Hittade djurporr på min pojkväns dator
Anonym skrev 2012-04-21 17:47:29 följande:
Att känna sexuell eller annan likvärdig attraktion till individer utanför ens ras/art är inget nytt under solen. Ser heller inte problemet med detta. Likaså med pedofiler, nekrofiler och många, många fler -filer. Det är varken fel eller sjukligt. Däremot kan det uppträda som sjukligt pga störning, nedsättning eller direkt skada hos individen, precis som våldtäktspersoner.
Att däremot sätta fantasier och drömmar till faktiskt verklighet, där brister det. Hur vet man inte att djuret lider? Varför ska sexualiteten utgå från zoofilens förmänskligande av det icke-mänskliga djuret?
Tidelag, djurknulleri, bör vara ett straff utifrån grunden det finns inga klara belägg på konsensus.
Samma sak med barnknulleri. Ser inga hinder att någon är pedofil, absolut inte. Men praktiska skiljer sig oerhört. Den som närmar ett barn på sådana vis, har likartad beteendemönster som djurknullaren.
Sen kan jag inte förstå hur folk som dricker mjölk, äter ägg etc, har så svårt för djursex, men äter gärna hönsmenstruation och tuttvar från en ko (hur mjök hos kossor kommer fram bör nämnas... insemination, yay!).
Kan du sen förklara vad du menar med att zoofiler förmänskligar?
Ditt inlägg tolkar jag nämligen tvärtom, att det är du som är främmande för hur djur fungerar och att det är du som förmänskligar djuren.
Jag vill att du kommenterar punkt 1-6 och delger oss dina förslag på lösning på den beskrivna problematiken.