Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?
Hur mycket ansvar tar ni över era styvbarn? Vad är rimligt när man bor tillsammans? Delar ni på allt ansvar såsom köra till dagis, lägga barnet osv.
Hur mycket ansvar tar ni över era styvbarn? Vad är rimligt när man bor tillsammans? Delar ni på allt ansvar såsom köra till dagis, lägga barnet osv.
Jag och min sambo delar på allt med barn och ekonomi, funkar bäst för oss.
Jag lämnar om jag börjar senare och hämtar om jag slutar tidigare. Han nattar och jag tar mornar.
Vi har bägge barn från tidigare förhållanden som vi har vv, samma veckor.
Skulle aldrig göra skillnad fysiskt på våra barn, sen vad man känner i hjärtat är en annan sak. Mina sitter ju där vad som än händer medans hans vippar lite fram och tillbaka beroende på gnäll och trams. Inget jag visar, alla får gonatt pussar och mys. Faktiskt väldigt skönt för det känns bäst i hjärtat att dom accepterar vår situation, har bara bott tillsammans i 2,5 år.
Tar inget ansvar, förutom att jag i praktiken betalar underhållet eftersom vi har gemensam ekonomi och min mans inkomst inte räcker ens till "hans del" av mat och boende. Försöker däremot stötta min man i kontakten med exet och barnet eftersom det inte är problemfritt på något vis. Han får ta många smällar, men jag försöker peppa honom att ändå ringa barnet, bjuda hit henne eller annat.
Kan erkänna här att jag mest tycker det är besvärligt att han har barn sen tidigare eftersom exet ställer till så mycket konflikter i vårt liv och maken mår dåligt av dom. Skulle aldrig drömma om att visa det för barnet däremot. Men det gör mig ont att se min man må dåligt av situationen och det är honom jag älskar!
Föräldrar får dela på ansvaret över sina barn, hur de lägger upp det är helt upp till dem.
Jag delar ansvaret med pappans och mina gemensamma barn genom att bo och dela tiden hyfsat lika under dagarna och han delar ansvaret över sitt barn sedan innan med mamman till barnet genom att dela upp vem som ska ha vilka dagar.
Funkar jättebra tycker jag
När bonus är här tar jag lika stort ansvar för honom som för mina egna barn. Vi är ju en familj!
Tar inget ansvar alls, det enda jag gör är att tvätta och laga mat till alla. Hans barn är hans bekymmer. Är det extremt nödvändigt med tex hämtning gör jag det. Men i första hand är det biomamman som får ta barnet