Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?
Hur mycket ansvar tar ni över era styvbarn? Vad är rimligt när man bor tillsammans? Delar ni på allt ansvar såsom köra till dagis, lägga barnet osv.
Hur mycket ansvar tar ni över era styvbarn? Vad är rimligt när man bor tillsammans? Delar ni på allt ansvar såsom köra till dagis, lägga barnet osv.
Jag lägger mig inte i vad mitt ex gör med sitt liv (om de inte är något uppenbart skadligt för barnet) så vilken roll bonusmamman har i deras familjekonstellation anser jag mig inte ha med att göra över huvud taget. Det får de lösa enligt eget huvud.
Lika mycket som min man, allt som en riktig mamma gör, jag älskar henne men tyvärr inte lika mycket som mitt eget men gör så klart ingen skillnad på dom. Jag kom in i bilden när hans dotter var 3 och mamman träffar aldrig sin dotter utan ringer en gång var 4de månad.
Min sambo (pappan) tar det största ansvaret kring barnen.
Visst hjälps vi åt med vissa grejer och jag ställer upp om det krisar, men det är han som har huvudansvaret.
Jag är en extra vuxen för barnen och ställer upp på dem när de behöver/vill,
men jag beter mig inte som att jag är en extra förälder, de har redan två till det...