• Anonym

Är det WT att bo i hyesrätt?

Jag tycker det är lite WT att inte ha ett eget gods ala Downton Abbey. Är man inte brittisk aristokrat är man WT.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 21:46:03 följande:
    Jag tycker det är lite WT att inte ha ett eget gods ala Downton Abbey. Är man inte brittisk aristokrat är man WT.
    Kan bara hålla med.
  • Anonym
    Anonym (stockholmare) skrev 2012-05-17 22:30:48 följande:
    va??? Vad är det här för konstig fråga. Nej, man är inte främst WT om man bor i hyresrätt - man är bara JÄVLIGT GLAD!
    Jag har bott i BR , i villa och hyresrätt.

En sak är säker hyresrätt är oslagbart.

Villa: bara en massa måsten hela tiden året runt, oförutsedda kostnader
    dyker upp vid de mest olämpliga tillfällen   

BR:
    En massa konstiga regler som gamla gubbar bestämt.
    Man äger sin lägenhet men ändå inte, också där en massa fix, dyrt och
    absolut inte värt det

• Anonym
    Fabella skrev 2012-05-17 22:46:40 följande:
    Själv skulle jag aldrig vilja bo i en hyresrätt. Jag vill kunna renovera o greja som jag vill. Jag vill inte behöva tjata på någon värd om en vettig ugn eller spis.

Dessutom kan jag aldrig få tillbaka en krona om jag vill flytta från en hyresrätt. Med en bostadsrätt kan man själv renovera och därmed öka priset på sin lägenhet och göra en vinst när man väljer att flytta. En stor del av pengarna jag betalar för min lägenhet kommer jag att få tillbaka den dagen jag säljer. I en hyres skulle det kännas som att jag spolade ner mina pengar i toaletten.
    Då glömmer du med flit kanske att en hyresrätt kan ge grova pengar om man använder den som inbyte. Där fick ni för era renoveringar :P
  • Anonym

ehh..jag bor i storastan..hyra 9000:-,själv. Pissvårt att få tag i:) så..nej.
    Trodde WT bodde i skabbigt hus på landet:P Bodde i bostadsrätt tidigare..orka med alla regler och möten;) 

• Anonym
    Fabella skrev 2012-05-17 22:54:44 följande:
    Vadå fick för våra renoveringar? Vad är det för ton??? Har jag varit otrevlig mot dig kanske? Jag beskrev bara varför jag har valt att bo i en bostadsrätt?
    Vad är det för TON du tar dej?????
    Ömma tår så ini helsike.
    Jag bara beskriver att det inte är att "spola ner pengarna i toaletten" med att bo i hyresrätt så jag fattar att du känner dej blåst och bara måste skjuta brevbäraren. :P
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 22:57:10 följande:
    ehh..jag bor i storastan..hyra 9000:-,själv. Pissvårt att få tag i:) så..nej.
    Trodde WT bodde i skabbigt hus på landet:P Bodde i bostadsrätt tidigare..orka med alla regler och möten;) 
    Visst är det så.
    Man får inte en HR ens LÅNGT ute i förorten utan att ha köat i minst 10-20 år.
  • Anonym
    Fabella skrev 2012-05-17 23:10:56 följande:
    Jag känner mig inte ett dugg blåst eftersom att jag kommer att tjäna 200000 på min lägenhet den dagen jag säljer. Undrade bara varför du hade behov av att vara missunnsam.
    Missunsam? Håhåjaja. Hahaha
    Jag kommenterade din oerhört låga toa-kommentar och nu tar du illa upp så att du håller på att spricka när du märker att man kan tjäna lika mycket utan att behöva renovera ett dugg. :P

200 000 är btw kaffepengar om man jämför det man kan tjäna på att byta in en HR i stan mot en villa längre ut. :P
    SORRY! Nu trampade jag visst på de ömma tårna igen
  • Anonym
    Fabella skrev 2012-05-17 23:17:36 följande:
    Men lägg ner! Jag bryr mig inte om vad du tjänar. Jag skrev att JAG känner att jag spolar ner pengarna i toaletten. Vad du tycker är en annan femma.

Dessutom är det väldigt kul att renovera och skapa sin egen stil hemma. Jag är inte så mycket för den sterila känslan som finns i hyresrätter för det mesta.
    Men kamma till dej du hugger som en kobra.
    Missunsamheten när den visar sitt fulaste ansikte!
    Du skriver i ett öppet forum och får tugga i dej att andra bemöter dina inlägg oavsett vad du skriver att känner. Vill du inte ha svar kan du skriva i din blogg.
    Eftersom du skryter med hur mycket du tjänar får du tugga i dej att jag berättar samma sak.
    För att möta dej på din nivå: jag är inte intresserad av vad du är intresserad av så sluta skriva om det.
  • Anonym
    Jättekul skrev 2012-05-17 23:22:16 följande:
    Så funkar det inte hos de flesta stora privata värdarna i Stockholms innerstad iaf. Här får man renovera bäst man vill. Vi får kakla i kök och badrum, Lägga klinkers. Sätta upp väggar etc. När det gäller våtutrymmen måste vi ha en auktoriserad firma. De är bara glada över att man gör det själva. Dessutom blir det inte mer än den årliga höjningen av hyran då på drygt 2%.
    Vi får rabatter på hyran och dessutom avdrag i en klumpsumma om vi visar upp kvitton på renoveringar.
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?