• Pippis mamma

Terry Evans

Har någon av er varit på en seans med Terry Evans och vad tyckte ni i så fall? Jag har inte varit på någon seans än men jag funderar på att gå och lyssna på honom. Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?

Sköt om er!

• Svar på tråden Terry Evans
  • oOoJOYoOo

OJ såg att jag skrivit fel där skulle ju vara sasserson inte lishe...förlåt!

Trevlig Lördag!

• calle555

jippie, 029, lishe och mem har sagt det som behöver sägas.

Som det främsta bland jämlika väljer jag dock att lyfta fram följande, sagt av mem:

"Jag tycker att du _ska_ engagera Terry Evans _personligen_ i det här ärendet. Det skulle vara roligt att höra vad han hade att säga."

• lishe

oOoJoyoOo: aha ok.....jag blev lite förvirrad där......funderade över vad jag skrev egentligen

• calle555

Ett av inläggen i den här tråden kunde tydligen tolkas som en uppmaning till piratkopiering. Så var det inte menat, men här kommer en FÖRTYDLIGAD version:

Gossensmamma32:

"Parasiter är väl ändå folk som inte kan vara öppna för något så naturligt som att ha kontakt med andra sidan."

Kan du förklara vad du menar med det?

"Bara för att du sover för det, ja just set alla kan se men vissa väljer att sova för deras innre kraft som nästan alla människor har, troligen fler av dina såkallade forskare, men dom vågar väl inte säga så mycket för att dom inte vill bli distikerade."

Distikerade? (Nej, jag klagar inte på din stavning. Jag förstår faktiskt inte vad du menar.)

"Och de flesta medium jag har snackat med tar oftast inte betalt av sörjande människor utan hjälper ofta till utan ett öre."

Om det är något som är viktigt när det gäller älskade människor som gått hädan så är det att hedra deras minne. Medium lägger falska ord i munnen på djupt sörjda människor och förvränger vår bild av dem. Det är faktiskt riktigt snaskigt, vare sig man som Terry Evans blir snuskigt rik på det eller ej.

Om du har LAGLIG möjlighet så tycker jag att du ska ladda hem det första avsnittet av serien Bullshit. Tycka vad man vill om Penn & Teller men det avsnittet är mycket lärorikt och illustrerar väl det jag säger ovan. (Om du är intresserad så kan du få DVDn MED HELA FÖRSTA SÄSONGEN I ORIGINAL av mig. Skicka ett privat meddelande i så fall.)

"Heller tar dom inte upp någon information om personen och kan där med inte gissa sig till någonting."

Medium kan göra mer imponernade saker om de får tillfälle till cold reading, men vissa av teknikerna fungerar helt utan någon som helst kontakt. Exempelvis så känner de flesta igen sig även i mycket vaga personlighetsbeskrivningar. Läs gärna avsnittet "Vag information tolkas specifikt" på följande länk:

www.physto.se/~vetfolk/Folkvett/20044godtroge...

"Calle jag tycker din skeptisism börjar bli lite överdriven faktiskt, ..."

Att vara skeptisk mot att Terry Evans kan tala med de döda OCH FÅ SVAR kan knappast kallas överdrivet.

"... tror som dom flesta andra att du bara är ute efter att ställa till trubbel och osämja här under okult trådarna.."

Det är absolut inte min mening. Jag försöker faktiskt att svara så hövligt jag kan, även när folk i inlägg efter inlägg angriper mig personlingen i stället för att diskutera trådens ämne.

• Myran H

Med så många lovord om Terry Evans här, undrar om det verkligen var honom jag fick på ett par avsnitt av för nåt halvår eller år sedan, för det var bland det MINST övertygande jag har halkat in på: först lite vaga linor utkastade för att se om någon i publiken nappade, och ibland när något namn inte funkade på den personen hoppades det raskt över till någon annan - "nämen JAG kände en som hette si-och-så!". Även en hel del beskrivningar av saker som inte stämde, inte stämde, inte stämde... men när det stämde lite grann på en senare del av historien så kom ett käckt "ah, det var DET jag menade när jag tidigare sa..."

Jag brukar bli "imponerad" ibland när jag ser grejer jag ändå inte tror på, men den där showen kändes ruskigt genomskådbar. Så det var väl INTE Terry Evans, om man ska lyssna på fansen här...

(Förresten, ni som är inne på det här: händer det någonsin att man får höra "Jonny hälsar från andra sidan att han vill att ni ska sluta prata skit om hans kusiner, och förresten, Benny, försök inte stöta på Jonnys syster igen..." Det jag har sett brukar mest resultera i "Jonny hälsar att han mår bra och älskar er alla, och glasögonen ligger bakom elementet".)

• mogreta

Myran H:
    Jag har ett såkallat trollbord/dansande bord, där får man inte bara höra att glasögonen ligger bakom elementet, utan mycket snaskigare saker än så

• TheBlueRose

Calle 555 ,,jag tycker du bara upprepar dig hela tiden.Kan du liksom inte komma med något nytt..
    Det senaste inlägget har klistrat in en massa meningar som du redan har svartat på. Just nu låter du som en grammofonskiva som har hakat upp sig ...

Till alla:

*Vissa tror på han,,,,,låt dom då tro...
    *Vissa tror inte på han,,,,,låt dom då inte tro...

End of discussion,,,,, ...

• mogreta

sassersson:
    Lite ot, men vad är pro-bono?

• jippie

pinsamt. pinsamt.
    sassersson: får jag bara fråga... har du tagit dig ett titt på hur de andra trådarna här inne ser ut och hur de inläggen yttrar sig?
    som ett exempel så kan du väl ta en titt på samtliga trådar som handlar om jehovas vittnen?
    eller humortrådar som gör sig roliga över och snackar skit om folk eller... ja jag kan fortsätta hur länge som helst.

för att bara ge dig ett litet litet exempel taget ur halmen så ska jag lägga in den här länken som fanns på en humortråd här på FL och som folk skrattade gott åt och tyckte den var hysteriskt rolig.
    www.snabbstart.com/flash/knatten-vs-darin.aspx
    Visst, det kanske inte är kul för personen i fråga som det hela handlar om. Men tror du att han egentligen bryr sig så där jättemycket?
    Det rinner nog av som vatten på en gås skulle jag gissa.

inte mycket att bry sig om. kära nån!

vi är inne på ett forum där alla säger det dom tycker och tänker. vad är problemet?
    det fungerar så här. ledsen att göra dig besviken men det är nog mer eller mindre så här på alla forum till och från.

om du har ont av att folk debatterar så kanske du skulle hålla dig borta? jag säger inte det för att vara tyken på något sätt men vissa är ju mer känsliga än andra. så är det ju bara.
    Det är jättesnällt och omtänksamt av dig att du bryr dig om Terry som tråden handlar om. Men... lägg inte ner för mycket energi på det. Det är ganska bortkastat...

jag känner inte dig som person, men ibland kanske man bör tänka efter lite grann innan man kommer med hotelser? Bara min åsikt iofs.

jaja.. i rest my case hur som helst.

• lishe

Om calle555 ska kunna fällas för ärekränkning så måste det väl först bevisas att Terry Evans inte alls profiterar på människors sorg?
    Det här kan bli mycket intressant!!!
    Jag tycker du ska kontakta de där advokaterna du känner Sassersson....omgående!

Svar på tråden Terry Evans