• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Mens på sista dagen med provera tabletterna! Skönt att inte behöva vänta på den så snart är det pergotimedags

• Pepsi
    magnoliaa skrev 2013-01-30 21:39:54 följande:
    Hej alla pergotimeare! En liten fråga till er om det går bra! Inne på tredje kuren pergotime nu men dag 18 ingen tillstymmelse till ägglossning. Första och andra gången hade jag dag 18 respektive 17, förra månaden hoppade jag över men fick spontan ägglossning dag 17 iaf! Men nu som sagt inte minsta tillstymmelse till positiva ägglossningstest! Tror ni det kan bero på att jag: A: Började på dag 6 istället för dag 5 som de tidigare gångerna, så den är förskjuten? B: Gått på soppdiet sedan 1 januari (xtravaganza) C: För att jag helt enkelt inte har någon ägglossning denna månaden? Varför jag börjar oroa mig redan dag 18 är för att sambon åker bort fredag morgon och kommer inte träffa honom förrän måndag kväll igen! Oerhört tacksam för lite feedback från er =)

Hej För mig var det ganska lika men sen kom en ägglossning lite senare dag 23. Så det kan ju hända. Kan tänka mig att det kanske kan bli någon dag sen om du bröjade dag 6 istället för dag 5. Tappa inte hoppet för det gjorde ja, men så hade ja ett test kvar och då visa det ägglossning Sen har min läkare sagt att ägglossningen kan utebli fast man anväder pergotime, det va inget ovanligt sa hon. Tappa inte hoppet! Men försök ligg lite på torsdag, det täcker ju några dagar framåt iallafall
  • Pepsi
    magnoliaa skrev 2013-01-30 22:03:55 följande:
    Tack för det snabba svaret! =) Nu känner jag mig lite mer hoppfull! Tar du/ni pergotime varje månad eller varannan? Hur länge har era doktorer sagt att ni ska pröva med pergotime innan ni går vidare till nästa behandlingsmetod?

Så lite så Jag ska väl ta tre till om jag räknar med den jag ska börja ta på söndag. Men jag har haft lite små trassligt på de senaste kurerna, så jag ska få pröva en spruta för att ägget med all säkerhet ska släppa....Sen vet jag inte vad som händer om det blir ivf för oss. Jag tar pergotime varje månad.
  • Pepsi

Då har jag fått tid för VUL på måndag...Nu börjar tankarna om att det kanske inte hinner och växa till sig...osv...Vi får helt enkelt se på måndag.

• Pepsi
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-02-05 16:04:58 följande:
    Har nån av er kombinerat aloe verajuice och Pergotime? Vill testa nåt mer för att öka chansen.

Har inte hört talas om att de ska öka chanserna....Vart har du hittat det tipset
  • Pepsi
    choklaa skrev 2013-02-05 18:37:39 följande:
    Pepsi: ingen bebis här än.
    Hih..Hur känns det? För nu kan väl bebisen komma när som? Om jag inte minns fel :D
  • Pepsi
    choklaa skrev 2013-02-05 18:53:51 följande:
    Pepsi: känns bra men jobbigt samtidigt. Hade extremt kraftiga värkar i lördags. Så jag höll på svimma av smärta så det skrämde upp mig lite. Har BF på torsdag. Men hoppas varje sekund på att bebis vill komma innan :) eller i alla fall under helgen. Maken är i väg måndag till fredag dagtid på super viktiga möten så de går ej att ställa in. Så jag är grymt nervös nu :)

Jag ska hålla tummarna för att h*n väntar tills helgen
  • Pepsi
    Alivia skrev 2013-02-06 10:17:20 följande:
    Jag köpte både aloeverajuice och en spikmatta efter min senaste mens på pergokur. Hade läst nånstans att det var bra för slemhinnan. Men när jag var hos gyn några veckor senare sa hon att ett ägg precis skulle släppa men att slemhinnan var för tunn. "Men gå hem och han samlag ändå" sa hon uppmuntrande. "man vet aldrig vad kroppen hittar på." Nu har jag ingen aning om huruvida aloeverajuicen hjälpte mig på något sätt, men i lördags, knappa två veckor senare, plussade jag! Har testat miljoner olika preparat under det senaste året och någonstans tror jag att det helt enkelt handlade om slump och inget mirakelmedel. Men om någon skulle fråga om jag tror på aloevera, så kan jag iaf inte säga nej :)

Grattis! Då kanske jag ska pröva det om det inte tar sig denna gång.
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)