Vit Lilja skrev 2012-04-27 13:25:39 följande:
Oj då, här har någon tydligen vaknat på fel sida. Ledsen att jag gjorde dig upprörd. Klart man har et personligt ansvar, men eftersom 2 st läkare, 2 barnmorskor och en psykolog betonade hur viktigt det var att jag skulle gå på efterkontrollen efter 2 samt 8 veckor och att jag bara skulle avboka tiden i absoluta nödfall trodde jag att dom skulle ta det på större allvar. När jag ringde när lillen var 3 veckor svarade dom att dom hade fullt upp och att dom skulle kalla mig så fort dom hade tid.
JAHA OCH? De gjorde inte det och du ringde inte och påminde om det trots att du fått veta hur viktigt det var?
konkelbär skrev 2012-04-27 13:27:52 följande:
Märker man inte sådant själv?
Nej det behöver man inte alls märka. Många kvinnor vet inte vilka uskler som sitter var och det är inte lätt att upptäcka om en muskel där nere inte fungerar som den ska. Kan du redogöra för alla muskler i ditt underliv? Det är ett ganska stort problem att så många kvinnor inte känner till hur de ska knipa rätt och med vilka muskler de styr olika saker.
Men du vet ju. Så kör hårt. Vilka muskler har du, vilken funktion fyller dem och vart kan du hitta dem?