Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?
Hur mycket ansvar tar ni över era styvbarn? Vad är rimligt när man bor tillsammans? Delar ni på allt ansvar såsom köra till dagis, lägga barnet osv.
Hur mycket ansvar tar ni över era styvbarn? Vad är rimligt när man bor tillsammans? Delar ni på allt ansvar såsom köra till dagis, lägga barnet osv.
Jag och min make bor ihop sen 9 år och han har 2 flickor i tonåren. från första stund funkade det mellan mig och hans barn. De sa att de älskade mig redan efter en kort tid och det var ömsesidigt. Tyvärr blev det ohållbart då deras mamma krävde av dom att de ABSOLUT inte fick säga att de faktiskt älskar mig..Deras lärare i skolan var glada att jag fanns i deras liv och var en bra bonusmamma som engagerade mig i barnen, gick med på skolmöten, avslutningar och konfirmation. Ena dottern flyttade till oss på heltid under 1,6 år och under den tiden gjorde mamman ALLT hon kunde för att hon skulle flytta tillbaka till henne och då på heltid. Vi hade växelvis innan. Till slut orkade hon inte mer och med löfte att få hela underhållet som FICKPENG valde hon att flytta till sin mamma och hennes sambo. fast hon sa till alla myndigheter att dottern flyttat flera månader bakåt, så hon kunde sko sig på några månaders retroaktivt underhåll och barnbidrag. Där stod vi med skägget i brevlådan och allt umgänge med barnen är nu borta. De valde sin mamma och vi kan bara läsa bloggarna där de skriver lögner om pappan och mig..Allt för att behaga mamma som ALDRIG velat samarbeta. Men under tiden vi hade 2 barn i familjen så tyckte jag om att få vara en FAMILJ. Vi bråkade ALDRIG i vår familj, och vi lyssnade på barnen och betedde oss vuxet. Jag brukade åka med ena dottern till sin basket-träning och titta på under tiden och sen köpte vi alltid en varsin baguette. Fin tid tillsammans alltså.
pappan var så himla glad att jag och hans barn gillade varandra och vi kände där att vi var världens lyckligaste familj. Men det är ett tag sen nu och vi har ingen aning om vad som händer i deras liv. Till och med skolorna har slutat höra av sig till pappan. En mamma som har talets gåva ÄR mäktig. Ena dottern gick på psyk och till dom hade hon sagt att pappan var DÖD...de hade medicinerat dottern med massa starka mediciner UTAN att få ok av pappan. chefen tyckte vi skulle anm,äla dom för tjänstefel och de fattade att de blivit lurade av mammans svammel. Den nivån ligger det på tyvärr. jag tycker fortfarande om mina bonusar men jag är samtidigt less på att få skit via bloggarna
Usch vilken sits ni sitter i :(
Det varierar hur mycket ansvar bonusföräldrar tar, men det är absolut inte självklart att bonusföräldrar ska ta föräldraansvar. Vuxenansvar ja, men det är en annan sak.
I övrigt gör varje familj det som passar bäst för den.
Min man tar hand om mina två barn sen innan lika mycket som vår gemensamma, jag jobbar kväll rätt ofta och då är det han som hämtar, ger dom middag och lägger dom.
Han gör ingen skillnad på barnen alls, Självklart älskar han sin dotter mest i hjärtat men han skulle aldrig göra skillnad på dom.
Förra sommaren tog han alla tre barnen på semester en vecka med sina föräldrar när jag var tvungen att jobba.
Kan inte tänka mig en bättre "styvpappa" än honom :)
Jag går inte ens ut med andras hundar.
Vi delar på ansvaret när det gäller alla barn.