• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

LängtansBlåaBlomma skrev 2012-12-30 01:44:06 följande:
    Jag har en fråga.
    Jag ska till gyn på VUL fyra dagar efter sista Pergotime-tabletten. Då ska vi se hur kroppen reagerar på dosen. Jag kan ju bli överstimulerad, eller så händer ingenting. Min sambo vill därför inte att vi har sex innan jag varit till gyn och kontrollerat, men jag är rädd att vi kanske missar ÄL då? Är det möjligt eller är det som han vill, klokast att vänta och se? Jag vill inte slösa bort en kur, samtidigt som jag också förstår vikten av att få gyns godkännande först.
    Hade ni sex före eller bara efter VUL (ni som gjort VUL efter Pergotime)?
    Tror inte att du kommer missa ägglossningen. Du ska vara där 4 dagar efter sista tabletten. Så fort går det inte!
    Sen ta det bara lugnt och se vad de säger på VUL:et och sen tat utifrån det.
    Ingen panik eller stress för till slut kommer du bara må dåligt av stressen och pressen som blir :)
  • Pepsi
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-12-30 15:45:04 följande:
    Det kanske är lite tidigt ändå ja. Killen ser flerbörd som en stor risk, men jag är lite förtjust i tanken på att få tvillingar även om jag vet att det är riskfyllt.
    Risken finns ju att det kan bli så. Men som jag och min sambo tänker...hellre två än igen alls..men nu blir jag ju inte överstimulerad så det blir en bebis om det nu blir någon....(känns som det är en evighet dit)

• Pepsi

Ville bara önska er ett gott slut och ett gott nytt år!
    Vi har mycket och se fram emot 2013! Snart föds "trådens" första bebis!  =)
    Och vi andra som inte lyckats lika bra detta år ser fram emot 2013 som vårat år!

Har höga förhoppningar om det kommande året!
    Hoppas ni får en trevlig nyårsafton!

• Pepsi
    elith skrev 2013-01-01 09:47:46 följande:
    Fick ingen rolig start på nya året, mensen kom som ett brev på posten imorse.. Men jag misstänkte nästan det jag förstod att vi missade äl den här gången.. Jaja nytt år nu och nya möjligheter! Gott nytt år på er!
    Tråkigt att ni missa det! Men som sagt nytt år nya försök! ;)
  • Pepsi

Jahopp, då har jag precis ringt till gyn.
    Skulle gjort det redan i mellandagarna och igår, men har känt mig så off.
    Men idag tog jag mig i kragen...så runt 13.00 ringer dom upp, så får vi se vad som händer utifrån det.
    Har ju fortfarande inte fått någon mens och inget plus. Men har lite mensvärk då och då, precis som om mensen skulle komma igång....Aja..får se vad de säger! :)

• Pepsi
    choklaa skrev 2013-01-03 15:43:08 följande:
    Vad sa dom pepsi??

Hon sa "vänta i en vecka till, om inget händer så hör av dig igen" Så jag blev inte så mycket klokare :(
  • Pepsi
    choklaa skrev 2013-01-03 19:44:25 följande:
    Pepsi: förlåt men vad är de för jävla idioter. Grrrrr blir förbannad. Vadå vänta en vecka till?
    Håller med! Jag vet inte vad jag ska vänta på. Enligt henne så kan det vara så att "gravid-hormonet" inte ökat...För det ökar inte så snabbt i början. Jag skulle vara i vecka 7 nu...och då känns det som om jag skulle fått ett plus.
    Men det kändes mest som hon satt o "hmma" och inte tog till sig det jag sa...men men...Gör dom inget nästa gång så tänker jag byta till den privata gyn som finns här istan. Likadant om jag känner att jag inte blir lyssnad på.
    Men jag har ju lite dov mensvärk och varannan dag...det är det enda jag har och gå på...Får snällt vänta..

• Pepsi
    choklaa skrev 2013-01-04 01:50:28 följande:
    Jag kan tyvärr inte utala mig om det elith.

Pepsi när det gäller hormonerna kan de stämma. Min mor testade positivt med mina syskon. Men efter att innan mig haft missfall och sen blev gravid ganska så snart efter så visade inte testen något. Samt att hon hade två genom blödningar. Så hon blev glatt överraskad när hon kände att det rör sig där inne hur är de möjligt. Vist förr hade man inte lika tillförlitliga stickor. Men det borde ha synts då det gjorde det med mina två äldre syskon samt med det missfallet hon hade två månader innan hon lyckades bli gravid igen. Så tanken har slagit mig att de kan vara så. När bebis fäste sig och första två veckorna hade jag också molningar och mens värk
    Då får jag hoppas att jag är som din mamma då :)
    Vi får väl helt enkelt se nästa vecka...usch nu är det inte roligt längre :P
  • Pepsi
    elith skrev 2013-01-03 23:14:50 följande:
    Är det fler här som upplever sina "mens dagar" kortare efter pergotime? I vanliga fall har jag haft mens ca 6-7 dagar och efter pergotime har jag haft ca 4 dagar .

Mina mens dagar kan varierea lite. Har fått för mig att mensblödingarna är lite olika beroende på om jag haft ägglossning eller ätit provera.
  • Pepsi

Jahopp fortfarande ingen mens...Känns som en evighet tills onsdag/torsdag då jag ska testa igen! Jäkla döötid!

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)