• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

snosan skrev 2012-12-13 20:18:34 följande:
    jag åt min 3e och ska börja på 4e på måndag :)

Klart att jag är positiv, har 2 eller 3 kurer kvar :) sen ska jag träffa läkaren igen och skriva in mig för ivf
    antar jag :) 

Då ligger vi rätt så lika...Har ätit 4 dubbelkurer...Så det blir min 5:e om det blir något. Vet inte hur många kurer jag har kvar..Ringde gyn i måndags och då skulle läkaren skriva ut mer pergotime..Var det något läkaren undra över skulle hon kontakta mig, men har inte hört ett ljud så har väl tabletterna på receptet kan jag hoppas.
    Men det är väldigt lätt och få det utskrivet tycker jag!
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-12-14 15:07:27 följande:
    Jag är på bim-4 idag o magen e sååå svullen... Jag har inte haft likadana flytningar som jag brukar ha... men samtidigt vågar man knappast hoppas på nåt... jag HATAR denna väntan!!!!

Då satsar vi på ett varsitt plus nästa vecka ;)
  • Pepsi
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-12-16 01:39:45 följande:
    Hur funkar det, brukar man få flera doser på en gång eller får man prova en dos och sedan gå till läkaren för att få nästa? Kan man äta Pergotime varje månad (varje cykel)?
    Det där är nog upp till den läkaren man har.
    För mig var det så att jag fick testa en enkeldos och sen gå och kolla med VUL om någon äggblåsa växt till sig. Tyvärr funkar inte enkeldos på mig, utan fick testa dubbeldos och gå till läkaren igen för att kolla med VUL. När de såg att jag svarade på dubbeldosen, fick jag 3 st omgångar med pergotime. Men har inte "behövt" komma in på något mer VUL.

Nu har jag fått ytligare pergotime, vet ej hur många omgångar för att min läkare skulle bara skriva ut det och så skulle jag kunna hämta det på apoteket.
    Och det här med och äta varje cykel är nog lite individuellt, jag har gjort det, men har för mig att någon skrivit tidigare att det inte ätit varje.

• Pepsi

Testade nu på morgonen, inget plus.
    Vet inte om det är så att det kanske är för tidigt...Vi får väl se i veckan om tant röd kommer eller inte.
    Fast har inga som helst tecken på att jag skulle vara gravid faktiskt :(

• Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-12-16 08:30:20 följande:
    Pepsi: det kanske är det son är tecknet:) hade ingen susning att jag var gravid heller. Ömma bröst lite lätt men det kommer mer och mer.
    Vi får hoppas, men det känns som om mensen är på gång...Det känns sådär som att det håller på och "rinner" till...Men vi får vänta ett par dagar till o sen se..
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-12-16 09:31:07 följande:
    Så kändes det innan jag plussa och jag fick även en blödning, man vet aldrig:) försöker bara peppa:)
    Jo jag vet, och jag VET oxå att det kan vara för tidigt  att testa... :) Får hålla hoppet uppe ett par dagar till :)
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-12-17 10:48:37 följande:
    bim -1 idag... Magen har blivit så svullen på kvällarna så som ni ser så ser jag gravid ut... Öm i hela magen.... Får se i eftermiddag om dom blodblandade flytningarna kommer eller om dom uteblir... *Har även fått lite ont i bröstvårtorna på morgonen  

Har du tagit något test eller väntar du och se om mensen kommer?
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-12-17 14:45:23 följande:
    jag väntar.... jobbigt som bara den :-/

Jo, tack jag vet ;) Har nu börjat få lite små ont imagen får se vart det leder.
  • Pepsi
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-12-17 15:44:30 följande:
    Lite OT... Men jag måste bara fråga. Heter det pergotime eller pregotime?? Eller är det två olika saker? Ser trådar om både pregotime och pergotime hela tiden... :p
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se

Heter pergotime, men jah trodde att det hete pregotime när jag starta tråden, men insåg senare att jag skrivit fel ;)
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-12-17 15:41:42 följande:
    Ska ni inte testa bara en lite snutt?:) nyfiken!

Väntar till onsdagmorgon, ska jobba två nätter nu så imorgon natt får jag hålla mig om tant röd inte kommit :)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)