• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Jiie

Jag var hos läkaren och han gjorde en undersökning och tappen var lång, han sa först 4-5 cm var en önskan och det var 6 cm och opåverkad.  Så ingen "åtgärd".

Förstår inte heller hur han inte kan gilla Benjamin....men hade han kommit på namnet så hade de nog varit annat ljud i skällan haha... tror lite det handlar om att han inte vill ha ett namn bestämt ett namn till punkt och pricka innan, och inte redan nu! Så var det med Alexander. Svårt att ändra på det sen liksom när man är indoktrinerad med namnet hehe
    Men namn är svårt, Kian tycker jag är himla fint...och Charlie, Milo, Neo... alla de funkar ju internationellt oxå och här hemma blir det ändå inte komplicerat för barnet och kompisarna med namnet. Det tror jag är viktigt!

Oh ja det finns massa idiotläkare!!Träffade ett riktigt pucko när jag var på gynakuten för missfall...förstår inte hur han kan få jobba med det han gör!!

• Anemonee

Jiie: va skönt att den var så lång! När jag fick mitt cerclage akut inopererat hade jag endast 13 mm kvar så det är ju enorm skillnad.. Så nu ska "bandet" hålla ihop dom sista 13 mm så inte de öppnar sig mera, så får vi se hur länge de håller:) konstigt att du inte kunde få några tabletter just för att avlasta livmodern lite så att DU slipper sammandragningarna även om dom Inte gör någon direkt skada, det är ju svinjobbigt när de väl sätter igång tycker iaf jag. Nej precis, tror det är som du säger , just därför jag känner att vi ska bestämma ett par namn iaf som vi är överens om båda två och sen vänta o se vad han passar bäst i:) kian har vi oxå funderat på faktiskt, det är såå fint! Andra namn jag gillar men som jag känner är lite uttjatade är Leon , Emilio ,Elian mm.. Gillar dom men som sagt känns halvtråkigt när man vet flera vars namn heter så.. Men så är det ju iofs med alla namn om man tänker efter . Ja som sagt idiot läkare finns det gott om.. Här om dagen fick jag träffa den läkare som var involverad en del vid min förra graviditet då jag fick föda fram min pojke i vecka 20, han låg i säte så dom var tvungen och tillkallà denna läkare då barnmorskorna behövde hjälp.. Där sitter man i sängen i den chock man redan befinner sig i och in kommer han med ett leende på läpparna och säger " jahapp, vad händer här då :D" typ som Att jag var på förlossning i fullgången tid då läkarna kan vara glada och skoja till och säga " jaha då ska vi föda barn då" , åh var så arg på honom och hade jag inte varit i det tillståndet jag var i då hade jag nog flugit på honom .. Så när jag fick träffa honom igen här om dagen fick jag minst sagt verkligen säga åt mig själv att inte säga något dumt.. Och när jag gick därifrån vart jag så arg på mig själv för att man är så ynklig När det gäller läkare (iaf jag) och aldrig säger till på skarpen! Jag hade gott kunnat sagt något till denn idioten efter det han sa till mig! Tycker för övrigt nästan alla inom sjukvården är så känslokalla, därför blir man så varm inombords dom få gånger Man verkligen träffar en sån som bryr sig! :)

• sweetbird

Jag tar fragminet (sprutorna) så den lille ska överleva :) det är blodförtunnande så jag inte får proppar i moderkakan eller i mig, men denna gången verkar det gå bättre och jag hoppas att vi får vår lille kille frisk och välmående när det är dax :) jag tar sprutorna varje dag :-/ börjar tröttna , gör ont oxå. Men nu är det förhoppningsvis bara 105 sprutor kvar!!! :D

• Anemonee

Sweetbird: jaha okej, då förstår jag! Gud vad jobbigt det låter :( får ju själv bricanyl sprutor varje gång jag åker in med sammandragningar , men det är ju långt ifrån varje dag jag får det och fy vad ont de gör.. Känns så orättvist ibland att man inte bara kan få njuta av en normal grav som dom flesta andra får.. Men men, det är bara att stå ut det är ju trots allt bara ett par Månader kvar:D vad gör man inte för sin lilla bebis.. Jag tror säkert det kommer gå superbra för dig ! Skönt att du iaf fått Nån typ av förklaring på att det kanske var det som ställde till det förra gången..jag är glad för varje dag som går nu som han e kvar i magen men tiden går så sakkkktaaa när man bara i princip får ligga i sängen .. Verkligen nedräkning av dagarna.. Precis snart firar vi oxå 100 dagar kvar till bf!! Men som sagt jag är glad för varje dag han stannar :)

• Jiie

Vi håller tummarna för att allas bebisar stannar till MINST vecka 30 och att vi alla får må relativt bra iaf!

• Anemonee

Jiie: håller med! Vi får hålla alla tummar och tår! Huvudsaken e ju att våra små liv mår bra iaf :)

• sweetbird

Bm 15.30 i dag mäta mage och lyssna på hjärta om det går :) sist va han inte stilla 1 sekund ;)

• Jiie

Och jag ska dra ut visdomstanden om en timme... Längtar inte jättemycket om man säger så

Svar på tråden december bebis 2012