• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Alivia skrev 2013-02-06 14:44:03 följande:
    Tack! Jag håller tummarna för dig, med eller utan aloevera! :)
    Tack! Den här gången är det lite nervöst...Vet inte varför...men men.. Vi får se på måndag om något ägg växt till sig! ;)
  • Pepsi

Jaha...Vet inte ens om det är någon mer än jag kvar här som inte är gravid :P
    Jag har iallafall varit på VUL nu och det visade redan en äggblåsa på 20 mm.
    Så den här gången har jag sköt mig mer än väl :P

Ska ta något som heter perganyl...ikväll som ska hjälpa ägget och släppa. Så
    Är det bara och mysa på :)

• Pepsi
    Alivia skrev 2013-02-11 14:39:55 följande:
    Skitsamma, vi är ändå kvar och hejar! Heja, heja å hurra för det maffiga ägget! :)
    haha..Ja något positivt...Sen har ja ju tänkt på en sak...Jag är ju "TS" och vad skulle jag var för TS om jag inte var den sista att lämna skeppet :P haha...Tur att man kan ta det lite lätt nu :)
  • Pepsi
    Alivia skrev 2013-02-11 15:43:54 följande:
    Så sant som det är sagt. Hoppas hårt och intensivt att du snart får hoppa i sjön!
    Jag hade tänkt det iallafall ;)
  • Pepsi
    familjenl skrev 2013-02-11 16:41:07 följande:
    Hejsan!

Får jag hoppa in här? Har tjuvläst lite inlägg och förstår att de flesta i tråden redan blivit gravida (grattis!!) men jag kanske kan få göra dig Pepsi sällskap iallafall?

Vi har försökt få barn (vårt första) i ungefär 1 år och 3 månader. Började utredning i november och fick svar förra veckan att jag har PCO så nu kommer jag att få börja med pergo så fort mensen dyker upp. Kan tillägga att jag även har hypotyreos (problem med sköldkörteln) och det kan också ställa till problem i bebisverkstaden..  

Känner mig hoppfull och lite nervös inför pergo!

Och om det av någon anledning inte passar sig att jag hoppar in här så får ni gärna säga till - jag tar inte illa upp. :) Förstår att tråden pågått under en lång tid och att ni blivit tajta. 

Kram från mig 
    Hej!
    Klart du får göra mig/oss sällskap :)
    Vad spännande att du får börja med pergotimen.
    Kommer du få gå på kontroll och se så det växt till sig något? Eller ta blodprov efteråt?

Jag håller tummarna för att du inte ska behöva ät så många kurer. :)
  • Pepsi
    familjenl skrev 2013-02-11 17:54:05 följande:
    Tack för välkomnandet! :) 

Ja, det blir kontroll för att se hur äggen har växt och sen blir det blodprov efteråt för att se att ägglossning har skett.

Tack för det, det gör jag/vi med! Jag hoppas det blir rätt dos från början så vi inte råkar ut för ett sexförbud... :S

Hoppas det tar sig för er denna gången! Läste att det är ÄL-tid för dig! 
    Det var så lite så! Kommer finnas kvar i tråden så länge det finns tjejer som inte plussat. För det har jag lärt mig sen jag började med pergotime i maj, förra året. Är att man kan ha hur många vänner omkring sig IRL, och dom lyssnar, men det är inte riktigt samma sak som att prata med människor som går igenom precis samma sak.

Det är en berg och dalbana...Mycket jobbig väntan...men till slut ska det vara värt mödan :)

Det hade ju inte varit något vidare att få sexförbud på första kuren. Men du har egen ägglossning?

Ja, Jag ruvar just nu ;) Ska ta en spruta ikväll som hjälper ägget och släppa...får se hur det går :P

• Pepsi
    Emmie02 skrev 2013-02-11 18:13:23 följande:
    Hej tjejer och grattis till alla plus som blivit :) och pepsi denna gång hoppas jag att det är er tur och det låter verkligen lovande så håller alla två tummar jag har till er :) vill meddela att den 1feb föddes vad jag vet den första bebisen i tråden lilla Adam och snart hoppas jag att choklaa ska få träffa sin lilla också :) som sagt pepsi alla tummar hålls och alla kort verkar ligga rätt för er så nu hoppas jag verkligen på eran tur :) krams krams
    Ja, jag hoppas verkligen det! Det är ju bra förutsättningar iallafall. :)

Men guud har du fått din lilla? Grattis isåfall! Mår ni bra? Gick det bra?

Ja, jag håller tummarna för att choklaa snart får se sin lilla!

<3
  • Pepsi
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-02-11 20:02:58 följande:
    Vad roligt med bebisnyheter! En fråga till er, berättar ni för omgivningen att ni fått fertilitetsbehandling? Eller är det bara om det skulle komma på tal?
    Jag har berättat för en kollega, men hon jobbar jag inte med...Hon är mammaledig.
    Sen vet mina närmaste vänner (3 stycken) om det och min mamma.

Jag skulle nog kunna berätta för fler...men jag vet inte...Jag är lite knäpp och vill inte ha typ denna kommentar:  "Guuu vad roligt att ni äntligen är gravida...Ni som har försökt såååå länge"
    Jag vet inte varför, det är något jag känt hela tiden!
  • Pepsi

Nu är sprutan tagen och det gick fint...Visste bara inte att min sambo var spruträdd,
    Satte mig i soffan och skulle blanda till injektionsvätskan och fixade med nålarna. Och innan jag stack mig, så kollar jag bort emot honom och då sitter han med ena handen för ögat så han bara såg tvn,
    haha så söt han är, och varför har han inte sagt något? :P

• Pepsi
    Emmie02 skrev 2013-02-11 22:08:14 följande:

Japp han är här :) jo det gick jätte bra och vi mår toppen en snäll liten sovgrabb, iallafall än så länge ;)
    Men guu vad roligt. När hade du BF? Hade han bråttom? :)
    Skönt...Får nog njuta så länge det bara går av att han sover, om du inte har tur och fått en snäll och sovande son ;)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)