• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Sara84

Uuuh, illamående till tusen ikväll!
    Hur funkar det för er andra som är vana att röra på er- tycker ni att det blir värre/bättre när ni motionerar?
    Jag har inte gymmat annat än en gång, promenaderna med hunden är dock en kamp för tillfället:(

• AllaHemma
    Sara84 skrev 2012-04-23 20:19:10 följande:
    Uuuh, illamående till tusen ikväll!
    Hur funkar det för er andra som är vana att röra på er- tycker ni att det blir värre/bättre när ni motionerar?
    Jag har inte gymmat annat än en gång, promenaderna med hunden är dock en kamp för tillfället:(
    Här är illamåendet oxå ett stående inslag. Mina andra graviditeter har de varit värst på morgnarna, men nu är det riktigt illa på morgonen, avtar lite efter frukost för att sedan bli värre o värre under eftermiddagarna o kvällarna.
    Jag har oxå voffe och tycker nog inte det blir bättre av promenader, men man får nåt annat att fokusera på ett tag.
    Mår du lika illa under hela dagen eller är du bättre/sämre uner någon tid?

Tröttheten är inte heller att leka med. Känns bara som det blivit lite mer av allt den här gången.

Livet är det som händer medan vi väntar på att det ska börja
  • Sara84

AllaHemma:
    Detta är mitt andra barn och jag mådde inte illa alls förra grav!
    Sanslöst lyxigt!
    Denna gången tycker jag morgonen är ok, men framåt förmiddagen kommer illamåendet smygande och håller sedan i sig...:( hela dagen!
    Tröttheten är förlamande - kämpar med att hålla mig vaken efter 19.30 varje dag.

• babygirl03
    Anni Me skrev 2012-04-23 19:04:47 följande:
    ja jätte roligt!! ger en något att tänka på när man mår illa och spyr, gör det lite lättare då i alla fall :) 
    hej anni me. jag går in i vecka 6 imorgon. tror du det är för tidigt att se nåt denna vecka?
  • AllaHemma

Sara84:

Usch då! Ja då kan jag tänka mig att det känns värre. Har man inte mått dåligt innan så kan jag tänka mig man inte är så beredd på det.
    Jag har mått dåligt alla mina graviditeter, dock inte på det här sättet. Men jag var ju ändå förberedd på det. Hoppas det lättar för dig snart!

Tröttheten känns igen. Man har helt enkelt inte ork till mer än att trycka på fjärren och plira med halvsovande ögon på kvällen.  

• Anni Me
    babygirl03 skrev 2012-04-23 20:44:15 följande:
    hej anni me. jag går in i vecka 6 imorgon. tror du det är för tidigt att se nåt denna vecka?
    vet faktiskt inte när det e för tidigt för att se. embryot var lite mer än 8 millimeter idag och vi är i v 6+6
  • sweetbird

Allahemma: nu är BF 10 för mig :) blev flyttad , lär bli de igen senare oxå säkert :)

• Tjingeling77

Blev ju inte direkt klokare idag när läkaren ringde men antar att det inte går vägen denna gången heller. HCG visade 3000 så visst, man är gravid men det verkar inte stå rätt till då nivån ligger lite väl lågt tydligen.
    hade 857 för  1 1/2 vecka sedan och nu 3000.....
    Ska dit i morgon för VUL så får väl se vad domen blir... Hatar att vänta och hatar detta......

Men jag är glad för eran skull i alla fall:).. Lycka till Alla.....

• AllaHemma
    Tjingeling77 skrev 2012-04-24 11:32:13 följande:
    Blev ju inte direkt klokare idag när läkaren ringde men antar att det inte går vägen denna gången heller. HCG visade 3000 så visst, man är gravid men det verkar inte stå rätt till då nivån ligger lite väl lågt tydligen.
    hade 857 för  1 1/2 vecka sedan och nu 3000.....
    Ska dit i morgon för VUL så får väl se vad domen blir... Hatar att vänta och hatar detta......

Men jag är glad för eran skull i alla fall:).. Lycka till Alla.....
    Hoppas det går vägen för dig. Måste vara hemskt att bara vänta och inte kunna göra något eller veta något.
  • AllaHemma
    sweetbird skrev 2012-04-23 22:01:47 följande:
    Allahemma: nu är BF 10 för mig :) blev flyttad , lär bli de igen senare oxå säkert :)
    Ja det brukar kunna ändra sig några gånger. Sen kommer ju inte barnen när de ska heller, utan när de vill.
Svar på tråden december bebis 2012