Anonym skrev 2012-05-05 20:12:07 följande:
Enkelt man lägger bort sina känslor och egna ideer och tiittar bara på ungens bästa man har barnets bästa i centrum hela tiden och ser man inte det då funderar man över hur man skulle råda en vän om den stod i samma sits och bad om råd. Men man ser aldrig till sina egna känslor och tänker att jag vägrar ug för det är bäst för mig för jag vill inte vara i samma rum osv sånt får man sätta sig över
Enkelt att tvinga en storgråtande femåring till fyra veckor med en pappa hen inte träffat alltför många gånger?
Enkelt att vara bussig och träffa pappan och barnet för en stund i pulkabacken. Vips har pappan tagit hissen upp i tiovåningshuset med ettåringen och hunnit in i lägenheten. Innan du fått tag i en hiss och kommit efter är de inlåsta i lägenheten, pappan ropar att barnet sover och inte får störas.
Efter tio dagar får du tillbaka ett ängsligt barn som rantar efter dig vartenda steg du tar i tvårumslägenheten - livrädd att tappa dig ur sikte...
Enkelt att höra av pappan i telefon att han låtit er tvååring gå till badstranden med sn halvbror, 10, som du vet är en riktig badkruka (i det fallet stoppade badvakten dem - kusin med den vattenrädde - det vet du inte när du sitter långt därifrån).
.