• Pippis mamma

Terry Evans

Har någon av er varit på en seans med Terry Evans och vad tyckte ni i så fall? Jag har inte varit på någon seans än men jag funderar på att gå och lyssna på honom. Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?

Sköt om er!

• Svar på tråden Terry Evans
  • lishe

carina p: Stämde precis allting? Görs det omtagningar? Är det vi tittare får se korrekt återgivet?
    Jag undrar också hur skeptiker förklarar hur Terry Evans, som i kvällens program, kan vara så träffsäker.
    Kan ni inte ge exempel på hur han "luras"? Med egna ord inte med hänvisning till länkar.
    Ja jag förstår i alla fall inte hur han skulle ha kunnat gissa sig till informationen han hade i kvälllens program.
    Det fanns ju inte en endaste ledtråd...iom att de befann sig på neutralt område.

• carina p

Ja det stämde allting. Det gjordes inga omtagningar. Däremot så spelades mycket in som inte visas i TV, för då skulle programmet bli alldeles för långt.

Kram
    Carina

• oOoJOYoOo

carina P ---> Vilken upplevelse för dig....

• Moonis

calle555: Bara undrar lite intresserat om du någon gång har pratat med Terry Evans o därefter skaffat dig en uppfattning?
    Eller pratat med ett "riktigt" medie överhuvudtaget?

Tycker annars det e lite konstigt att du e så kritisk till något du inte ens provat.
    Men man brukar ju säga att det ofta e rädsla o okunskap som föder förakt o hat.

• calle555

Moonis:

Du "underar inte bara lite intresserat". Du säger indirekt att jag är okunnig och rädd.

Vad avser mitt ogillande av Terry Evans så föds det ur att man inte kan tala med de döda. Han använder psykologiskt trolleri för att få det att se ut så. Han utnyttjar sörjande människor som griper efter ett sista halmstrå.

• Moonis

calle555: Jo, jag undrade intresserat om du läser mer nogrant.

Sen tycker jag du ska träffa honnom innan du dömmer honnom.

Och det här med att tala med döda, vad har du för bevis att man INTE kan det?
    Tror du har skrivit någonstans att det inte finns vetenskapliga bevis för att det funkar men finns det då vetenskapliga bevis för att det inte skulle funka då?

E inte sanningen den att man inte kan bevisa varken för eller imot o kan man då inte bara acceptera att det kanske finns grejer som vi människor inte riktigt förstår oss på o kan förklara.

Vi får ju inte glömma att jorden va platt en gång, att kunna flyga va otänkbart o alla som höll på med örter va häxor.

Och ja, jag tror det finns en rädsla för saker vi inte kan se o förstå. Men det e ganska naturligt o gör dig inte unik. Fast jag varit med om en del så kan jag fortfarande känna rädsla.

• lishe

Det finns också en rädsla för att få sin tro på "det övernaturliga" ifrågasatt

• Harlots House

Jo men visst kan terry prata med de döda. Precis som Lannge kan

• calle555

Moonis:

"Sen tycker jag du ska träffa honnom innan du dömmer honnom."

Det behöver jag inte. Han kan inte prata med de döda.

"Och det här med att tala med döda, vad har du för bevis att man INTE kan det?"

Kan man bevisa att det inte finns flygande renar?

"Tror du har skrivit någonstans att det inte finns vetenskapliga bevis för att det funkar men finns det då vetenskapliga bevis för att det inte skulle funka då?"

Det är upp till den som påstår sig ha en extraordinär förmåga att bevisa att han eller hon verkligen har den.

"Vi får ju inte glömma att jorden va platt en gång, att kunna flyga va otänkbart o alla som höll på med örter va häxor."

Tack vare vetenskapen vet vi idag bättre.

"Och ja, jag tror det finns en rädsla för saker vi inte kan se o förstå. Men det e ganska naturligt o gör dig inte unik. Fast jag varit med om en del så kan jag fortfarande känna rädsla."

Nej, jag ogillar Terry Evans för att han är en bedragare som utnyttjar sörjande människor.

Svar på tråden Terry Evans