• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Snosan- Jo det är sant, jag hoppas nästa blir kortare och den sista ;)

Emmie02 - Vad söt du är! :)
    Ska googla på det, och sen bestämma mig. Får se om mensen kommer igång för den är jäkligt trög och det har inte kommit något mer sen igår... Men antar att den kommer igång så småningom.
    Men om den mot all förmodan inte skulle göra det, väntar jag nog med tabletterna tills jag pratat med läkaren.
    Just nu har den inte kommit gång och det känns inte som man kan räkna en dag med lite blod på pappret för riktig mens...Hoppas att du och magen mår bra =) Kram!!

Choklaa . Jag har tänkt och byta, men ska föreslå VUL och blodprov efter kuren...Säger hon nej så ska jag kolla med vår privata gynmottagning om de kan ta emot oss istället.  =)

• Pepsi

Nu har läkaren ringt till mig. Har inte vågat ta några pergotimetabletter utan och ha pratat med läkaren först. Hon tyckte att jag skulle vänta med tabletterna tills hon har fått kolla upp hur det står till där inne Mest för att min mens inte varit som den brukar. Svaret på den sega väntan på mensen kan ha varit en dålig ägglossning. Så nu får jag ta det lungt en stund utan o räkna dagar o så Sen får vi se vad som händer...

• Pepsi
    Aj88 skrev 2013-01-15 19:49:27 följande:
    Min långa cykel visade sig vara en graviditet!! Heeeelt sjukt! Skulle in på ivf nu i januari!! Testade negativt på cd 37 och positivt på cd 45. Har inte fattat att detta har hänt efter flera års försökande!!! Hoppas bara den lille stannar kvar nu. :-/

Ojoj oj Grattis klart h*n ska va kvar!
  • Pepsi
    choklaa skrev 2013-01-15 20:44:38 följande:
    Pepsi: då hoppas jag och håller tummarna. När ska du till läkaren??

Dom hade ringt nu på morgonen och de kunde inte erbjuda någon tid nu!?! Så dom skulle skicka hem en tid så får vi se när det blir! Funderar starkt på o ringa privata gyn.
  • Pepsi
    Aj88 skrev 2013-01-16 08:26:27 följande:
    Pepsi; vilken vecka fick du missfall? Nån som vet om det är större risk för oss pcoare att få missfall?

Det var ett väldigt tidigt, men blödningarna kom inte förens i "vecka 6"
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2013-01-16 07:15:26 följande:
    Ta en månad och bara njut! man kan behöva det!

Samtidigt som der känndes okej igår så blev det lite drygare nu när de inte kunde "erbjuda någon tid nu" Tills jag vet vad det innebär så känns det lite klyvet...Men hela gejen är ju en enda bergodalbana!
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2013-01-16 11:23:58 följande:
    men va jobbigt att du inte fick en tid... jag hade nog blivit tokig då! 

Får se när jag får tiden annars så ska jag kolla med den privata gyn.
  • Pepsi

Det är ju inte ett år och första lyckade kuren blev det ju ett plus iallafall Från ingenstans ringde de och gav mig en tid på måndag Dom kanske har varit här inneoch tjuvläst

• Pepsi
    Renrot skrev 2013-01-17 21:41:55 följande:
    Jag blir helt tokig på min kropp. Jag trodde jag blev bättre efter operationen.. men inte. Började blöda sådär konstigt igen och grät som ett litet barn. Ringde gyn i måndags och dom gav mig tid redan samma dag, pga hur min sjukdomshistoria ser ut. Jag fick göra VUL igen, men inget konstigt syndes som vanligt. Dom tog även blodprov, och gyn frågade om jag sov dåligt och var nedstämd. Jag svarade ja och hon berättade att blodprovet visade att jag troligtvis också har sköldkörtelproblem. Jaha liksom.. Så jag fick tabletter som heter levaxin för sköldkörteln och skall troligtvis ta det hela livet ut. Hon sa att sköldkörtelproblem kan även visa sig genom menstruella problem och svårt att få barn. Så jag skall testa tabletter nu i en månad och ta nytt blodprov för att se om det blir bättre värden. Och blir även skickad till vårdcentralen för att utreda det vidare genom en riktig läkare.

Och för att jag skulle sluta blöda och testa att kicka igång kroppen lite så fick jag gulkroppshormon utskrivet igen (testade det 2 gånger för 3 år sedan men det funkade inte så bra). Så nu är jag blödfri en vecka iaf, sen kommer mensen igen vet jag.
    Jag visste sens tidigare att man inte skall ta gulkroppshormon om man blir gravid, så jag frågade om vi skulle skydda oss eller kunde köra på utan endån. Men hon sa rätt fram att det är nog inga problem med att vi kör på som vi brukar  - för hon tror endå inte att jag kommer bli gravid nu. Ibland är sanningen hård att höra.

Hoppas levaxinet hjälper, även om det skulle innebära att jag måste ta det livet ut.

Men en liten 2013 barn tvivlar jag på.. känns inte alls som att det kommer ske. Vet inte hur många tårar som jag fällt det senaste.
    Fy vad tråkigt att det ska va problem i kroppen hela tiden. Ibland undrar jag vad jag/vi gjort för ont för att behöva kämpa så här mycket! Och det går upp och ner!
    Jag hoppas verkligen att du får ordning på sköldkörteln!
    Förstår att det kommer en massa tårar! Låt dom bara komma! Och skriv av dig här så mycket du vill!
    Vi finns ju här för att lyssna och peppa.
    Ge råd kanske vi inte riktigt kan om vi inte varit med om samma sak. Men vi finns här!
    Tappa inte hoppet!
    Läkarna har ju haft fel förut och året har precis börjat! Lååångt kvar på 2013!
    Bamse kram till dig och upp med hakan! :)
  • Pepsi

Sitter här och funderar över om man ska kämpa för att få testa en trippelkur pergotime.
    Liksom vad är det värsta som kan hända, att man det växer till sig något extra ägg...(kanske fler) Men då är det ju bara och inte ha sex om det skulle va flera.

Jag ser det såhär...nu har ju inte mina dubbelkurer fungerat så kanske måste ha trippel...men hur ska man övertyga sin läkare om det?
    Jaja...Tänkte bara höra vad ni tyckte ....Och ni som ätit trippelkurer vad har orsakerna varit till att ni fått trippel?

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)