• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Renrot skrev 2012-11-21 23:32:11 följande:
    Hej alla.

Jag var iväg igår och opererade bort polypen i livmodern :) lite läskigt att bli sövd, men det gick jättebra.
    Men det har varit lite jobbigt nu innan. Mitt järnvärde har varit mycket lågt så jag blev nära att bli tvungen att göra en blodtransfusion. Min "mens" ville inte ge med sig och jag blödde i 28 dagar (kraftigt också). Har gjort 4 dropp med järn + tagit blodhämmande tabletter för att orka med operationen :P Och nu ska jag "bara" blöda klart efter operationen.

Det jag funderar på är om ni tycker att jag ska stanna kvar här i gruppen? Jag vet ännu inte om jag kommer få mer pergotime eller något annat hormon medel. Får se hur kroppen blir nu efter att polypen är borta.. men jag tror att jag måste få hormonsprutor eller nått endån med tanke på att jag har hormonstörning också.

Så himla synd att min kropp inte reagerade på pergon alls :( jag va så hoppfull, men nu känner jag mig bara mer o mer vilsen för jag inte vet vad nästa steg är. Vill så gärna få igång ägglossningen snart.

Jag vill givetvis vara kvar här, för det är så kul att följa er och ha ett ställe att kunna ventilera på.

Och Gelicapelica; Synd att mensen kom :( Men lite kul att du har en dotter på 3½ år, jag har en son på 3½ år :) så kroppen har ju klarat det en gång förut som sagt! Lycka till med nästa gång, och hoppas du får ta blodprov eller VUL till nästa gång också.
    Skönt att du fått det åtgärdat!
    Och stanna kvar tills du inte vill va kvar mer!!! :)
    Krya på dig!!
  • Pepsi
    snosan skrev 2012-11-21 19:01:37 följande:
    Jag äter metformin för att det tydligen ska hjälpa en gå ner något kilo, kan väl behöva det... men tycker det är onödigt då jag går ner genom att träna :)

Ja jag får ju ägglossning så vitt jag vet av enkeldos, men jag vill ju att allt ska kollas inte bara om den skett, är ju mer än ägglossningen som ska inträffa för att man ska bli gravid :) 
    Okej? Ja, det kanske en annan oxå skulle behöva.
    Men det kanske läkaren inte gärna skriver ut här, vem vet?

Det är sant, men konstigt att det inte händer något, men tyvärr sa ju min läkare att det kan ta lika lång tid för "vanliga" par att bli gravida. Men det ska vi ju hoppas att det inte gör :)
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-11-21 20:37:10 följande:
    Ja vi har en dotter på 3 1/2, så en gång har det funkat.
    Har också tagit tre kurer men vet i fan om jag verkligen hade äl denna gången... Ska be o få ett blodprov denna omgången.
    Ska även prata om min D-vitaminbrist (har hört att det kan påverka)
    Det gör du rätt i! Skulle tycka att de skulle vara mera observanta av om medicinen de skriver ut verkligen gör det som den ska.

• Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-11-22 17:21:33 följande:
    Pepsi:
    Ja man tycker ju att det ligger lite i deras intresse också att ha koll!
    Men de är väl nöjda och glada så länge vi håller mun och tar våra pergotime tabetter ;)
    Nä, händer inget nu så blir det annat ljud i skällan. För då vill jag har VUL varje gång tills jag blir gravid! :)
  • Pepsi
    snosan skrev 2012-11-22 14:19:26 följande:
    Sätter igång något i kroppen som hjälper en att ta hand om sockrt på ett bättre sätt, för jag har ju lätt
    att gåner, men lika lätt att gå upp! Du kan ju fråga, för här om man har pcos skriver de ut metformin åt en, läste
    en studie om att de som tagit metformin och pergo samtidigt hade större chans procentuellt att bli gravida :)

HAr även börjat träna nu, kör minst 25minuter intervallr på min crosstrainer varannan dag, hoppas de ger bra resultat :D 
    Kanske är värt och fråga. Får se vad som händer i veckan...Om det blir någon ägglossning eller inte.
  • Pepsi

Ja, vad ska man säga...två dagar till så ger jag upp för denna gång.
    Ingen glad gubbe än och känner inte som om det skulle vara någon ägglossning på g.

