidigt som Hcg stiger. Lycka till till er alla så hoppas jag på att få till det en annan gång. Kram från mig!
    Nä usch! Beklagar verkligen. Hoppas i alla fall att allt går bra med dig.
    Livet är det som händer medan vi väntar på att det ska börja
  • Linnie83

När jag haft MF och MA har jag mått ganska bra och inte spytt någon gång. Med mitt MA avtog mina symtom och jag mådde ganska bra. Ni som tror att det går åt fanders är det minskade symtom?? Jag är inte så orolig denna gång, då jag upplever att händer det så händer det. Dör det så är det inte livsduglit, skulle det överlevt iaf kanske det varit något fel.

• sweetbird

Beklagar snowflake06 och tjingeling77!!!! Usch vad tråkigt!!! Massa kramar till er!! ;(

• Niillis
    Linnie83 skrev 2012-04-25 18:36:06 följande:
    När jag haft MF och MA har jag mått ganska bra och inte spytt någon gång. Med mitt MA avtog mina symtom och jag mådde ganska bra. Ni som tror att det går åt fanders är det minskade symtom?? Jag är inte så orolig denna gång, då jag upplever att händer det så händer det. Dör det så är det inte livsduglit, skulle det överlevt iaf kanske det varit något fel.

jag har symtom men du vet säkert hur det är... har man inte växtvärk tror man det är något fel men har man massa växtvärk tror man det är missfallsont... alltså man blir helt galen på de här hoppas jag kan lugna mig när jag gått på vul på fredag...
  • twins08

Hej!

Tänkte att jag kunde hoppa in här! Bf 26 december Vi är lite chockade fortfarande och därför väljer jag att vara anonym de första månaderna. Vi har tvillingar födda 08 och undrar såklart hur många som bor i magen denna gång.. Är orolig till naturen och tycker att det är otroligt skönt att följas åt med andra blivande mammor! Någon som vet när man tidigast kan gör UL/VUL? Vi har fått en tid för hälsosamtal när jag gått 7 hela veckor och funderar på att försöka få till ett ul då? Vad tror ni?

Ska bli kul att följas åt!

• Linnie83

Jag ser mer mitt illamående som symtom, för jag hade avtagande av det vid mina MF och MA. Växtvärk tänker jag inte så mycket på faktiskt. Visst jag känner det men jag går mer på att jag spyr och har yrsel. Så här dåligt har jag inte mått de tidigare grav! Ser det som positivit!

Svar på tråden december bebis 2012