Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?
Hur mycket ansvar tar ni över era styvbarn? Vad är rimligt när man bor tillsammans? Delar ni på allt ansvar såsom köra till dagis, lägga barnet osv.
Hur mycket ansvar tar ni över era styvbarn? Vad är rimligt när man bor tillsammans? Delar ni på allt ansvar såsom köra till dagis, lägga barnet osv.
Vilken tur att mitt ex är en jättebra pappa till våra gemensamma barn OCH till min dotter. Hon har en annan biologisk pappa som inte finns med öht så sen hon var 2 år (är 9 år idag) har han varit hennes pappa och han fortsätter vara det även efter våran separation. Han har henne på precis samma sätt som våra gemensamma och gör ingen skillnad mellan barnen! Alla 4 barn är hans barn i hjärtat och han gör ingen skillnad på att hon har lite andra gener än de andra barnen.
Jag och min sambo har barn åt olika håll båda två. Jag lämnar oftast min dotter på dagis. Men det är väl mest för att jag har närmare till mitt jobb. Som i morse när jag var tvungen att börja jobba mycket tidigt (innan dagis öppnar) så lämnade självklart han. Inga problem alls.
Hans barn bor långt härifrån. Men jag kan lika gärna åka och hämta/lämna (många timmar bil) dom själv, medan han ev jobbar eller snickrar hemma. Jag tar ut fl för att hans barn ska kunna vara här längre tider om min man måste jobba. Jag skjussar till kompisar, köper kläder till dom, lördagsgodis osv.
Jag är själv särbehandlad som barn och vägrar låta hans barn bli särbehandlade. Det är inte deras fel att deras föräldrar har gått ifrån varandra.
Jag kommer aldrig kunna älska hans barn som jag älskar mitt egna. Men jag respekterar dom, för dom underbara barn som dom är
man hjälps åt med allt när man bor ihop.... ge å ta finns det nåt som heter men tyvärr verkar inte så många förstå det.
Jag behandlar alla mina barn lika. Har en bio sedan tidigare förhållande bor vv, en bonus vv, en bio med nuvarande sambo på heltid o en till på väg.
Den stora skillnaden mellan nr 1 och 2 jämfört med trean är ju att jag inte har något direkt ansvar de veckor som inte är mina och att det finns andra parter man ibland behöver sammarbeta med.
Men i vardagen är det ingen skillnad mellan barn och barn.