• BFmars2012

Blev du undersökt på efterkontrollen?

Var på efterkontrollen idag, och var helt inställd på att bm skulle undersöka mig. Men det gjorde hon inte, sa att det gjorde de bara om man hade besvär. Så nu undrar jag om det är lika för alla eller om de har olika rutiner på olika ställen?

• Svar på tråden Blev du undersökt på efterkontrollen?
  • Vit Lilja

Jag hade en jättesvår förlossning där både jag och pojken höll på att stryka med. Efter 6 månader så ringde jag mvc för att fråga om jag inte skulle på efterkontroll. Svaret jag fick var "Hur gammal är bebisen? 6 månader? Nä, då är det nog ingen fara. Ring om du börjar må dåligt". När jag svarade att jag fortfarande har problem att sitta och att jag inte kan gå längre promenader svarade hon "Livet förändras när man fött barn"

Har 0 och ingen tro på sjukvården längre, tyvärr   :(

• Zara10

Gjordes ingen på mig heller då jag inte hade några problem efter förlisningen !

• Zara10

Förlossningen ska det ju stå :) (iPhone kan inte stava )

• 010306

Jo men det var nog mest för att jag satt in spiral samtidigt , hade dock inga problem eller oro

• tipp75

Har fått en undersökning med automatik efter båda förlossningarna. Andra förlossningen var busenkel och jag hade inga "men" eller komplikationer men barnmorskan ville ändå kolla så att allt såg bra ut.

• junilycka

Jag fick min efterkontroll hos läkare istället för barnmorska (akut snitt och svår havandeskapsförgiftning) och hon undersökte mig. Borde inte de som haft vaginal förlossning i första hand gynundersökas frågar jag mig??

• Mariohn
    Vit Lilja skrev 2012-04-27 12:36:54 följande:
    Jag hade en jättesvår förlossning där både jag och pojken höll på att stryka med. Efter 6 månader så ringde jag mvc för att fråga om jag inte skulle på efterkontroll. Svaret jag fick var "Hur gammal är bebisen? 6 månader? Nä, då är det nog ingen fara. Ring om du börjar må dåligt". När jag svarade att jag fortfarande har problem att sitta och att jag inte kan gå längre promenader svarade hon "Livet förändras när man fött barn"

Har 0 och ingen tro på sjukvården längre, tyvärr   :(
    Kära nån här kommer ett typexempel på människor utan känsla för personligt ansvar. Om du har besvär får ju DU söka vård. Du kan inte vänta dig att vårdpersonalen som redan är under enorm press ska avsätta timmar till att ringa runt och fråga folk hur de mår. Vill man ha vård kontaktar man vården. 
  • En Ängel

Det enda dom gjorde på mig var att kolla blodtryck och frågade om jag hade funderat på preventivmedel. När jag sa att jag fortfarande hade ont tig hon ett urinprov. Dåligt tycker jag

Svar på tråden Blev du undersökt på efterkontrollen?