• Anonym

Hemligt nummer. Svarar du?

Jag har flertalet vänner som aldrig svarar i telefonen om det är hemligt nummer. Är detta vanligt?
    Ni som inte svarar, vad är ni så rädda för? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hemligt nummer. Svarar du?
  • Anonym

Enda gången någon med hemligt nummer ringer mig är det sjukvården, och då väntade samtal. Vilka mer ringer med dolt nummer?

Däremot kan jag låta bli att svara om det är något nummer som jag misstänker är telefonförsäljare.

• Coyote

Jag kan inte rösta, jag svarar inte alltid i telefonen, men det är troligare att jag svarar på dolt nummer än att jag låter bli. Oftast är det ju sjukvården eller liknande och då är det ett väntat samtal. Men jag svarar inte alltid när kompisar ringer heller, om jag känner att jag inte har ork eller tid att prata just då. Och jag svarar inte om jag misstänker telefonförsäljare.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-01 19:24:06 följande:
    Enda gången någon med hemligt nummer ringer mig är det sjukvården, och då väntade samtal. Vilka mer ringer med dolt nummer?

Däremot kan jag låta bli att svara om det är något nummer som jag misstänker är telefonförsäljare.
    Jag har hemligt nummer för att slippa försäljare och så vidare, funkar jätterbra men många av mina vänner är svåra att få tag på just för att jag ringer med hemligt nummer. 
  • Rumpelstiltskin

Röstade på att jag svarar om jag väntar samtal. Har sedan många år haft stora problem med att ringa och att ringa andra... Det är nu mer som jag klarar av att svara i telefon om jag vet att det t.ex. är försäkringskassan som ska ringa.

Annars får min sambo svara, det är bara min närmsta familj jag har noll problem att prata med. Kompisar, svärmor eller andra släktingar - då får sambon svara.

Mamma till Vincent - 08, Ellen - 10
  • Jennie med ie

Om jag inte väntar samtal så svarar jag oftast inte, är det nåt viktigt får de prata in nåt... De allra flesta gånger jag valt att svara har det varit försäljare eller marknadsundersökningar och liknande och det roar mig inte det minsta.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-01 19:27:36 följande:
    Jag har hemligt nummer för att slippa försäljare och så vidare, funkar jätterbra men många av mina vänner är svåra att få tag på just för att jag ringer med hemligt nummer. 
    Ok. Du kan inte skicka ett sms innan och tala om att du ringer upp?
  • lövet2

Ja, jag svarar alltid i telefonen. Är det hemligt nummer, så är det troligen tandläkare eller läkare som ringer.

• Mariohn

Absolut. Antingen är det sjukvård eller Dagis som ringer. Eller så är det någon telefonförsäljare och det hoppas jag alltid på. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-01 19:31:17 följande:
    Ok. Du kan inte skicka ett sms innan och tala om att du ringer upp?
    Det gör jag, men varför ska jag behöva?
    Vad är så farligt med att svara vid hemligt nummer? 
  • Mariohn
    Anonym skrev 2012-05-01 19:55:42 följande:
    Det gör jag, men varför ska jag behöva?
    Vad är så farligt med att svara vid hemligt nummer? 
    Äh folk har väl sina anledningar? Ett gammalt X som terrar och som man inte ens orkar snäsa av? Själv är jag alltid orolig att det ska vara polisen. Det är så jävla jobbigt. 
Svar på tråden Hemligt nummer. Svarar du?