• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Anemonee

Tack så mycket ! Ja det är väldigt kämpigt men huvudsaken är att lillhjärtat mår bra och kommer ut i mogen tid:) sen får man glömma bort hur man själv mår lite hehe.. Det är ju som en berg och dal bana ena dagen tycker dom det ser ok ut o andra dagen mindre bra och dom ger ej så mycket hopp.. Men vi ska kämpa och bevisa att allt går om man bara vill och jag hoppas verkligen kunna trotsa dom läkarna som inte gett mer hopp än att han kommer stanna i magen bara mån vecka till.. Hur mår du ? Vi är ju i princip lika långt gångna såg att du hade bf 7e :) vi får hoppas du ej går över tiden så du måste ligga på bb under jul hehe:) vet ni vad de e för kön på eran lilla?:)

• sweetbird

Jag mår bra, tar fragminsprutor varje dag så den lille ska klara sig :) har BF 1 dec nu efter RUL :) 24+5 i dag. lördag går man in i v 26!! :D vi väntar en pojke enligt RUL , nu letar vi namn! , har ni bestämt namn än? Hoppas inte jag går över tiden , men det verkar gå i familjen att föda minst 1 månad förtidigt :-/ så vi får se hur de går :) hoppas eran lille stannar länge till!

• Jiie

Välkommen Anemonee:)
    Jag har bf 13/12, väntar en lillebror!
    Hoppas din lillfis stannar ett bra tag till!!!
    Mitt första mål va v12, sen v22 och nu är det v30, men ju längre desto bättre såklart!
    Dock ingen risk att de kommer nåt för tidigt här hehe... Spelar ingen roll vad som går i släkten
    Namnförslag finns de gott om!
    Jag sa redan första "gravdagarna" att det är en Benjamin i magen och det har fastnat ! Dock är inte mannen alls i närheten av min sida ;) annars ligger Charlie och Kian och Felix långt upp. Ska ju passa med vårt efternamn och med storebrors namn (Alexander)! Jag är jääääättepetig!!

• sweetbird

Haha kan ju bli lite svårt :-/ men Benjamin passa så bra med Alexander eftersom båda är långa namn och att dom är fina ihop , låter bra att säga det tillsammans :)

• Jiie

Tycker oxå de!!
    Men min man bara "det är ju så långt och det kommer bara bli att man kallar honom Benji"... Ja och? Vi säger ju alltid Alex till Alexander... Inte fan döper vi om honom för det

• Anemonee

Sweetbird: jaha oj vad är det för sprutor om jag får fråga och vad tar man dom för? Har du oxå någon typ av risk att föda för tidigt som dom sett under graviditeten eller är sprutorna till för något annat? Har aldrig hört talas om det så ursäkta att jag är så frågvis:) Jaså 1a december blev det då blev det ännu närmre för oss, dock har ju jag som sagt inte så mycket odds för att han ska stanna så länge men förhoppningsvis till vecka 30 iaf , de är mitt mål! Försöker knipa så gott de går hehe:) kul att ni oxå väntar en pojke, det är så svårt med namn! Bebis pappa är inte svensk så vi är ute efter mer internationella namn som funkar överallt liksom .. Så det varken blir ett alldeles för svenskt/utländskt namn .. Men det är svårt som sagt! Förslag får gärna komma:D

• Anemonee

Jiie: tack så mycket ! Så du väntar oxå en pojke, vad kul! Bf på lucia hehe, får se om ni får en liten stjärngosse då om han prickar in rätt:D ja precis, man får göra upp mål! Jag åkte ju in vecka 22+0 så då var Mitt mål 24 veckor eftersom dom knappt vill rädda liten om han kommer innan.. Nu är Mitt nästa mål 26 veckor, efter det 28 och sen 30.. Klarar jag mig så långt är jag nöjd ändå! Eftersom läkarna inte gett mig något hopp alls knappt .. De pratar bara om hur vi ställer oss till om han kommer nu, förstår att dom måste fråga men känns ändå så tråkigt att dom inte kan försöka ge en lite mer hopp.. Men men , så mycket idiot läkare man träffar får en bara ännu mer att peppa sig själv och verkligen försöka ha han kvar i magen så länge som möjligt! Åh Benjamin som är så himla fint!! Hyr kan han inte gilla det ?! Fast jag o killen är inte heller överens om ett enda namn så det är ju samma sak här.. Så tråkigt när man har nått namn som man själv verkligen gillar och som Dom verkligen inte vill ha! Svårt o släppa taget om sina favorit namn men man måste ju komma överens oxå, jag tror vi kommer ha 2-3 namn som e klara sen väljer vi ett när han är ute, tycker det är lättare när man ser barnet nästan:)

• Anemonee

Jiie: läste att du hade problem med sammandragningar, pratade du med läkaren? Vad sa dom isf? Har ju oxå lite problem med det och vill ha tabletter utskrivet mot det men dom Är väldigt snåla med att ge ut det här :/

Svar på tråden december bebis 2012