• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Anonym (ALLA)
    Anonym (?) skrev 2012-05-19 10:40:34 följande:
    Ojojoj vad många personer med låg inkomst, låg ambition i livet, taskig hygien och övervikt det finns som bor i hus! Kolla bara in de billigare bostadsorterna så skall du nog få se  
    Så sant! 
  • Anonym
    Anonym (d) skrev 2012-05-19 09:58:42 följande:
    ts, finns det något WT som inte bor i hyresrätt? Jag tror att det är sällsynt att ett WT bor i br eller hus.
    Att använda begreppet WT är WT i sig eftersom det visar på en extremt låg utbildningsnivå.
    Likaså att man sätter ord på sina fördomar.

WT bor i husvagnar i USA och det finns det rätt många av, i Sverige existerar det öht inte UTOM i huvudet på de som försöker göra sig bättre än vad de är.
  • Anonym

Varför skulle det vara WT att hyra sin bostad?

• SladdispåG
    Anonym skrev 2012-05-19 11:13:07 följande:
    Att använda begreppet WT är WT i sig eftersom det visar på en extremt låg utbildningsnivå.
    Likaså att man sätter ord på sina fördomar.

WT bor i husvagnar i USA och det finns det rätt många av, i Sverige existerar det öht inte UTOM i huvudet på de som försöker göra sig bättre än vad de är.
  • Anonym (hus på landet)

Ja, jag har känt familjer som jag ansett vara WT som bott i hyrda hus på landet. Skälet till att de hyrt istället för köpt har varit att de inte kunnat få lån pga betalningsanmärkningar. Jag talar då om hus som skulle kostat minde än en etta i Sthlm att köpa. Dessa personer har då lagt ut mycket mer på hyra än vad det skulle kosta i månadskostnad att betala ett huslån.  Det har varit familjer med många barn och dåligt betalda jobb och utan chans att förbättra sina omständighter pga låg ambitionsnivå.

Att bo i hyresrätt i en större stad där en lägenhet kostar multum är inte WT.

• Anonym (Är det sant?)
    Anonym (hus på landet) skrev 2012-05-19 12:20:37 följande:
    Ja, jag har känt familjer som jag ansett vara WT som bott i hyrda hus på landet. Skälet till att de hyrt istället för köpt har varit att de inte kunnat få lån pga betalningsanmärkningar. Jag talar då om hus som skulle kostat minde än en etta i Sthlm att köpa. Dessa personer har då lagt ut mycket mer på hyra än vad det skulle kosta i månadskostnad att betala ett huslån.  Det har varit familjer med många barn och dåligt betalda jobb och utan chans att förbättra sina omständighter pga låg ambitionsnivå.

Att bo i hyresrätt i en större stad där en lägenhet kostar multum är inte WT.
  • Suneboll

Hyresrätt e kanon :0) Bara bott i hyresrätt innan vi flyttade till hus. Det är det mest praktiska boende man kan ha...du behöver bara betala din hyra och har inga oförutsedda utgifter för renoveringar och saker som går sönder. Man behöver inte lägga ett skit av sin fritid på att fixa el renovera el kolla efter nya saker för det är bara att lyfta telefonluren om nått går sönder som kyl o frys o så kommer det nån med nytt. Hyreslägenhet är ett fantastiskt sätt att bo för den som vill göra annat på sin fritid...och som sagt tid är pengar!

• GangsterKermit

Varför skulle det vara på det viset? När den största andelen människor i Sverige bor i hyresrätter.. Tror Ingen bryr sig om vilken status det är att bo i hus eller hyresrätt längre. Då många tycker det är mer praktiskt att bo i hyresrätt ibland då man slipper att betala saker om det gå sönder och det är billigare att bo i en hyresrätt på det viset.

Du är allt jag har önskat mig ♥
  • Maybe
    Suneboll skrev 2012-05-19 12:33:46 följande:
    Hyresrätt e kanon :0) Bara bott i hyresrätt innan vi flyttade till hus. Det är det mest praktiska boende man kan ha...du behöver bara betala din hyra och har inga oförutsedda utgifter för renoveringar och saker som går sönder. Man behöver inte lägga ett skit av sin fritid på att fixa el renovera el kolla efter nya saker för det är bara att lyfta telefonluren om nått går sönder som kyl o frys o så kommer det nån med nytt. Hyreslägenhet är ett fantastiskt sätt att bo för den som vill göra annat på sin fritid...och som sagt tid är pengar!
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?