• Pippis mamma

Terry Evans

Har någon av er varit på en seans med Terry Evans och vad tyckte ni i så fall? Jag har inte varit på någon seans än men jag funderar på att gå och lyssna på honom. Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?

Sköt om er!

• Svar på tråden Terry Evans
  • calle555

"Calle555: Är du nu inne och sabbar ännu en tråd."

Trådstartaren frågar "Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?" och jag svarar. Varför ska just min åsikt om Terry Evans förtryckas?

"Vissa saker som sagt kan du inte gissa dig till hur hårt du än försöker, och vissa händelser kan du inte gissa eller bluffa dig till."

Jodå, Terry Evans är jätteduktig på att bluffa. Han har det som yrke. Det är iofs inget fel med det i sig. Det finns många magiker som tjänar pengar på att bluffa, men de är ärliga med att det bara är bluff och de parasiterar inte på människors sorg.

"Men skeptiker är ofta väldigt rädda människor, rädda för förändring."

Du har fel. Jag tycker att det vore jättehäftigt om man kunde tala med de döda.

"Men många skeptiker blir omvända när dom faktikst fattar att vissa människo öden inte går att gissa sig till."

Skeptiker blir omvända av korrekt utförda tester. Punkt.

• Gossensmamma32

calle: Jag har inte fel, det vet jag med stor säkerhet..

Sorry för dig så är Terry ingen bluff, den som har träffat honom vet det, speciellt dom som har blivit hjälpta av honom.

• calle555

milk:

"Ja Ja vad säger man, att calle 555 alltid ska lägga sig i !!!!"

Vill du också förtrycka min åsikt?

"Det blir alltid fullt hus när han är här i sundsvall, typ 400-500 personer kommer och tittar på honom."

120 kronor per person ger 48000. Om man drar av lokalhyra, lön till tolk och reskostnader så blir det en nätt lite förtjänst för att parasitera på människors sorg i några timmar. Lägger man till det att en hyggligt stor del av publiken troligen bokar privatsittningar, så förstår jag att Terry inte är så sugen på att testas vetenskapligt. Humbug lönar sig ju.

• calle555

mogreta:

"Den här Hans Isaksson som skrivit artikeln om hur ett medium jobbar, har nog inte så mycket kunskap i området själv."

Ptja, Hans Isaksson är läkare, men artikeln är en bearbetning av Ray Hymans artikel "Guide to Cold Reading".

www.skeptics.com.au/articles/coldread.htm

Det intressanta med Ray Hyman är att han betalade för sin skolgång genom att jobba extra som spåman. Han är idag professor i psykologi. Om det är NÅGON som vet hur de här saker fungerar så är det han.

paranormal.se/topic/ray_hyman.html
    en.wikipedia.org/wiki/Ray_Hyman

• Gossensmamma32

Calle: För att man är läkare innebär det inte att han vet allt om medium väldigt svårt att tro han vet något alls om det.

Ja och Ray Hyman var då en bluff, Men som sagt det finns många klåpare inom alla yrken.

Så för att han var en kålpare, så är inte alla andra det. Men att tro på någon som har lurat folk vissar ju att du inte har något att komma med....

• calle555

Gossensmamma32:

Ray Hyman är professor i psykologi och medgrundare av www.csicop,org. Han har ägnat sitt LIV åt att undersöka om, hur och varför folk blir lurade. Man kan fråga sig om det finns någon i världen som kan mer om de här sakerna. Faktiskt.

www.csicop.org/si/2004-03/ray-hyman.html

• calle555

Gossensmamma32:

Läs nu artikeln ovan. Du avfärdar fel person om du avfärdar Ray Hyman. Jag lovar dig.

PS
    Att han försörjde sig som spåman som student må ha varit omoraliskt, men det gav honom ovärderlig kunskap om hur lurendrejeri fungerar och han har definitivt sonat sitt brott.
    DS

• nojjan

calle555 - Du är så tråkig när du håller på så....

• calle555

nojjan:

"Du är så tråkig när du håller på så...."

Är det roligare att bli lurad på pengar av Terry Evans?

Svar på tråden Terry Evans