• Pepsi
    masken skrev 2012-11-26 15:22:29 följande:
    Pepsi: jag fick äl på min första enkelkur, nu har jag även ätit en dubbelkur och en enkelkur till efter det utan att jag fått ägglossning. Det är verkligen frustrerande! Eftersom jag fick äl första kuren så trodde jag att det absolut skulle funka på även senare kurer men tydligen inte! Nu blir det ivf nästa för oss.
    Okej, dumt och säga att det känns skönt att det är nån mer som har det så. Ja, jag blir så jäkla sur för att det inte fungerar och inte ville hon höja min dos heller utan tyckte att jag skulle äta dubbel som förut. Vet att en del till o med får trippel.
    Tycker det känns lite konstigt oxå att de inte kollar upp med VUL när det håller på såhär. Men ska testa veckan ut tänkte jag. Får jag inte utslag då får de ta ett blodprov. Och sen OM jag skulle försätta med pergotime då ska jag fasen kräva att få ett VUL varje gång. För det känns olustigt att behöva gå och oroa sig hela tiden. Det tar ju en massa onödig energi.
    Får man vänta på IVF:n?
    Stort lycka till med IVF:en!! :)
  • Pepsi
    masken skrev 2012-11-26 19:22:12 följande:
    Pepsi: förstår precis hur du menar, känns som man är ensam i världen att reagera så här på pergo men det är man inte. Kroppen verkar bete sig lite hur som helst, så irriterande! Vi har stått i kö sedan augusti 2012, eftersom jag har PCO-äggstockar så tyckte min gyn att de var lika bra att skicka iväg remissen redan efter första misslyckade pergokuren. Vi bor i Sthlm och kommer göra ivf:en här. Så det tog 4,5 månad innan vi kommer på ett första besök. Tack för lycka till :)
    Okej, då kanske man ska försöka några gånger till med Pergotime och be dem skicka remiss redan nu.
    Får ni bara ett försök? Trodde man fick 3?  Får jag fråga hur gammal du är?
    Jag har för mig att jag läst någonstans att man måste ha bott på samma adress i två år för att ens få remiss till IVF, kan det stämma? Eller har jag drömt det? För det har tyvärr inte vi gjort. Vi flyttade ihop på riktigt i maj i år, men sen har ju sambon varit som en "inneboende" innan dess.
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-11-27 00:26:53 följande:
    Pepsi: vilken dag är du på? Du vet jag fick min äl skit sent denna gången, typ dag 20 så ge inte upp! Gör man det kanske man missar den:) just nu så är jag själv lite vilsen, fick en blodstrimma på pappret förut, är på äl+9 och känns lite tidigt än med mens men på något sätt så känns det som det är den som är på gång:(
    Jag är på dag 19, utan resultat. för visst är det från första mensdagen man räknar?
    elith skrev 2012-11-27 10:50:38 följande:
    Och jag på dag 30
    Alivia skrev 2012-11-27 09:55:24 följande:
    Och jag fick min ÄL på dag 28...
    Tack för att ni finns och stöttar! :)

• Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-11-27 21:53:45 följande:
    Exakt :) hur går det för er töser? Jag känner mig ledsen, drömde i natt att jag amma en bäbis och det var en sån härlig känsla. Indra om man någon gång kommer höra det?; /
    Det har jag tänkt många gånger!
    Brukar oxå drömma om barn, ofta att jag har barn men sedan i slutet av drömmen så är vagnen alltid tom eller så ligger där bara en docka.
    Livet är sjukt orättvist! Men vi ska väl hoppas att vi alla får känna på känslan av att bära ett barn till slutet! Och sen få se det växa upp!
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)